Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC henger seg opp - hardware feil?


Anbefalte innlegg

Det begynnte med at jeg brukte Hijackthis og Spyware Doctor i håp om at jeg skulle fjerne problemet, men det funket ikke i det hele tatt.

 

Deretter kjørte jeg MemTest 86 og det viste seg at det var feil i minnebrikkene, så kjøpte et nytt par.

 

Problemene fortsatte og jeg kjørte en ny MemTest86, men nå henger pc'en seg opp før programmet er ferdigt.

 

Hva kan være galt? Kan det være hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye volt kan jeg øke med uten å svi noe?

8635076[/snapback]

 

 

Prøv med litt av gangen til du merker at den blir bedre start altid datamaskinen på nytt etter hver justering for å se om du kan boote windows ordentlig og kjør gjerne en benchmark mens du er inne i windows for sammenligning.

Lenke til kommentar

Hardware:

 

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket 939

Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA2

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB

DFI LanParty UT CFX3200-DR m/Crossfire

Club3D Radeon X1600XT 256MB PCIe 16x

OCZ 2048MB Dual Channel Performance

 

 

 

Den låser seg dessuten når jeg er inne i BIOS også.

Endret av Yois111
Lenke til kommentar

Hmm.

har hørt om dette problemet tideligere av andre personer, de sier at de ikke vet hva som er galt, pcen henger seg og gåri bluescreeen,

Jeg vil kanskje påstå av det jeg har fått med meg, at det kan være vis du har kjøpt nytt hardware, og instalert driverne eller IKKE instalert driverne, Da hender d i BS og Henger seg.

Prøv og formater eller slett alle drivere til hk,skjermkort osv, så instalerer du de på nytt. :)

 

GL!

Lenke til kommentar

Har formater, men fremdeles henger det seg.. Får ikke fullføre installasjon av Windows XP uten at det henger seg.

 

Jeg får ikke bluescreen, det bare henger seg opp i BIOS. Jeg har prøvd å kjøre linux live-cd, men det henger seg opp der også.

 

Kan nytt HK ordne dette?

Lenke til kommentar

Dette høres ut som et SPD problem, dvs. at hovedkort ikke setter rette timings eller volt, eller at du bruker feil slotter. Det er ikke uvanlig at en PC ikke fungerer dersom ram brikkene står i feil slotter, 2 av slottene har kanskje tabeller for 2T etc. Hadde selv et DFI 939 hovedkort som sleit med dette problemet. Prøv følgende: Sett minne brikkene i de rette slottene (prøv de andre om du har dem i de rette). Start PC'en med en RAM brikke dersom det første ikke fungerer, for å manuellt sette volt og timings...

Lenke til kommentar
Dette høres ut som et SPD problem, dvs. at hovedkort ikke setter rette timings eller volt, eller at du bruker feil slotter. Det er ikke uvanlig at en PC ikke fungerer dersom ram brikkene står i feil slotter, 2 av slottene har kanskje tabeller for 2T etc. Hadde selv et DFI 939 hovedkort som sleit med dette problemet. Prøv følgende: Sett minne brikkene i de rette slottene (prøv de andre om du har dem i de rette). Start PC'en med en RAM brikke dersom det første ikke fungerer, for å manuellt sette volt og timings...

8636769[/snapback]

Det jeg tror han mener er at det er forskjellige fargen i rambussen, vis du har 2 brukker, sett den ene i f.eks den svarte og den andre i den andre svarte, så er det en farge igjenn, de lar du stå åpen.

Lenke til kommentar

Jeg har bygd flere PC'er før - og RAM står i riktige spor. Det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg hva som er galt?

 

Fåreløbigt nevnt: RAM feil, Ikke nok volt til CPU, PSU feil eller defekt hovedkort.

 

Noen andre tanker? Er desverre ikke stinn i penger, så vil ikke gå til innkjøp av ny CPU, PSU eller HK med mindre det viser seg å kunne rette opp feilen.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen kan vi bare utelukke, og ja..

jeg er nesten 100% sikker på at det er hovedkorte som er ødelagt, prøv og bytt det eller vis det er noen du kjenner som har lik sokkel som deg, spør om du kan prøve en gang og se om d funker, før du evt kjøper et nytt et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...