Gjest Trådstarter Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Har kommet i en situasjon jeg ønsker litt andre synsvinkler på, så her følger situasjonen: Jeg er en gutt på 18 år, og har en god venninne som jeg har kjent i noen år nå (Vi kaller henne venninne nr1). I den siste tiden har jeg fått vibber som indikerer at hun kanskje ønsker noe mer enn bare et vennskap mellom oss, men jeg har ikke følelser for henne utenom vårt vennskap, så jeg har ikke gjengitt hennes vibber. Nå har det seg slik at hun har fått en ny venninne (Vi kaller henne venninne nr2) som jeg i den siste tiden har blitt bedre kjent med gjennom henne. Vi går godt i lag alle tre, og møtes jevnlig for sosialt samvær. Nå har jeg begynt å få følelser for venninne nr2, noe som jeg frykter kan få negative følger for vårt felles vennskap. Jeg frykter at dersom jeg begynner å nærme meg venninne nr2 vil venninne nr1 kanskje distansere seg fra meg, noe jeg selvfølgelig ikke ønsker. Jeg frykter også at dersom jeg fortsetter mitt vennskap med venninne nr2 vil mine følelser for henne forsterkes, noe som kunne true vårt vennskap. Foreløpig er følelsene mine for venninne nr2 på et kontrollerbart nivå, men jeg ser tendenser som tyder på at disse ikke vil kjølne uansett hva jeg foretar meg. Burde jeg derfor la følelsene mine ligge og fortsette bare være venner med begge to, i håp om at mine følelser for venninne nr2 skal kjølne? Jeg vil presisere at det viktigste for meg er vårt elles vennskap, og jeg ønsker ikke å sette det på spill på grunn av mine følelser for en av dem. Jeg er 18 år om det skulle være av betydning for noen. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg tror du skal la det gå litt tid og prøve å ha et vennskapelig forhold til begge to.. Som du sier (noe jeg syns er utrolig bra forresten) at det er viktig for deg å beholde på vennskapet, og dermed tror jeg du skal la det gå litt tid og så se hvor landet ligger da.. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg tror du skal la det gå litt tid og prøve å ha et vennskapelig forhold til begge to.. Som du sier (noe jeg syns er utrolig bra forresten) at det er viktig for deg å beholde på vennskapet, og dermed tror jeg du skal la det gå litt tid og så se hvor landet ligger da.. Har i grunnen resonert meg frem til det samme, men det var godt å få en bekreftelse på at jeg forhåpentligvis gjør et riktig valg. Takk for ditt syn på saken! Lenke til kommentar
Crex Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) så bra det er fin å ha slike som hjelper andre på forumet Endret 18. mai 2007 av Crex Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Vennskap bør være prio som det allerede har kommet frem her. To ting kan skje. Følelsene blir sterkere eller svakere. For vennskapets skyld er det vel å håpe på det andre. Vennskap har du for alltid. Kjærester kommer og går. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Vennskap har du for alltid. Kjærester kommer og går. problemene kommer når du får følelser for noen som ser på deg kun som en venn... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Vennskap har du for alltid. Kjærester kommer og går. problemene kommer når du får følelser for noen som ser på deg kun som en venn... 8639910[/snapback] Sant nok det gitt Det er vel noe man får prøve å glemme, selv om det er så og si umulig Lenke til kommentar
Luis_Garcia Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg synes du burde snakke med begge to. Du må forklare så godt som mulig. De vil nok skjønne. Om de to mellom ikke har noe god tone, vil nok det komme. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg synes du burde snakke med begge to. Du må forklare så godt som mulig. De vil nok skjønne. Om de to mellom ikke har noe god tone, vil nok det komme. Vi går veldig godt i lag alle tre, og har et fruktbart vennskap sammen. Jeg frykter at en slik samtale ikke vil bringe noe positivt til vårt vennskap, men heller tvert imot. Jeg tror jeg skal være litt tilbakeholden med mine følelser ovenfor venninne nr2 i tiden som kommer, og heller satse på at det skal kjølne for min del. Det ville vert synd om vårt vennskap skulle ryke på grunn av slike følelser. Det eneste jeg frykter er at følelsene mine for venninne nr2 skal forsterkes i tiden fremover, da vil det spisse seg til og vennskapet kan bli potensielt satt på prøve. