mirius Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Heisann! Har nettopp annskaffet meg en Volvo 460, men det er ennå over et halvt år til jeg får lappen..Så jeg tenkte jeg skulle fikse noe småplukk i mellom tiden...Problemet er at jeg personlig ikke har så god peiling på bil sånt generelt, derfor ber jeg til dere bil kyndige.. Bilen er egentlig i god stand, men det er en del små ting som jeg gjerne vil fikse.. Utstyr: * Air bag * Metallic lakk * Motorvarmer * Cupevarmer * Defa ur * Radio/Kasett * Sentrallås * Servostyring * Tilhengerfeste * Soltak * Spoiler Spesifikasjoner: *Volvo 460 2.0i 1995mod. *110HK *Bensin *Sedan *169 000km Her er en liste over hva jeg har tenkt å gjøre, og som jeg trenger hjelp til..(kom gjerne med tilføyelser hvis det er noe dere synes er lurt å gjøre): 1. Fjerne vindusviskere for front lykter (Hvordan gjør man dette?) 2. Fjerne litt rust over det ene hjulet bak (Noen forslag til hvordan?) 3. Ta ut Radio/Kasett spilleren som er orginal volvo radio (Hvordan gjør jeg dette?), ser for meg at det vil etterlate seg et for stort hull..Finnes det en plate eller noe sånt? 4. Jeg vil også ha noen høytalere bak i bilen (Hvordan trekker jeg ledning, hvor kan jeg plassere høytalerene?) 5. Den ene håndsveiven bak fungerer ikke (Hva kan være galt, hvordan fikser jeg det?) 6. Når man setter tenningen inn og man ikke har sikkerhetsbelte på blinker det et lys (Hvordan kan jeg unngå dette? Har hørt det går ann...) Det var de spørsmålene jeg har i første omgang... Selv om jeg ikke er veldig bil kyndig så liker jeg å skru å mekke så helst ikke fåreslå noen dyre verksteds turer eller noe sånt Takker for alle positive svar! Mvh. Marius Lenke til kommentar
JonasHR Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 1) du må antageligvis ut med fangern forran for så å skru av festet til viskern 2) Pusse, pusse pusse, Sveise, pusse, sparkle, pusse, lakke. 3)Har ikke peiling, må finnes en brakett til dette. men har ikke sett på det så litt vanskelig å si. 4)Det må finnes en topic om dette alt, bruk søkemotoren her på diskusjon. 5)Forklare litt nærmere? 6) ta bort setet ditt, finn ut hvilke ledninger som går til setevarmern, (litt kjett å kutte de), så finner du de som går til den "knappen" under setet(som trykkes ned når du setter deg på setet. så kutter du de, å kobler de sammen.. mennhe, er det ikke kjekt med setebelte a? Lenke til kommentar
mirius Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Takk for svar! 5) Jeg kan ikke forklare dette nærmere enn at den "sitter fast"...vil ikke ta i for masse, er redd for at den skal bli helt ødelagt eller at vinduet kommer ned men ikke opp igjen...men må vell kanskje bare åpne opp døren å se? 6) Er det ikke en lettere måte å gjøre dette på? Så for meg å bare plugge ut noe eller noe sånt? Mvh. Marius Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 6. Når man setter tenningen inn og man ikke har sikkerhetsbelte på blinker det et lys (Hvordan kan jeg unngå dette? Har hørt det går ann...) Dette kan du gjøre på en veldig enkel og helt gratis måte. Dytt knappen til varselblinklys litt inn og fest den med en brettet papirbit som du dytter inn mellom knapp og dasjbord. Fyll så på med superlim rundt knappen. Ikke npe spesiellt kultivert måte å gjøre det på kanskje, men det funker! Er jo ikke så farlig i en gammel bil da... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Enkleste løsningen på nummer 6 er: Ta på deg beltet, din sopp! Videre, så kan mange av spm suppleres med bilder, for at det skal være lettere å hjelpe. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Enkleste løsningen på nummer 6 er: Ta på deg beltet, din sopp! Videre, så kan mange av spm suppleres med bilder, for at det skal være lettere å hjelpe. 8636821[/snapback] Er vel ganske unødvendig og slenge slike bemerkninger eller? Sef. skal man bruke belte... men det er ikke det han spurte om. Om han ikke vil bruke belte eller kanskje har andre grunner for å fjerne denne lyden er vel egentlig kun opp til han eller? Skal være enig dog med at det hadde hvert enklere med bilder. En annen ting man kan gjøre for å kvitte seg med denne lyden er og dytte beltet på passasjersiden ned i klipset på førersiden. Men dette grenser da til idioti, da det er like enkelt og ta på seg beltet. Men det er sef. opp til deg. Jeg svarer bare direkte på spørsmålet ditt. Det finnes helt sikkert en løsning for å gjøre dette via elektronikken i bilen din, men dette er nok litt utenfor mitt område. Lenke til kommentar
