Gå til innhold

Lefdal og reprasjonstid


Anbefalte innlegg

Har en bærbar som fikk problemer med batteriladeren før den var 1 år gammel.

 

Leverte den tilLefdal den 8 mars i år. Får enda bare beskjed fra butikken om at de venter på deler. PS de har sendt strømforsyning videre til HP.

 

Hvor mye lenger må jeg vente før jeg eventuelt kan kreve avslag på den bærbare,eventuelt heve kjøpet.

 

Det skal da ikke ta så lang tid å få en ny batterilader?

 

Har snakket med forbrukerrådet for en tid tilbake de sa at det normalt ikke skulle ta mer enn fire til seks uker, hvis de hadde delene på lager.

Men nu begynner jeg å bli litt kraftig lei. Skal innom butikken igjen i morgen, og høre hva som skjer videre. Og lurer på om dere synes jeg kan kreve ett mellomlegg, eller om det har gått så lang tid at jeg kan heve kjøpet.

 

PS er alltid hyggelig med betjeningen og vet at kjeftbruk ikke gjør ting bedremen værre.

 

 

Hilsen ny forumbruker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendt strømforsyningen videre til HP? Bullshit fra butikken. De bestiller ny lader, og sender ikke noe som helst før de har fått den nye tilsendt. Forutsatt at de gjør ting riktig.

 

Du finner kjapt ut hvor i terrenget saken din ligger hvis du ringer HP support og oppgir serienr. på maskinen din. De vil da kunne se om laderen i det hele tatt er bestilt.

Lenke til kommentar

Siden 8 mars, pga en lader? Det er alt for tregt snart 2 og en halv måned jo. Du har krav på låneprodukt om reparasjonen tar mer en en uke også. Det her er iallefall en urimelig lang ventetid. Om det er kun laderen burde de vel kunne gitt deg en du kunne brukt i mellomtiden?

 

Ellers ta kontakt med hp selv som han over sier.

 

En ting er sikkert, det er jeg handler sånt på nettbutikkene. Sitter igjen med at servicen der er mye mer effektiv grunnet at de har egne som tester og tar saken videre/gjør opp der og da :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, vil nu bare komme med ei oppdatering på saken.

Gikk til Lefdal i forrige uke, jeg syntes jeg var grei når jeg gav dem nok en uke på å skaffe Ny strømforsyning til den bærbare.

 

Gikk så i dag tilbake siden jeg har sjekket via deres system at de skal ha fikset saken. Og håpet endelig på at nu skulle jeg få ny strømforsyning, samt at jeg ble lovet litt godtgjøring siden det hadde tatt så lang tid.

 

Da jeg kom til butikken, fikk jeg beskjed om at de ved ett uhell nu på forrige lørdag hadde slettet ordren på strømforyninga mi. Og at hele prosessen måtte begynne på nytt.

 

Da ble jeg sånn passe små irritert, og spurte hvordan jeg skulle gå frem hvis jeg ville heve kjøpet(PS ikke sint i stemmen og ikke uhøflig).

 

Da fikk jeg beskjed om at det kunne jeg ikke gjøre siden det ikke var en vesentlig mangel :) forstå det den som kan. Men en laptop uten strøm vil jeg si er en vesentlig mangel.

 

Så det ser ut til at jeg må gå gjennom Forbrukerrådet for å få hevet kjøpet. Tar sikkert tre nye måneder, men er like greit da jeg sikkert måtte vente tre nye måneder på ny strømforsyning.

Lenke til kommentar

At pcen ikke får strøm er en vesentlig mangel. Det er en bagatellsak å få tak i en lader, så det er nok et eksempel på amatører i full sving. Dessverre.

 

Om du har lyst og ork, kjør full sak på dette.

 

Hvis ikke kan du kontakte HP direkte. Kan være de leverer deg ny strømforsyning direkte. Evnt så kan jo en universal strømforsyning løse problemet, men det koster jo deg noen kroner igjen (ca 400kr på clas ohlson f.eks.)

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Nå er det på tide å slutte å være grei.

 

Det er som flere har nevnt åpenbart en vesentlig mangel, og Lefdals opptreden i denne saken er fullstendig uholdbar. Det skal ikke være nødvendig å gå via FTU - som jo representerer ytterligere en ulempe for deg. Har du snakket med noen i Lefdal-systemet over butikkselgerne? Ikke la deg avfeie av lørdagshjelper.

