Gå til innhold

Hva er etter din mening det største indisiet..

Anbefalte innlegg

Jeg legger meg flat!

Med det samme kan jeg svare på spørsmålet. Jeg er teist, men det driter jeg i:

Det største beviset er vel alle som hevder at han finnes, at de har et personlig forhold til han. Noen sier han prater til dem. Maria-statuer gråter. Folk blir frelst.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det største beviset er vel alle som hevder at han finnes, at de har et personlig forhold til han.

8806932[/snapback]

Innbilning, løgn eller galskap.

Noen sier han prater til dem.

Som sagt.

Maria-statuer gråter.

Fleste tilfeller er bevist juks.

Folk blir frelst.

Hvordan kan man se at en person er frelst?

Lenke til kommentar
Det største beviset er vel alle som hevder at han finnes, at de har et personlig forhold til han.

8806932[/snapback]

Argumentet om at mange tror på noe beviser kun at mange tror, de er alle like hjelpeløse som det du er når det handler om å bevise guddommen sin. Mange tror også på at grønne menn besøker oss, gjør det troen sann? Beviser det noe annet enn at folk tror? Enorme mengder tror at julenissen samt hans flygende reinsdyr er ekte, beviser det noe? Hva med tannfeen? Eller påskeharen? Hva med tilhengere av andre religioner?

8806932[/snapback]

Hvordan vet du at de snakker sant? President Bush er en av dem som mener han kommuniserer med guden sin, virker det som han handler på en måte som skulle tilsi å ha mottatt råd fra en allvitende personlighet?

Lenke til kommentar

8806932[/snapback]

Innbilning, løgn eller galskap.

Som sagt.

Maria-statuer gråter.

Fleste tilfeller er bevist juks.

Folk blir frelst.

Hvordan kan man se at en person er frelst?

8807337[/snapback]

Jeg vet ikke om folk blir frelst. Millioner hevder dette. Kanskje er det bare innbilning/tilfeldigheter? Kanskje ikke...

Ellers er jeg enig med deg i at guden slik den beskrives i Bibelen neppe eksisterer.

Edit: rtr, jeg tror ikke alle lyver. Bush er jo personlig kristen. I tillegg kanskje ikke verdens mest oppegående person, så han kan tro litt av hvert. Mange religiøse har sikkert også rett og slett en indre dialog med seg selv, men tror de snakker med Gud, haha.

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Ellers er jeg enig med deg i at guden slik den beskrives i Bibelen neppe eksisterer.

8808316[/snapback]

Hva mener du?

8808337[/snapback]

En personlig og dømmende Gud som hater homofile og sender de som ikke tror på han til Helvete. Gud har bedre selvtillit enn som så, hehe. Ikke engang sikkert han bryr seg om menneskene.

Lenke til kommentar
Hva slags religion tilhører du, da?

8808374[/snapback]

Du kom meg i forveien.

Sherra: Så du tilber en selvdefinert Gud da, eller?

8808413[/snapback]

Tilber ingen. Folk som tilber guder har jeg aldri skjønt meg på. Hvorfor skulle Gud bry seg om hva ubetydelige mennesker gjør?

Lenke til kommentar
Definér religion.

8808588[/snapback]

Gudetro.

8808615[/snapback]

Da er jeg vel religiøs.

Selv forbinder jeg religion med hellige bøker og blind tro på predikanter, underkastelse og tro på en dømmende Gud som har mennesket som sitt viktigste skaperverk.

Lenke til kommentar
Da er jeg vel religiøs.

Selv forbinder jeg religion med hellige bøker og blind tro på predikanter, underkastelse og tro på en dømmende Gud som har mennesket som sitt viktigste skaperverk.

8808643[/snapback]

Du har ikke svart på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Da er jeg vel religiøs.

8808643[/snapback]

Du har ikke svart på spørsmålet mitt.

8808667[/snapback]

Etter min mening er jeg ikke religiøs. Etter din mening er jeg religiøs. Da får du faen meg ikke kreve at jeg selv skal fortelle deg hvordan religiøs jeg er.

Lenke til kommentar
Definér religion.

8808588[/snapback]

Gudetro.

8808615[/snapback]

Da er jeg vel religiøs.

8808643[/snapback]

I det tilfellet finnes det kun 3 religioner.

Lenke til kommentar
Definér religion.

8808588[/snapback]

Gudetro.

8808615[/snapback]

Da er jeg vel religiøs.

8808643[/snapback]

I det tilfellet finnes det kun 3 religioner.

8808735[/snapback]

Krd, islam og jødedom. To store og en mindre stor, altså. Men det finnes et utall forskjellige mindre religioner. Hinduismen er vel også for en religion å regne, for ikke å si tusener av religioner, med alle regninger som finnes.

Buddhismen er ingen religion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...