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Glemte å presiere at jeg tenkte på vennskapet til både venninne nr1 og 2, da situasjonen innbefatter alle tre. Hadde det bare vert meg og venninne 2 ville situasjonen vært litt mindre intrikat. Slik det ser ut nå risikerer jeg å skape splid mellom alle tre dersom mine følelser for venninne nr2 forsterkes. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 For å være ærlig tror jeg ikke det vil komme noe godt ut av en slik samtale mellom begge to. Bedre det som ble nevnt først. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Joda, dette går bare en vei. Jeg holder på å falle for venninne nr2. Dersom jeg fortsetter å tilbringe tid sammen med henne vil løpet være kjørt for min del; jeg merker allerede nå at jeg holder på å miste kontrollen over mine følelser. Jeg kan kutte kontakten fullstendig og satse på at jeg på den måten vil stanse min følelsesmessige utvikling ovenfor henne, men det vil også potensielt ødelegge vårt vennskap. Eller så kan jeg fortsette å tilbringe tid sammen med henne, men jeg vet nå at det bare vil resultere i at jeg faller totalt for henne. Det siste alternativet er å konfrontere henne med mine følelser, men all erfaring tilsier at det vil ødelegge vårt forhold. Slik jeg ser det har ikke hun andre følelser for meg en hva et normalt vennskap medfører. Noen som har erfaringer eller innspill? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Du er vel temmelig kjørt nå. Når du nå har fått enda sterke følelser for henne, kan du gjøre lite for å stoppe dem. Om du så bryter kontakten vil du tenke på henne konstant og du vil bare bli ekstremt deppa. Det beste nå, selv om det aldri er lurt, er bare å si det til dem begge, så får du se reaksjonen. Kjipt uansett! Lenke til kommentar
Iril Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Joda, dette går bare en vei. Jeg holder på å falle for venninne nr2. Dersom jeg fortsetter å tilbringe tid sammen med henne vil løpet være kjørt for min del; jeg merker allerede nå at jeg holder på å miste kontrollen over mine følelser. Jeg kan kutte kontakten fullstendig og satse på at jeg på den måten vil stanse min følelsesmessige utvikling ovenfor henne, men det vil også potensielt ødelegge vårt vennskap. Eller så kan jeg fortsette å tilbringe tid sammen med henne, men jeg vet nå at det bare vil resultere i at jeg faller totalt for henne. Det siste alternativet er å konfrontere henne med mine følelser, men all erfaring tilsier at det vil ødelegge vårt forhold. Slik jeg ser det har ikke hun andre følelser for meg en hva et normalt vennskap medfører. Noen som har erfaringer eller innspill? 8681122[/snapback] Jeg tror du skal ha en samtale med venninne nr 1 jeg.. Det kan tenkes at dette ikke er noe problem i det hele tatt (det er lov å håpe). Og høre hva hun føler om saken.. Du må få avklart om hun har følelser for deg eller ikke.. Det hele faller egentlig på det. Hvordan er vibbene hennes nå da? Hvis hun ikke har noe i mot det så er det jo bare å kjøre på. Tror du skal holde venninne nr 2 ute av saken for nå.. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg tror jeg også ville prøvd å snakke med venninne 1 først. Jeg tror hun vil føle seg veldig skuffet dersom hun får vite at du har følelser for venninne 2 av noen andre enn deg - i hvert fall hvis hun får vite det etter at venninne 2 har fått vite det. Det jeg tenker er i hvert fall at hun da vil tro at du har gått bak ryggen hennes. Du skriver forresten veldig fine innlegg, det er jo en fryd å lese Jeg blir sjalu. Jeg håper i hvert fall at dette ordner seg, at venninne 1 aksepterer det som skjer og at vennskapene(og det mulig kommende forholdet) fungerer godt. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jepp. Veldig bra forslag her. Snakk med venninne nummer 1. Hun viser nok forståelse for dette Hvis ikke hun har forståelse for det, da vet du nok at venninne1 har følelser for deg. Lykke til Håper it works out for the best for dere alle 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå