Cryztek Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Jeg leter etter et anlegg som spiller moderat høyt og helst har en kraftig bass (hels 12Tommer's ellement) til under 5000lappen. Til huset. Det skal helst følge med en forsterker siden jeg ikke har mye peil på dette området men det skal helst ha en samlet pris på 5000kr :!: Endret 17. mai 2007 av mc_a_person Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Regner med du skal ha den i huset? og ikke til bil? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Regner med du skal ha den i huset? og ikke til bil? 8635191[/snapback] Ja tenkte på ha det i huset koblet til datamaskinen og tv Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Har sett litt og fant et ganske rimelig men lurer litt på om noen har gode erfaringer med dette: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=25689& Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Heisann! Kjøp brukt! Disse høyttalerne og en forsterker av de du finner her. Ville hørt om Doxaen kunne sendes eller spedd på en tusing til og gått for denne, da ville du iallefall hatt nok effekt. Du er tydeligvis ute etter rått lydtrykk og det skulle du uten problemer få med den komboen der. Ligg unna Dantax, Eltax og andre "tax" - produkter, det er rett og slett rævva. Kjøp brukt! Endret 18. mai 2007 av Jalla Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Heisann! Kjøp brukt! Ligg unna Dantax, Eltax og andre "tax" - produkter, det er rett og slett rævva. Kjøp brukt! 8638711[/snapback] Takk skal huske på dette når jeg skal kjøpe Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Cerwin Vega burde jo være pliktoppfyllende på dundrende bass og høyt lydnivå. Men om du skal ha 15" og forsterker til 5000,- må du nok se etter brukt. Se etter VE-15F og CLS-15. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Cerwin Vega burde jo være pliktoppfyllende på dundrende bass og høyt lydnivå.Men om du skal ha 15" og forsterker til 5000,- må du nok se etter brukt. Se etter VE-15F og CLS-15. 8640167[/snapback] Ønsker meg så høyt et par Cerwin Vega høytalere men har nok ikke penger til det Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Ønsker meg så høyt et par Cerwin Vega høytalere men har nok ikke penger til det 8643287[/snapback] Om du ikke vil spare for å kjøpe nye kan brukt være et alternativ. Ta en titt f.eks her, her eller her Endret 18. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Skal huske å sjekke på avforumet før jeg kjøper PS: skal kjøpe brukt uansett. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Ligg unna Dantax, Eltax og andre "tax" - produkter, det er rett og slett rævva.Kjøp brukt! 8638711[/snapback] Bare en liten sidekommentar. Jeg har en 12" Eltax sub, og jeg tør påstå denne fungerer veldig bra. Relativt til pris selvfølgelig, men her vil trådstarter ha et komplett steroanlegg til under 5000,- og hvilken 12" sub får du for under 4-5000kr? Eltaxen kostet like under 2000,- når jeg kjøpte den og den har kanskje gått ned i pris. Kjøpte fra Komplett. Leser du kommentarene der er det flere som er enig i at det er mye for pengene, selv om den ikke er himmelsk god. Litt etterslep på raske basser, men den rister godt i veggene og gir musikken den ekstra piffen som trengs uten å måtte legge ut tusenvis. Sånn, når jeg er ferdig å forsvare den så vil jeg ikke anbefale den for de som større budsjett å gå på. Når jeg nå snart skal ha nye høyttalere og kanskje ny forsterker, så går jeg nok for en B&W 12" eller lignende mer i prisklassen rundt 10-15.000kr. Eltax er perfekt for de med smal lommebok. edit: nå ble jeg litt overivrig og ignorerte selvfølgelig ordet "brukt". Beklager det. Man får sikkert en god brukt sub til 2-3000kr. Men jeg følte det var greit å nevne uansett Endret 19. mai 2007 av Steffenm Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Eltax funker greit om du ikke har testa annet. En gjennomrustet Lada fra 1983 med en rekke defekter funker også om du ikke har prøv noe annet Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Poenget mitt var at det er det beste man får nytt av 12-tommere for 2000kr. Til min kjennskap. Men kjøp gjerne brukt. Ville nok jeg også gjort. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Er vel mye å hente i å kjøpe brukt.. Kjøpte min 12" Boston sub hos en kompis, med delefilter og gitter for 250,- Har spilt som en drømm i snart ett år, og dundrer like godt enda Bruker i huset i en hjemmelaget kasse. Den er på ca 300 RMS. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Bare en liten sidekommentar. Jeg har en 12" Eltax sub, og jeg tør påstå denne fungerer veldig bra. Relativt til pris selvfølgelig, men her vil trådstarter ha et komplett steroanlegg til under 5000,- og hvilken 12" sub får du for under 4-5000kr? Eltaxen kostet like under 2000,- når jeg kjøpte den og den har kanskje gått ned i pris. Kjøpte fra Komplett. Leser du kommentarene der er det flere som er enig i at det er mye for pengene, selv om den ikke er himmelsk god. Litt etterslep på raske basser, men den rister godt i veggene og gir musikken den ekstra piffen som trengs uten å måtte legge ut tusenvis. 8648008[/snapback] Er det hørbar forsinkelse når du spiller sanger med rask bass? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Ja, det er hørbart, hvis man faktisk hører etter akkurat det. Det er eneste minuset jeg har opplevd. Å fasevende 180 grader hjelper i noen tilfeller har jeg erfart. Egen bryter for dette bak. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Ja, det er hørbart, hvis man faktisk hører etter akkurat det. Det er eneste minuset jeg har opplevd. Å fasevende 180 grader hjelper i noen tilfeller har jeg erfart. Egen bryter for dette bak. 8652196[/snapback] Ok da går det jo an å kjøpe sånne -tax produkter hvist man vil Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det går an ja. I forhold til nyprisen er det et greit kjøp. Men som andre sier så får man sikkert noe bedre hvis du kjøper brukt og legger på en laks eller to. Tusenlapper altså. Jeg vurderte ikke brukt i det hele tatt da jeg kjøpte min høsten 2006. Mulig jeg skulle gjort det? Når jeg tok fagbrev serviceelektronikk testet vi flere subwoofere (signal, effekt osv) og den er tydelig "billig", men helt ok for å koste 1995,-! Passer veldig bra til film og spill, men kanskje litt upresis for musikk. Den dundrer som en skikkelig 10", med treffsikkerheten til en god 15". Sånn ca. Har testet frekvensen, og den går ned mot 30Hz ganske greit. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Tror jeg skal gå for brukt ja. Men det er ikke akkurat så mange billige brukt annlegg i Bodø området da Kan jo ikke betale så mye frakt heller Lenke til kommentar
bruno Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Når det gjelder subwoofere går det jo nesten ikke og komme utenom svenske Audiopro, men hvis jeg ikke husker helt feil koster vel den billigste subben derfra ca. 3 000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå