Gå til innhold

P35 oppsett - passer alt sammen? Bra oppsett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke klokker den noe så vil den yte på ca. lik linje som E6300, ca. 1-2% dårligere ...

Men om du klokker den så yter den omentrent det samme som E6600 på samme hastighet, men litt dårligere begrynna 2mb cache istedenfor 4mb cache, emn det er svært lite utenom i noen få applikasjoner ....

Men siden du kjøper et HK med CrossFire støtte så kanskje kjøpe HD2900XT istedenfor så kan du kjøpe et til når du for penger eller når ytelsen blir dårlig ....

HD2900XT koster ca. 3000,-

8800GTS 640mb koster ca. 3000,-

Om jeg ikke tar helt feil på prisen da :cool:

Edit: kjøp skjermkort fra enten PCutstyr eller PSdata så holder vi oss til maks 2 butikker ellers blir det så mye i frakt :thumbdown:

Bare minner deg på at den PSU'n på PSdata er på ukens tilbud så da må du bestille innen søndagen er omme ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

8800GTS 640mb likt som 8800GTS 320mb bare at i høyere oppløsning med masse eyecandy så blir 320mb kortet "kvalt" av for mye "info"

HD2900XT yter på samme linje med 8800GTS 640mb noen ganger er 8800GTS bedre og andre ganger er HD2900XT bedre kommer ann å hva som kjøres av applikasjoner ....

Lenke til kommentar

Men 2900 XT er altså like bra for meg til spilling osv? Og Gigabyte kortet støtter SLI, og billig rammen følger med denne galskapen?

PSUen er alt kjøpt og betalt.

EDIT:

2900XT TEST:

- Ekstremt effektforbruk

- Taper klart ytelsesmessig mot GeForce 8800 GTX

- "Sær" 8-pinstilkobling for strøm

- Usikker tilgjengelighet

- Mye viftestøy i 3D-modus

Er du sikker på dette?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

Litt dårligee drivere å sånt er det nå da det er helt nytt og adapter følger med så strøm for du koblet til det ....

Den billig ram'n følger med den "galskapen" ja ....

Du skal ha nok strøm med den Chieftec'n om jeg ikke tar helt feil her nå

Selv hadde jeg valgt et 8800GTS, da jeg liker nVidia bedre begrunna kontroll panel og masse mer, emn siden du har et CF kort tenkte jeg det hadde vært lurt og nei HK søtter ikke SLI, men CF (CrossFire) som er akkurat det samme som SLI bare for AMD/ATI skjermkort istedenfor nVidia

Lenke til kommentar

Da var følgende bestilt:

Gigabyte GA-P35-DS3P

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Cooler Master Centurion 534, Sort

Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300

+ Chieftec 500 watt PSU

I tillegg blir det et POV 8800 GTS 640 og en Samsung 226BW fra Netshop - ser ikke det fornuftig ut?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt åssen det blir når DX10 spill kommer, emn når jeg prøvde DX10 demoen av Lost Planet så var jeg nede i 18-30fps !

Men så er det kun en tillig demo og jeg hadde på alt for mye eyecandy ...

Men ja du for nok spilt det meste av spill glatt fremover, men kanskje du må ned i 1280x900 (widescreen) men tror ikke det

PS... har 8800GTX

Lenke til kommentar

Ikke kjøp den geil ram'n sitter med et sett selv og det lar jeg bare ligge å støve :lol:

Er nesten ikke vits å selge det heller fordi jeg for så lite for det :S

Men husk at det foxconn er 320mb, men det er billig når du for det til 2000,-, men så er nok 640mb et godt kort i ærme !

Men så blir det om det er verdt å betale 1000,- mer for ekstra 320mb nå som 8800GTs 320mb er så "billig" på tilbud ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...