Lenke til kommentar

Har kjøpt universal forsyning, for lenge siden. siden jeg har flere (2) andre bærbare. Og orker bare å drasse på ei strømforsying hvis jeg skal ut å reise.

 

Men det skal ikke ha noe med saken å gjøre synes jeg, har ikke nevnt det til butikken.

 

Kan ellers si at jeg var i England når strømforsyninga streika. Dette var i desember i fjor.

Tok kontakt med PCservicecall som har service for lefdal/elkjøp over telefon.

Har fått bekreftet fra de at de har sendt epost til butikken allerede da.

og at de kunne bestille ny strømforsyning. Og at jeg hentet den ved første besøk tilbake til moderlandet.

De gav også beskjed om at de skulle bare la den ligge på butikken til jeg kom og hentet den, selv om det skulle ta over tre måneder før jeg kom tilbake.

 

Så egentlig skulle de ha hatt rikelig med tid til å ordne opp for seg.

Det var en dansk "teamleader" som ordnet det hele for meg.

Kan for ordens skyld nevne at jeg har snakket med den teamleaderen senere, og han har enda en kopi av eposten som ble sendt til butikken.

Så hvis du tar med den tiden i tillegg så har de hatt veldig lang tid på seg.

 

Men å få en kopi av eposten er ett herk, da jeg må sende en skriftlig søknad. og den må behandles av hovedkontoret til pcservicecall i england. og deretter kan de sende svar brev. dette sa dansken kunne ta ei god stund.

 

Men jeg gir meg ikke, jeg tar saken videre til forbrukerrådet.

Håper bare at de ikke mister saken min etter tre måneder :)

 

skriveleif

Endret av stdhin
Lenke til kommentar

Et strømadapter i seg selv er ingen stor mangel, men når man ser det i sammenhengen her så er jo pcen ubrukelig uten et adapter.

Her har du helt klart lov til å heve kjøpet.

 

Ingen dum idé å snakke med butikkesjefen eller Lefdal's kundeservice hvis det er slik du har blitt møtt i butikken. En feil fra deres side/leverandør som de igjen legger merke til når du kommer inn i butikken er litt snålt.

 

I min butikk får vi tak i slike strømforsyninger på mellom 2 og 7 dager, men skjer noe feil finner man jo ut av det ganske kjapt!

Lenke til kommentar

Ettersom at maskinen er under garantitiden skal de få tilsendt en ny lader fra HP. Dette tar i de aller fleste tilfeller under én uke. De kan også bestille direkte fra EET eller MK Elektro (?), men da må de selv betale for laderen. Når det har tatt så lang tid burde de helt klart ha ordnet opp i det.

 

Jeg syntes du skal kreve å få snakke med varehussjefen eller i det minste assisterende. Fortell at du vet hvordan det er med HP under garantitiden, og at du også vet om andre som leverer landerne.

 

En defekt lader er ikke en uvenstilig mangel, og dersom det er en reklamasjonssak så har du krav på heving av kjøpet etter så lang tid.

 

Her er det Lefdal som har rotet, og det må de rydde opp i. Bare sørg for at du snakker med en litt høyere på strå enn en vanlig selger. Spør om det er rimelig at man skal vente i 2,5 måneder på en vesentlig del som dette når du vet det ikke er noe problem å få levert ny.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jeg har også dårlige erfaringer med Lefdal (Tiller) og bærbar PC. Pc'n min døde etter 4 uker. Jeg leverte den tilbake og ble lovd at reperasjonen ikke ville ta lang tid. Jeg fikk med meg en låne-PC hjem. Flott, tenkte jeg. Etter 1 måned begynnte jeg å bli utolmodig, men jeg bestemte meg for at jeg skulle vente for å se hvor lang tid Lefdal mener med "ikke lang tid".

 

Etter 5 måneder måtte jeg bite i det sure eplet, jeg greide ikke vente lenger. Jeg ringte Lefdals kundeservice og fikk prate med en meget hyggelig dame i Oslo. Jeg forklarte situasjonen, hun ble ganske forskrekket og sa at jeg kunne dra til butikken og hente meg en ny PC neste dag. Hun skulle ordne så alt var klart til jeg kom.

