Gå til innhold

80Gb, windows xp vil ikke boote, ødelagt noe?

Anbefalte innlegg

laget denne på engelsk men spør her også ;)

har to disker i pc en, en 80Gb og en 250Gb

den 80Gb har vært rar i lengre tid, aldri vist hva problemet var, men når den klikket for max var det for sent og lege inn windwos på nytt :hrm:

den 80Gb vil ikke

1. finne i bios

2. ike boote ifra windowsen

så da må jeg legge den inn på nytt, men da må jeg få "bootet" til der man søker ifra cd rom, har xp cd så det er greit.

prøvde og reparere litt får den le helt tulle rusk, men reparer tjenesten i cd en fant ike disken :(

men skal se i morgen om jeg får lagt inn windows, men tviler, hva skal jeg da gjøre?

det er SATA disker alle de diskene.

har mye på den disken som jeg trenger, så håper jeg får det til eler, hva skal jeg gjøre for og skaffe det som er på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde nå og boote ifra den og når jeg kom til xp "merke" så kom det opp blå mld og disken begynte og væres rar ut.

diskbehandling finner ikke disken nå heller, 80Gb er koblet til hk, men den vises ike noen plass.

satta i xp cd og greide og komme inn på reparer, men hva skal man da skrive*?

Lenke til kommentar

Når du ikke får opp disken i BIOS vil jeg tro du enten har en kaputt disk, eller at du ikke har installert driverne til disken under installasjon av xp.

Last ned driverne fra produsenen, og legg de inn når du får spørsmål om det under installering av XP.

Har sett at mange anbefaler å bare ha operativ systemdisken tilkoblet under installasjon, så det er også en mulighet du kan prøve

Lenke til kommentar

Og hvis de ligger på 80Gb disken ser jeg ikke problemet hvis du installerer windows på 250Gb ?!?

Hvis du da ikke får tilgang til 80Gb etterpå, er jeg nok redd for at du akkurat har lært hvor viktig det er med backup ;) (såfremt du ikke har mye penger og kan betale for recovery av disken)

Eller er det snakk om en stor disk som er partisjoner i to deler?

Lenke til kommentar

har windwos på 250Gb, måtte da det når 80Gb windwosen klikket

men jeg hører den jobbe, men finner ike den noen plass :(

to litt backop, men ike nok :p

hva er

betale for recovery av disken
?

koster det mye?

hva om jeg kjøper en hd kabinett, kan den funke som en usb disk da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...