Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Hva gjør Purken vis du blir tatt med effektanlegg på moped? Bot, klipte skilt, eller tar de lappen min Endret 17. mai 2007 av Rieju-Mrx Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) I vegtrafikkloven står det at du kan bli fratatt mopedbeviset opp til et år. Justis- og politidepartementet tilrår inndragning av førerkortet for minst 3 måneder dersom man gjentatte ganger blir tatt for trimming. Foreldrene dine kommer også til å få vite det hvis du ikke er myndig. Blir du tatt for trim får du også en bot på 4200,- Rett meg om jeg tar feil. Endret 17. mai 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Ser jo flere som kjører blodtrimma moped, rart de ikke er tatt Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Er jo ikke sikkert man blir tatt da. Kommer ann hvor hissig purken er på kontroller osv. Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Hvis jeg bare har på effektanlegg, kan purken ta lappen min? Lenke til kommentar
TASan Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Om du blir tatt gjentatte ganger, ja! Det står jo over Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Har Satans Vegvesen kontroler langs veien eller noe sånt? Bor i Finnmark Purken Bryr seg nesten ikke, men tenker på hva vegvesnet gjør! Lenke til kommentar
TASan Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Om jeg ikke tar grundig feil her, så har Statens Vegvesen kontroller langs vegen over hele landet. Det er jo selfølgelig landsdeler og regioner som ikke blir kontrollert så ofte. Politiet og biltilsynet holder kontroller oftere Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg bor på en liten plass, det er kontroll 2 ganger i året :!: Tror jeg setter på effektanleget, håper ikke jeg blir tatt. Lenke til kommentar
TASan Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg bor i Molde. Det er kontroller overalt nesten hele tiden. Det er fullt av politi. De kontrollerer til og med sykklene som står på skoleområdet, parkert. Jeg tar sjangsen på å sette på effektanlegg Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Ja, setter det på jeg, driter i om purken tar meg. De gir meg sikkert en advarsel Men det blir verre med vegvesnet Lenke til kommentar
TASan Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Du mister ikke lappen i første omgang uansett. De gir deg bot og sier du må sette på orginalanlegget, eller så konfiskerer de effektanlegget ditt. Men liten sjangse for å bli tatt så lang oppe i nord;) Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Ja har ikke hørt om en jævel som er tatt der Der stikker de fra purken. Gjør ikke stort om de tar effektanleget Det finnes flere der de kommer fra! Hvis jeg har en blodtrimma moped og purken kommer etter meg prøver jeg og stikke av. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Stikker du av mister du lappen om du blir tatt.. Erfaring! Og selv om du vet du kan klare det, som jeg visste kan det skje andre ting du ikke hadde tenkt som skjedde meg.. En bonde dytta meg av Og btw, men effektanlegg så er det liiiten sjangs for at purken merker det med mindre de ser deg kjøre fort. Skaff en turtallsperre. Endret 17. mai 2007 av -Petter- Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Du mister lappen uansett om du stopper, vis mopedn er blodtrimma. Hva mener du med en bonde dytta deg av Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Ja, setter det på jeg, driter i om purken tar meg. De gir meg sikkert en advarsel Men det blir verre med vegvesnet 8635667[/snapback] Du vil ihvertfall få ei bot på minimum 4200,- samt at du må ha sykkelen på visning. Kjører du over fartsgrensa så hjelper jo ikke det på saken heller.. Så du får nok ikke bare en liten advarsel nei! Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Når den er på visning, sjekker de toppfart min går i 70 plombert Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Hvem sier du mister lappen UANSETT hvis den er trimma? Gjør jo ikke det, du får en bot og avskiltning eller bare visning er du heldig. Du må bryte fartsgrenser for å klare å miste lappen, foreks. ha 80 km/t i 50 sonen. Da mister du lappen og får bot for det + bot for trim. Edit: Det jeg mener med at en bonde dytta meg av er at når jeg kjørte ifra purken så ble jeg dytta av og ble tatt. Endret 17. mai 2007 av -Petter- Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Når den er på visning, sjekker de toppfart min går i 70 plombert 8635903[/snapback] Plomber den mer om du skal på visning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå