Gå til innhold

Greenscreen og sony vegas?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste videoredigerings programmer kan keye ut en bakgrunn. Fargen er irrelevant. Grunnen til grønn og blå er populær har vært av forskjellige grunner. Men det som er viktig er at fargen er i kontrast til det du filmer forran. Slik at når du keyer ut bakgrunnen så tar den ikke med farger som også er i det du filmer.

Siden du spør så antar jeg du ikke har prøvd og ikke har mye erfaring med å jobbe med det. Det må huskes at en ting er å filme noe mot en rød bakgrunn. Men for at det skal bli bra må du lyssette både bakgrunnen og det du filmer. Viktig er å få bakgrunnen så jevn som mulig, og samtidig hindre at fargen blør over på det du filmer. Og når du keyer i Vegas må du sansynligvis bruke flere effekter. En for å fjerne bakgrunnen, en for å fjerne "halo" rundt det du har filmet og så litt farge justerings effekter for å redusere fargen som vil blø over på det du filmer.

Google etter tutorials! Sony Vegas Chroma key tutorial, eller Green Screen

AKIRA

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
glem det...

jeg fant det ut...

Jeg skjønte hvorfo grønn og blå var som regel vanelig...

fordi Greenscreen grønn er så skarp at det er uvanlig at folk går med det...eller har noe så grønt på seg...

8637009[/snapback]

Nei, fordi grønt og blått er de fargene som er lengst ifra fargen på huden vår. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...