Gå til innhold

Windows XP + Windows Media Player 6.4 (mplayer2)

Ebbe2

Anbefalte innlegg

OK.

Standar Media Player for WinXP er WMP 7.0 ellerno. Jeg liker 6.4 (mplayer2) bedre og har valgt den som standar "Player", men når man åpner filer for å spille dem av, blir de kun loada. Den starter ikke å spille automatisk.

Noen som kan få min WMP 6.4 til å spille av filmer automatisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK.

Standar Media Player for WinXP er WMP 7.0 ellerno. Jeg liker 6.4 (mplayer2) bedre og har valgt den som standar "Player", men når man åpner filer for å spille dem av, blir de kun loada. Den starter ikke å spille automatisk.

Noen som kan få min WMP 6.4 til å spille av filmer automatisk?

Hmm.de pleier jo å starte auto-starte når du dobbelklikker filmfila,så d var merklig.

Jeg liker oxo 6.4 bedre enn den som er i xp(8.0)

For å svare på spørsmålet ditt,så hadde jeg kikket gjennom options osv.

Good luck

Lenke til kommentar

Ok, tror jeg har funnet ut hvordan man fikser det, men den er meget tungvindt.

Under "File types" i "Folder options" er det settings for hver enkelt filetype. Hvis man går ned på AVI kommer man trykker "Advanced" er det oppført 2 forskjellige "Actions". Open og Play. Som standar er Play "default" verdi.

Play-linjen ser slik ut:

"C:Program FilesWindows Media Playermplayer2.exe" /Play "%L"

Open-linjen ser slik ut:

"C:Program FilesWindows Media Playermplayer2.exe" /Open "%L"

Forskjellen ligger i /Play og /Open. Så for å få AVI til å starte automatisk må man bytte Open linjen fra "../Open.." til "../Play.."

Personlig synes jeg det virket meget tungvindt..Noen som har bedre forslag/løsninger?

Lenke til kommentar

JA! Fant det ut =)

I "Set Program Access and Defaults" skal man velge hva som er "standar" media player, internet explorer etc. på custom velger man "Use my current media player" og unchecker "Enable access to this program". Da vil "Play" komme opp når man høyre klikker på en media fil og man avspilling starter automatisk ved load. Er iallefall sånn hos meg :D

Jaja, jeg lager min egen spørsmåls-tråd for meg selv! Hehe. Håper andre får nytte av dette. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...