Gå til innhold

Bra stereo med god bass


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter et anlegg som spiller moderat høyt og helst har en kraftig bass (hels 12Tommer's ellement) til under 5000lappen.

 

Til huset.

 

Det skal helst følge med en forsterker siden jeg ikke har mye peil på dette området men det skal helst ha en samlet pris på 5000kr :!:

Endret av mc_a_person
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Kjøp brukt!

 

Disse høyttalerne og en forsterker av de du finner her. Ville hørt om Doxaen kunne sendes eller spedd på en tusing til og gått for denne, da ville du iallefall hatt nok effekt.

 

Du er tydeligvis ute etter rått lydtrykk og det skulle du uten problemer få med den komboen der.

 

Ligg unna Dantax, Eltax og andre "tax" - produkter, det er rett og slett rævva.

Kjøp brukt!

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Ligg unna Dantax, Eltax og andre "tax" - produkter, det er rett og slett rævva.

Kjøp brukt!

8638711[/snapback]

 

Bare en liten sidekommentar. Jeg har en 12" Eltax sub, og jeg tør påstå denne fungerer veldig bra. Relativt til pris selvfølgelig, men her vil trådstarter ha et komplett steroanlegg til under 5000,- og hvilken 12" sub får du for under 4-5000kr? Eltaxen kostet like under 2000,- når jeg kjøpte den og den har kanskje gått ned i pris. Kjøpte fra Komplett. Leser du kommentarene der er det flere som er enig i at det er mye for pengene, selv om den ikke er himmelsk god. Litt etterslep på raske basser, men den rister godt i veggene og gir musikken den ekstra piffen som trengs uten å måtte legge ut tusenvis.

 

Sånn, når jeg er ferdig å forsvare den så vil jeg ikke anbefale den for de som større budsjett å gå på. Når jeg nå snart skal ha nye høyttalere og kanskje ny forsterker, så går jeg nok for en B&W 12" eller lignende mer i prisklassen rundt 10-15.000kr. Eltax er perfekt for de med smal lommebok.

 

edit: nå ble jeg litt overivrig og ignorerte selvfølgelig ordet "brukt". Beklager det. Man får sikkert en god brukt sub til 2-3000kr. Men jeg følte det var greit å nevne uansett :)

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Bare en liten sidekommentar. Jeg har en 12" Eltax sub, og jeg tør påstå denne fungerer veldig bra. Relativt til pris selvfølgelig, men her vil trådstarter ha et komplett steroanlegg til under 5000,- og hvilken 12" sub får du for under 4-5000kr? Eltaxen kostet like under 2000,- når jeg kjøpte den og den har kanskje gått ned i pris. Kjøpte fra Komplett. Leser du kommentarene der er det flere som er enig i at det er mye for pengene, selv om den ikke er himmelsk god. Litt etterslep på raske basser, men den rister godt i veggene og gir musikken den ekstra piffen som trengs uten å måtte legge ut tusenvis.

8648008[/snapback]

 

Er det hørbar forsinkelse når du spiller sanger med rask bass?

Lenke til kommentar
Ja, det er hørbart, hvis man faktisk hører etter akkurat det. Det er eneste minuset jeg har opplevd. Å fasevende 180 grader hjelper i noen tilfeller har jeg erfart. Egen bryter for dette bak.

8652196[/snapback]

 

Ok da går det jo an å kjøpe sånne -tax produkter hvist man vil :thumbup:

Lenke til kommentar

Det går an ja. I forhold til nyprisen er det et greit kjøp. Men som andre sier så får man sikkert noe bedre hvis du kjøper brukt og legger på en laks eller to. Tusenlapper altså. Jeg vurderte ikke brukt i det hele tatt da jeg kjøpte min høsten 2006. Mulig jeg skulle gjort det? Når jeg tok fagbrev serviceelektronikk testet vi flere subwoofere (signal, effekt osv) og den er tydelig "billig", men helt ok for å koste 1995,-! Passer veldig bra til film og spill, men kanskje litt upresis for musikk. Den dundrer som en skikkelig 10", med treffsikkerheten til en god 15". Sånn ca. Har testet frekvensen, og den går ned mot 30Hz ganske greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...