 

Neste dag kjørte jeg til Lefdal. Som jeg fryktet, skulle det vise seg at ting ikke ble så enkelt som jeg ble forespeilet. Butikken hadde ikke hørt noe fra kundeservice. Selgeren sjekket på datasystemet, men fant ikke noe relevant informasjon.

 

Selgeren på Lefdal ville for alt i verden ikke gi meg en ny PC. Han skyldte på firmaet som tok seg av reperasjonene, og sa jeg måtte finne meg i å vente enda litt lenger. Han hadde gjort alt han kunne. Jeg sa med helt vanlig stemme at dette var dårlig service fra Lefdal sin side, og at jeg som kunde ikke skulle lide for dårlig kommunikasjon mellom butikk og verksted. Det skulle jeg ikke ha sagt. Han ble irritert og sur, og gjentok at han hadde gjort alt han kunne. Så sendte han meg på vareutleveringen og sa at jeg måtte snakke med dem. Som sagt så gjort. Jeg gikk ut av butikken og rundt bygget for å prate med gutta på lageret. De sa at de ikke hadde myndighet til å gi meg en ny PC, og sendte meg inn i butikken igjen.

 

Jeg tok kontakt med den samme selgeren. Jeg sa at enten skulle jeg ha ny PC i dag, eller så skulle jeg heve kjøpet. Han sa at jeg ikke hadde rett til å heve kjøpet, og ny PC kunne jeg ikke få.

 

Det endte med at jeg tok kontakt med en annen selger, jeg forklarte situasjonen igjen. Denne gangen gikk det bedre. Selger nummer 2 gav meg med en gang en ny PC. 1500 kr dyrere enn den jeg egentlig hadde kjøpt. Hurra!

 

Det er greit at Lefdal ikke var direkte skyldig i den lange ventetiden, men at de ikke tar ansvar og gir meg ny PC eller pengene tilbake med en gang er meg helt uforståelig. Så får de heller ta en alvorsprat med verkstedet etterpå.

Lenke til kommentar

Butikker har for lett å fraskrive seg ansvaret. Kunden har kjøpt produktet av butikken, og eventulle problemer som butikken har med verkstedet/leverandører kan de ikke unnskylde seg med. De kan godt forklare sommel med det, men det gir ikke butikken noe mer rett til å dra det ut i det uendelige. Kan de ikke få reparert eller gitt deg en ny maskin innen kort tid, må de gi deg bare pengene tilbake.

 

Er irriterende med folk i butikker som ikke har mer ansvar enn å ta i mot penger. Ikke et menneske som kan løse et problem enkelt og raskt.... Alle skulle hatt en servicesjef som tok avgjørelser der og da.

Lenke til kommentar

Hade själv en "lefdal" sak før något år sedan med en ødelagt pc..tog 3 månader totalt med førbrukerådet i ryggen før att ordna opp i. De var otroligt flinke och hjälpsamma. Detta resulterade i att jag fick mina 11000:- tillbaka efter mye skriving och reising fram o tillbake. Cirka 600 personer hade läst hele greja på win-xps forum när dett skedde. Ge dig ALDRIG när det gäller lefdal. Var själv snäll och medgørlig i 1 månad men det gav absolut inget.

Lenke til kommentar

Dette er jo typisk for butikker som ikke kan service.

HPs rutiner er såre enkle, de er faktisk VELDIG dyktige på bytte av disse sakene når maskinen er under ett år.

 

To ting biter jeg meg merke i:

Jeg forstår ikke hvorfor folk tar denne typen service med butikken. (Jeg _vet_ butikken har ansvaret for å rydde opp, men mange butikker er notorisk ELENDIGE på service og effektivitet) Det er ofte raskere, enklere og ikke minst mer bekvemt å ringe direkte til produsentens support.

 

Den andre tingen jeg merker meg, er at du ikke har pratet med en ansvarlig person på Lefdal enda. Det er flere som nevner dette i tråden.

Om du prater med en skiftleder/assisterende butikksjef eller sjefen selv, skjer det nok ting.

 

Lefdal _vet_ at de har gjort en liten doodoo på egen legg. De _vet_ at HP ikke bruker 2,5mnd på å sende en lader. En sånn sak blir heller iikke "slettet" i HPs systemer av seg selv.

 

Det er også en VESENTLIG mangel, da produktet er UBRUKELIG uten psu. Det er uvesentlig for butikken hvorvidt du har 24 PSU'er liggende hjemme. De har ingenting med originalproduktet å gjøre.

