Gå til innhold

neon bra utenlanske dvd web butikker på nett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er godt fornøyd med www.play.com . De har godt utvalg og gode priser, og jeg har mottatt alle mine bestillinger i løpet av fem virkedager.

I tillegg er porto inkludert i den oppgitte prisen så du slipper å tenke på dette. Problemet kan være dersom du bestiller en vare for rett over tohundre kroner siden du da må satse på at postverket trekker fra den verdien som ellers ville vært en del av portoen.

Dersom du bestiller flere varer vil de sende disse separat.

Endring: Litt for seint ute der ja...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil advare mot dvdsoon!!!

Min erfaring er at de fakturerer straks du bestiller mens det gjerne kan gå flere uker før de sender dvd'ene. Jeg har også opplevd å bli dobbeltfakturert, og de svarer aldri på henvendelser. Jeg kommer garantert aldri til å kjøpe noe derfra igjen, uansett hvor billige de er.

Disse butikkene har kanskje ikke like lave priser som dvdsoon, men de driver heller ikke med fantestreker:

cd-wow.com

dv-depot.com

dvdboxoffice.com

amazon

Lenke til kommentar

Anbefaler;

Play.com

ABSound

Northern American DVD

DVD Soon (aldri hatt betalingsproblemer med de)

Bruk www.dvdcompare.org.uk for å finne ut hvilken sone som teknisk sett er best.

Bruk www.dvdpricesearch.com for å finne billigste sone 1-dvd (ikke stol på at det er absolutt billigste, men det gir deg en pekepinne).

Lenke til kommentar
DVDStrax er mye rart, men ikke billig.

Syns ikke prisene er så ille der jeg da men...

Såvidt jeg har forstått, så får man danske covere - til en dyr pris - ~200 kroner?

Da kan min like gjerne stikke på Elkjøp og handle der og få norske covere. For min er handler jeg utelukkende ifra utlandet (Jersey og Canda), da dvd-ene kommer raskere der, samt i mine øyne er bedre.

Hva skal jeg med norske undertekster? Engelsk kan jeg da.

Lenke til kommentar

En annen fordel med å bestille fra australia er at veldig mangen filmer har norske subtitles der. Filmene kommer ofte som sone 2 og 4, og da følger det med norske tekster siden det er sone 2. Ellers er sone 4 like godt som sone 2 når det gjelder kvalitet.

Lenke til kommentar

Man er nesten gal hvis man kjøper DVD'r på Narvesen istedet for å bestille på internett.

Har bestilt fra DVDSoon.com i flere mnd (1-2 filmer hver gang) og aldri hatt problemer. Er nok ikke så mye å spare på vanlige nye dvd-filmer, men de er også SVÆRT billige på samlepakker/special editions.

De trikser også med tolla for deg, hvis du bestiller varer som koster over 199,- stempler de GIFT, value 199 NOK på utsida av pakken. Tolla åpner dem ikke da :)

La meg ta et eksempel:

Buffy The Vampire Slayer Season 2 Collector's Ed.- 6 DVD's

Norge (Avalon, så den der igår): 1350,-

DVDSoon: $62.19 (Canadian dollars), 289,- NOK!!!!! (de har currency conversion tool på sida)

Altså over 1000 kr i prisforskjell ift. Norge.

Lenke til kommentar

De trikser også med tolla for deg, hvis du bestiller varer som koster over 199,- stempler de GIFT, value 199 NOK på utsida av pakken. Tolla åpner dem ikke da :)

Alle mine (4) dvd-er jeg har kjøpt ifra DVD Soon er stemplet med gift og 12CAD = 53,5 kroner.

Og selvfølgelig kan Tollen åpne pakken fordi - de tar da stikkprøver.

Lenke til kommentar
Jeg vil advare mot dvdsoon!!!

Min erfaring er at de fakturerer straks du bestiller mens det gjerne kan gå flere uker før de sender dvd'ene. Jeg har også opplevd å bli dobbeltfakturert, og de svarer aldri på henvendelser.

De fakturerer når du bestiller så du kan være sikker på å få varene til den prisen som oppgis når du bruker valutakalkulatoren. Jeg benyttet sjansen til å forhåndsbestille filmer når kursen var på sitt mest gunstigste. At de fakturerte meg der og da og ikke når de sendte filmene når de ble utgitt 3-4 måneder etterpå gjorde at jeg sparte ett par hundrelapper.

At det tar uker før de sender varene er på grunn av at du har forhåndsbestilt eller fordi de er midlertidig utsolgt. Du kan, helt til de har sendt varen, få pengene tilbakebetalt til din konto med ett enkelt valg i menyen. Jeg har alltid opplevd å få lagervarer kun litt over en uke etter de er bestilt.

Dobbeltfakturert er jeg aldri blitt, men da kan du jo bare ta kontakt med de på en høflig og sivilisert måte. Jeg har alltid fått svar og meget god service (kanskje fordi jeg prøver å være høflige i mine mail?). Og som sagt... de har alltid svart når jeg har sendt mail, enten det gjelder spørsmål om en ordre, måte de sender på og lignende.

En annen positiv ting. Samme hvor mye du bestiller, og hvor verdifull varen er så sender de den som "gave" med en verdi av 16 canadiske doller (ca. 80 norske kroner) så du slipper å betale toll samme hvor mye det koster. Jeg bestilte Lord of the Rings special edition derfra når kursen var gunstig, og jeg fikk den for under 200 kroner inkludert porto. I Norge har jeg sett den til rundt 400 kroner. Jeg har bestilt MASSE fra www.dvdsoon.com og aldri opplevd problemer pluss at jeg får lagervarer en drøy uke etter jeg har trykket på bestillingsknappen.

Nå tror sikkert mange av dere at jeg jobber for de (selv om de er ett Canadisk firma), men jeg vil bare komme med ett annet syn enn Simfan har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...