Gå til innhold

Lurt å kjøpe Radeon 9500 Pro nå?

ELWiss

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg må ha nytt skjermkort nå, og har sett at Sapphire har sluppet Radeon 9500pro 128mb. Databutikken.com får dette kortet inn 15.jan.

Er det lurt å bestille nå, eller bør jeg vente en måned eller noe, til kortet virkelig er i salg, med tanke på prisfall.

Noen som har sett noen tester på hvor kraftig 9500pro er?

Håper noen gidder ta seg tid til å svare.

ELWiss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

ligger over geforce 4 ti 4600 i noen tester, andre under, andre ca like god..alt i alt, hakket bedre..

for guds skyld, VENT med å bestille, geforce fx lanseres snart på markedet og prisene kommer garantert til å falle..

Lenke til kommentar

Thomas har rett.. vent hvertfall til "januarsalget" hvis du ikke klarer å vente da. :) men som sagt.. nå kommer snart begge "stor-leverandørene" med hvert sitt kort igjen og da vil prisene falle betraktelig.. prisene vil vel starte å falle en uke eller to før det nye kortet lanseres grunnet tømming av lager.. så hvis du venter så vil vel 9500 falle betraktelig. :) frem til da.. får du bare spille alle spill på "low" :)

Lenke til kommentar

Q) What are the system specs for Doom III?

A) The late release of Doom III, makes it possible for gamers worldwide, to upgrade their computers in time. You will need Ge-force 3 or better to experience Doom III fully. The game 'will' be playable on a Ge-force 2 GTS, but you would have to turn off all the features that make Doom III look great

Sitat fra FAQ på www.d3files.com

Stemmer det du sa Gef? Syns du kommer med noe litt tåpelig utsagn der...

Jeg har kortet som bare er hakket bedre enn 9500Pro igjenn , nemelig 9700Pro. Kommer jeg da til å slite med Doom3 Gef?

Neppe...

Vent til januar og kjøp kortet du...Venter selv på januarsalget så jeg kan høsste inn 2 - 3 ting...

Lenke til kommentar

Tingen er at jeg kan ikke spille _noe_ før jeg får nytt skjermkort. Det jeg har nå er no integrert savage-skvip som "stjeler" litt av system-rammen.

Menmen.. Får vel nesten vente til litt uti januar ihvertfall :cry:

Det høres ut som det lureste.

Gef: Tror nok ikke jeg får et Geforce FX til 15-1600 med det første.. (ihvertall ikke 15-1600 norske kroner :wink: )

Kortet blir mer et all-around kort, da jeg ikke akkurat er den mest hard-barkede gameren.. Men jeg liker jo å ha muligheten til å spille spill av og til, uten å måtte kjøre alt på "low" og i 800x640 eller noe.

Hvis 9500pro kortet er omtrent like godt som ti4600, så virker det jo til å være et veldig bra valg, hvis det synker ned til rundt 1500,-

Tror nesten det kan blir en godselger :roll:

Takk for alle svarene! :)

ELWiss

Lenke til kommentar

Men det var voldsomt så sent folk satt oppe da :o

Så det ikke før nå..

Tre kjappe svar på et diskusjonsforum rundt klokken fem om natten... Andre som ikke får sove, og skippet denne natten eller noe?

Jah.. må nesten komme meg i dusjen.. Skal på jobb snart.

_Nå_ er jeg trøtt, og vil sove..

*gjesp*

ELWiss

Lenke til kommentar

for guds skyld, VENT med å bestille, geforce fx lanseres snart på markedet og prisene kommer garantert til å falle..

Når det er lang tid til kortet kommer setter butikkene ofte en pris som vil være slik den er når kortet faktisk kan leveres og av og til setter de for lave priser noe som kan føre til at du gjør et lite kupp.

For å sette opp de mulige scenarioene:

- Du bestiller nå

- 15. Januar er prisen høyere enn da du bestilte

= Du får kortet til en god pris

- Du bestiller nå:

- 15. Januar er prisen lavere enn da du bestilte eller det er kommet ett nytt kort som du heller vil ha

- Du avbestiller og bestiller på nytt

= Du fikk litt ekstra jobb og får kortet til standard pris

- Du venter med å bestille

= 15. Januar må du kjøpe kortet uansett om du kunne fått det billigere om du bestilte før eller ikke.

Konklusjon: Bestill nå, faller prisen eller det kommer ett nytt kort du heller vil ha så avbestiller du og sender en ny bestilling :)

Lenke til kommentar

Takker for alle svar :D

Tror nok ikke at radeon 9500 pro er skvip. Kanskje vanlige 9500, men pro er litt annerledes.. 9700pro koster jo skjorte (i plenum :cry:)

Det kortet jeg sitter med nå, er ikke akkurat low-detail, heller no-detail.

Tror jeg bestiller det i kveld jeg...

ELWiss

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

altså, påstår dere at prisene neppe faller ?

nvidia lanserer deres nye nv30 brikke og prisene vil garantert falle som en følge av dette, samtidig skal ati lansere deres nye brikke, prisene faller GARANTERT!

uansett er det ingen spesielle spill som kommer ut nå som krever godt skjermkort, har du klart deg så lenge så klarer du deg jammen santen meg i ca en måned til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...