 

Krev heving av kjøpet, ASAP! :thumbup:

Lenke til kommentar
To ting biter jeg meg merke i:

Jeg forstår ikke hvorfor folk tar denne typen service med butikken. (Jeg _vet_ butikken har ansvaret for å rydde opp, men mange butikker er notorisk ELENDIGE på service og effektivitet) Det er ofte raskere, enklere og ikke minst mer bekvemt å ringe direkte til produsentens support.

8737035[/snapback]

I Flere av tilfellene jeg har vert borti, der jeg tenkte å få det kjapt unnagjort, og kontaktet produsenten direkte, har jeg fått beskjed om å kontakte selgeren. Så ikke alltid like lett :)

 

Og til trådstarter. Jeg syntes du skal heve kjøpet. dette er jo rett og slett uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Har vært i butikken flere ganger for å få prate med en ansvarlig, blir da satt over til data/it ansvarlig på "verkstedet". Og han sier hver gang at det er ingenting han kan gjøre.

 

Kan også nevne at den butikken det gjelder er Lefdal Tiller. Ser at det er andre i denne tråden som har "gode" erfaringer med den butikken.

 

Kan også legge til at det ikke er HP/Compaq som har avsluttet ordren. Det er butikken selv, når jeg sjekker servicesiden til denne ordren så står det:

avsluttet i butikken, det vil si at butikken har avsluttet denne servicen.

 

skrivefeil er rettet opp samt lagt til litt ny informasjon

Endret av stdhin
Lenke til kommentar
Har vært i butikken flere ganger for å få prate med en ansvarlig, blir da satt over til data/it ansvarlig på "verkstedet". Og han sier hver gang at det er ingenting han kan gjøre.

Kan også nevne at den butikken det gjelder er Lefdal Tiller. Ser at det er andre i denne tråden som har gode erfaringer med den butikken.

8737257[/snapback]

Høres jo snodig ut. Hvis du vil gjøre litt egeninnsats, så kan du be om å få referansenummeret mot HP, og så ta direkte kontakt med HP for å høre hvordan det går.

 

Da jeg jobbet i "bransjen" for en tid tilbake gikk det alltid ganske raskt å få både batterier og -ladere tilsendt direkte fra HP..

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at jeg har ingenting usagt med HP/Compaq. Liker maskinen og vet at de er greie å ha med å gjøre, men har vært mye utenlands og har ikke tatt meg tid til å ringe dem.

 

Nu er det egentlig ikke strømforsyningen i seg selv som er problemet, men den servicen jeg fikk av Lefdal Tiller som er problemet.

Derfor vil jeg heller kjøre sak mot dem, enn å rydde opp i saken via HP.

Er sikker på at det ville ordne seg rimelig kjapt da.

 

Men som sagt, hvis butikken vil være tverr kan jeg også være det.

De har aldri bedt om unskyldning for at det har skjedd så mye rart. Hvis de bare kunne ha vært litt mer ydmyke kunne jeg enda ha ventet ei stund. Eller tatt direkte kontakt med HP. Hvis de anbefalte det.

 

Men slik saken står nu, fortsetter jeg løpet mot Hovedkontor til Lefdal samt forbrukerrådet.

 

PS har sendt brev til Hovedkontor og nevnt navnene til de jeg har snakket med i butikken.

 

Skal levere skjema til forbrukerrådet senere i dag når jeg skal til byen.

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg mer enig at her hadde jeg blitt tverr mot Lefdal selv. Søk erstatning med tanke på tapt arbeidstid siden produktet ikke kan benyttes uten strøm, transport/reise under saksgang og heving av kjøpet.

Lenke til kommentar

Vil bare gi beskjed om at jeg kanskje ikke trenger å gå via Forbrukerrådet.

 

Har fått tilbakemelding fra Lefdal sentralt om at de skal prøve å rydde opp i saken for meg.

 

Og de skal ta kontakt med meg i løpet av dagen i dag eller morgendagen. Slik at det kunne bli ei løsning på saken.

 

Så venter i spenning. Og håper på at jeg kan få hevet kjøpet. For vil ikke ha noe mer med Lefdal Tiller å gjøre.

 

Og hvis jeg ikke trenger å gå via forbrukerrådet så er det ett pluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...