Gå til innhold

P35 oppsett - passer alt sammen? Bra oppsett?

Anbefalte innlegg

Lite respons her gitt, men har nå satt opp en maskin komplett med alt, og har dristet meg til å gå for et Gigabyte P35-DS4 hovedkort. Er bestillingsklar, men vil høre om OCZ-rammen jeg har lagt ved er et lurt valg, og om den passer sammen hastighetsmessig osv... Kan jeg like gjerne kjøpe ram til 600?

Ser alt ellers ok ut for en maskin som skal trekke de nyeste spilla også? Skal kjøre Vista...

Sjekk oppsettet mitt!

Kan jo legge til at jeg er veldig grønn, og husker bare med gru stresset med matching og krasjing sist jeg bygget maskin. Stabilitet er viktig for meg selv om jeg vet jeg tar en risk med P35.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det fikset på ;)

Velg dette om du ikke skal klokke noe eller bare litt (3Ghz)

Velg dette om du skal klokke

Men når jeg nå så det så begynner jeg å angre på at jeg brukte like mye for BallistiX for 1uke siden ....

Du for ikke kjøpt Tenth Anniversary lenger da det er jubeleums brikker og de er sykli gode men det er jubileum for 2006 derfor for man ikke tak i dem lenger ....

Er kun 1stk på lager så fort deg !!!

Lenke til kommentar

Ok, men hva er forskjellen på de du linket til og disse? http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=152908

Og dette passer altså med P35, eller passer omtrent alt?

Nå skal det sies at jeg nok ikke skal skamklokke maskina, skal vel normalklokke CPU, men ellers tror jeg oppsettet holder til spilling i 1280 x 1024, gjør det ikke?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

De fleste passer med P35 bare det ikke er ECC, Registrert eller lavere enn PC4200 ......

De du linker til har akkurat samme chip under kjøleren de kommer bare litt høyere "klokket" fra fabrikk som koster deg mer selv om du for de andre fint opp i samme hastighet om du setter deg inn i det å prøver !!

Edit: jo det holder mer enn nok til spilling i 1280x1024

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Du vil legge merke til noen få FPS i spill og litt mer der det er en fordel med hastighet på ram som i noen programmer ......

Men de PC8000 og PC6400 som jeg linket til har EPP som gjør at de stiller inn på hastigheten av seg selv i BIOS om HK støter dette ellers om det hadde vært vanlig SPD så måte du stilt inn alt selv og da hadde du ikke merket noe særlig forskjell da ram'n går på dårlig innstillinger på default ...

Lenke til kommentar

Selv så hadde jeg gått for BallistiX ja sitter selv på PC5300c3 kitet og en annen crucial D9GMH chip ;)

Om du skule finne ut at du en dag skal prøve å klokke sånn passlig skikklig så har du iværtfall mulighet til det både i CPU, HK og ram :D

BTW: Kjører mitt nå fortiden på PC6400 (800Mhz) 4-3-3-8 1.9v :dribble:

Lenke til kommentar

Jammen det er bra ;)

Regner med at du velger BallistiX da ?

Edit: tror jeg skal finne en litt annen PSU til deg jeg ;)

Edit2: Denne passer bedre, men så har de den ikke på pcutsyr da ....

denne funker fint den og den har modulære kabler, emn heller ikke den har de hos PCutstyr så kanskej bestille PSU seperat fra PSdata da tenker jeg på den til 450,- ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...