mirius Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Heisann! Takk for at dere gidder å svare så tidlig på morgenen... Problemet er ikke at jeg ikke bruker setebelte, men med en gang man setter i tenningen så begynner det forbannende lyset blinke å klikke...noe som er utroligt irriterende, hvis man ikke skal kjøre da, da er det ikke noe problem...men jeg har tidligere hørt at det bare er til å plugge ut en ledning eller noe sånt, men tror dette var på en Volvo 240, men det er jo ikke så langt i fra... Kom gjerne med innspill på de andre spøsmålene mine hvis dere har noe smart å komme opp med... Mvh. Marius Endret 18. mai 2007 av mirius Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Gadd ikke lese innlegget ditt Gigaflow. Uansett, på 240en min så bare setter jeg nødblinklyset i "midtposisjon", tvinger den der, da stopper den å blinke og lyse. enkelt og greit. Men da fungerer ikke blinklyset lenger heller. I 240 ihvertfall ligger selve mekanismen i setebelte-festet, der du trykker den nedi. Så er vel i såfall noen ledninger opp til den du må ornde på da. På passasjersetet er det bare å nappe ut en ledning, da den er vektfølsom, noe førersetet ikke er. Du kan også for eksempel bare gjøre som Gigaflow sa, trykke ned med nøkkelen i låsen, da gir den seg. Lenke til kommentar
mirius Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 hmmm...Tror jeg satser på å finne ledningen, noen som har peiling på hvor den kan ligger/eller eventuelt hvor den går..? Lenke til kommentar
mirius Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Fikk "fikset" setebelte alarmen...var bare til å følge en ledning som gikk fra setebelte og ned under sete, der kunne jeg bare nappe ut en kobling og problemet var løst Enkelt å greit Lenke til kommentar
mirius Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Hei igjen! Tok nettopp ut den orginale Volvo radio/Kasett spilleren og skulle sette inn en cd-spiller...Men ta fikk jeg et problem...Den gamla radioen hadde en bred kabel som gikk inn, mens den nye skal ha en mye tynnere kabel...Hva gjør jeg da?..Ser også at det ikke er samme patent på antenne ledningen, noe forslag her? Takker for hjelp! Haster litt, vil helst bli ferdig med det i dag, og forrentningene stenger om 1-2timer...Har Biltema/Bilxtra noe sånt? Mvh. Marius Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Mener det skal gå an og kjøpe en overgang eller noe sånn ja, vet ikke akkurat hvordan det er med din bil da, men det skader jo ikke og se etter Biltema/bilxtra bør ha overganger ja Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 du må ha tak i en ISO-kontakt.. Skal følge med overgang vanligvis.. ellers har de fleste elektrobutikker og lignende det. Lenke til kommentar
mirius Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Ok..Biltema en tur da Lenke til kommentar
mirius Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Fikk tak i alle de kablene jeg trengte på biltema Det neste jeg lurer på er hvordan jeg får av "dekselet" foran høytalerene i dørene framme? Er det noe jeg bør være obs på? Eller er det bare til å brekke de opp er lignende? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Bare å brekke de opp. Kan være de sitter litt hardt. Lenke til kommentar
mirius Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Ok..Jeg er bare litt forsiktig, er redd for å ødlegge noe..men får prøve igjen i morgen da...Hvis jeg skal åpne døren i baksete for å se hva som er gale med vindussveiven, er det bare til å brekke den opp også? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 skal være et par klips og greier her og der, og noen skruer... så leit litt rundt så finner du nok ut åssen du gjør det. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Finnes det ikke noen Haynes-bok til disse modellene da? De er veldig hjelpsomme Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hvordan gikk det med bakvinduet? Det kan være at et uvedkommende objekt sitter fast nedi vinduet. Det kan være et sant helvete å begynne med vinduer egentlig, men forsøk forsiktig uten å ødelegge mekanismen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå