Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Speedometer kutter på Focusen min

Anbefalte innlegg

Speedometeret kutter av og til på min 99 Focus 1,6. Varer som regel bare et par minutter, så kommer den tilbake. Nå er det et par måneder siden sist, men den kuttet to gang i løpet av en halv time i dag. Har hatt den inne på verksted, dog ikke merkeverksted, men de klarte ikke finne feilen. Har tidligere hatt problemer med baklysene, pga jordingsfeil i baklysene. Dette ble reparert og lysene fungerer, men kan framdeles være jordingsfeil?

Har en kompis som var plaget med at ABS'en kuttet innimellom, spessielt når det var fuktig vær, men bytte av plugger ordnet det. Stemmer det at Focus er mye plaget med elektronikken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ford Focus er en av de bedre bilene tysk ford har laget med tanke på kvalitet, det er ikke mye feil på disse generellt. Det jeg tror KAN være feil; hastighetsføler, speedometer, ledningsnett eller evt. noen styringer mellom føler og viser. Har utetempraturen noe å si på problemet? eller andre ting du har lakt merke til virke inn

Lenke til kommentar

Turtelleren fungerer, selv om speedoen kutter. Faktisk har jeg ikke lagt merke til om KM-telleren også kutter, skal prøve huske det neste gang fjusker.

Trodde først at det kun skjedde når det var fuktig vær, men da den kuttet på 17 mai var det knall vær og sol.

Det plager meg ikke så mye at det skjer, har lært meg hvilke turtall i hvilket gir som gir 30, 50, 60 og 80km/t :p Men jeg er bare nyskjerrig på hvorfor det skjer.

Lenke til kommentar

Tror jeg kødda litt med en speed sensor/Hastighetsføler på focus før. Husker ikke helt hva feilen var, men det var ikke noe med speedometeret og gjøre. ble anbefalt og bytte den av ford. jeg trodde ikke på dem så de fikk ta over hele bilen.

Holder en finger på den, men hvis det er tysk ford som har lagd bilen skal du ikke se bortifra at det er hele instrumentpanelet :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...