BorgSol1 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Heisan! Har ett gammelt Olympys camedia c-2500L som jeg vurderer å bytte ut. Har funnet en del på finn.no men er usikker på hva jeg skal gå få for Alternativene er: Nikon D50 Canon Powershot S3 IS Canon EOS 300D Sony F828 Cybershot Hvilket kamera ville dere gått for? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hei. Det er helt umulig å gi sånne generelle anbefalinger. Kikk litt rundt og kom med noe mer konkret. Blir som å gi anbefaling mellom traktor, motorsykkel og kake. Bruk søkefunksjonen og søk her på forumet etter kameraene du nevner. Lykke til Lenke til kommentar
parleur Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Det er svært vanskelig å velge nytt kamera spessielt speilrefleks fordi du binder deg til objektiv osv. Men av de fire du har ramset opp ville jeg ikke anbefalt 300D, hvis du skal gå for det så velg heller 400D. Har du gode erfaringer med Olympus? Hvorfor ikke gå for ett Olympus speilrefleks?? Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Hei. Det er helt umulig å gi sånne generelle anbefalinger. Kikk litt rundt og kom med noe mer konkret. Blir som å gi anbefaling mellom traktor, motorsykkel og kake. Bruk søkefunksjonen og søk her på forumet etter kameraene du nevner. Lykke til 8634424[/snapback] Heisan! Jo du har forsåvidt ett poeng der..hehe Har lest noen tester rundt omkring, men føler meg fortsatt like "uklok". Alle har jo sine pluss og minuser.. Er ganske så fersk på dette området, hadde igrunn tenkt å starte opp med dett som en ny hobby da jeg alltid har likt å ta bilder Føler at Olympus kameraet gir meg flere begrensninger enn muligheter.. kan f.eks bruke ekstra linser m.m. Det egner seg godt til macro og nærbilder men når det blir litt avstand blir det fort kornete..men det er jo bare på 2,5 Mp så det er kanskje ikke annet å forvente Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Det er svært vanskelig å velge nytt kamera spessielt speilrefleks fordi du binder deg til objektiv osv. Men av de fire du har ramset opp ville jeg ikke anbefalt 300D, hvis du skal gå for det så velg heller 400D. Har du gode erfaringer med Olympus? Hvorfor ikke gå for ett Olympus speilrefleks?? 8634503[/snapback] Takker for svaret, da stryker jeg 300D ut av lista Olympuskameraet jeg har nå begynner å dra på årene (3,2Mp, kan ikke bruke ekstra linser) Det er glimrende til macro og nærbilder syns jeg, men blir det litt avstand så blir det fort litt kornete. Økonmien tilsier at jeg kan bruke ca 3000,- på ett brukt kamera. Hva ligger ett 400D på? Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Det er svært vanskelig å velge nytt kamera spessielt speilrefleks fordi du binder deg til objektiv osv. Men av de fire du har ramset opp ville jeg ikke anbefalt 300D, hvis du skal gå for det så velg heller 400D. Har du gode erfaringer med Olympus? Hvorfor ikke gå for ett Olympus speilrefleks?? 8634503[/snapback] Takker for svaret, da stryker jeg 300D ut av lista Olympuskameraet jeg har nå begynner å dra på årene (3,2Mp, kan ikke bruke ekstra linser) Det er glimrende til macro og nærbilder syns jeg, men blir det litt avstand så blir det fort litt kornete. Økonmien tilsier at jeg kan bruke ca 3000,- på ett brukt kamera. Hva ligger ett 400D på? 8634565[/snapback] Ps. Er 3000,- for ett brukt Nikon D50 lite eller mye? Lenke til kommentar
parleur Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Det er svært vanskelig å velge nytt kamera spessielt speilrefleks fordi du binder deg til objektiv osv. Men av de fire du har ramset opp ville jeg ikke anbefalt 300D, hvis du skal gå for det så velg heller 400D. Har du gode erfaringer med Olympus? Hvorfor ikke gå for ett Olympus speilrefleks?? 8634503[/snapback] Takker for svaret, da stryker jeg 300D ut av lista Olympuskameraet jeg har nå begynner å dra på årene (3,2Mp, kan ikke bruke ekstra linser) Det er glimrende til macro og nærbilder syns jeg, men blir det litt avstand så blir det fort litt kornete. Økonmien tilsier at jeg kan bruke ca 3000,- på ett brukt kamera. Hva ligger ett 400D på? 8634565[/snapback] Ps. Er 3000,- for ett brukt Nikon D50 lite eller mye? 8634940[/snapback] Inkludert linsen er 3000 ikke for dyrt eller ikke for billig hvis det er brukt. Nypris ligger på rundt 4700 for huset. D50 er ett godt kamera med mange muligheter for linser. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Det er svært vanskelig å velge nytt kamera spessielt speilrefleks fordi du binder deg til objektiv osv. Men av de fire du har ramset opp ville jeg ikke anbefalt 300D, hvis du skal gå for det så velg heller 400D. Har du gode erfaringer med Olympus? Hvorfor ikke gå for ett Olympus speilrefleks?? 8634503[/snapback] Takker for svaret, da stryker jeg 300D ut av lista Olympuskameraet jeg har nå begynner å dra på årene (3,2Mp, kan ikke bruke ekstra linser) Det er glimrende til macro og nærbilder syns jeg, men blir det litt avstand så blir det fort litt kornete. Økonmien tilsier at jeg kan bruke ca 3000,- på ett brukt kamera. Hva ligger ett 400D på? 8634565[/snapback] Ps. Er 3000,- for ett brukt Nikon D50 lite eller mye? 8634940[/snapback] Inkludert linsen er 3000 ikke for dyrt eller ikke for billig hvis det er brukt. Nypris ligger på rundt 4700 for huset. D50 er ett godt kamera med mange muligheter for linser. 8635457[/snapback] Takker for innspill! Mail er nå sendt til selger så jeg får se når han svarer Det var med ett 18-55 linse. Artig å se hurtigrutene på hjemmesia di, flotte bilder! Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Alternativene er: Nikon D50 Canon Powershot S3 IS Canon EOS 300D Sony F828 Cybershot Enda bra du har strøket 300D fra listen nå, det er vel godt over 3 år siden det kom ut. (Du mente kanskje 350D?) Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Alternativene er: Nikon D50 Canon Powershot S3 IS Canon EOS 300D Sony F828 Cybershot Enda bra du har strøket 300D fra listen nå, det er vel godt over 3 år siden det kom ut. (Du mente kanskje 350D?) 8635731[/snapback] Nei, det var faktisk ett 300D..hehe, men det er sikkert bedre(?) enn det jeg har nå, Olympus camedia c-2500L? Tror det kom ut rundt 99 eller 2000? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå