Gå til innhold

Den andre partisjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke noe vits i screenshot? Jeg skrev akkurat det som stod der, men uannsett når jeg trykte ok til og miste alt, for jeg har sett ferdig alle torrentene nå. ;P Så kom denne:

8651541[/snapback]

Som du ser, du prøver å formatere din C:\ partisjon, som riktig nok, finner du som en disk, under "Min datamaskin". Der kommer du med at du klikk på "Min datamaskin"

Alle "disker" som kommer hit, blir behandlet på et annet sted. I diskbehandling.

Noe blir automatisk ordnet av Windows og noe må behandles i ettertid.

Det var det som ^fmj fortalte til deg under post nr:2

Du skal ikke klikk på Min datamaskin men høyre klikk. Da kommer følgende meny:

Nå klikk på Behandle.

Du kommer hit:

Nå klikk på Diskbehandling

Du vil se en del av noe som det:

Hos deg skal være ledig plass på disken din, hvis alt er som det skal.

Hvis du høyre klikk rett på den område som er upartisjonert, vil du få mulighet å lage en partisjon og formatere.

Tror du allikevel at ting er ikke som det skulle, eller har du mistanke at det er data der, til tross at du ser dem ikke, si ifra.

Lenke til kommentar

Takker for svar, sjekk vedlagt bilde og hvis meg hvor jeg skal trykke osv. :)

Og som dere ser er Windowsen min på englesk, det var den ikke før jeg instalerte XP media center på nytt?

post-128797-1179657885_thumb.png

Endret av chouse
Lenke til kommentar

Du skal høyreklikke på det området som er unallocated og velge formater.

Du har en harddisk på 250gb ikke 350gb, mulig du hadde en typo i første post?

Se på eksempel 2.

Jeg siterer: "The remainder of the space on Disk 0 not being used on the drive is shown as Unallocated. At a later time it can be partitioned, formatted, and assigned drive letters for use."

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Du skal høyreklikke på det området som er unallocated og velge formater.

Du har en harddisk på 250gb ikke 350gb, mulig du hadde en typo i første post?

Se på eksempel 2.

Jeg siterer: "The remainder of the space on Disk 0 not being used on the drive is shown as Unallocated. At a later time it can be partitioned, formatted, and assigned drive letters for use."

8653910[/snapback]

Når jeg høyreklikker der kommer:

New Partition

Properties

Help

Lenke til kommentar
New partition, altså en ny partisjon.

8654308[/snapback]

Sånn, nå har jeg all min GB. :)

Men jeg liker ikke at jeg har to partisjoner, en på 96,7 GB og den andre på 135 GB.

Hvordan kan jeg få det så det bare blir en? Det var en når maskinen var ny.

Lenke til kommentar

Da må du slette begge partisjonene og lage en partisjon av det området som da blir tilgjengelig. Dette kan du gjøre med windows-platen din.

OBS. Du vil da miste alt som er på disken!

Som regel er det greit å ha en partisjon til windows og en til resten, slik at når du senere en gang skal formatere, slipper du å miste alt du har på disken. 96gb som windows-partisjon, er litt i meste laget.

Lenke til kommentar
Da må du slette begge partisjonene og lage en partisjon av det området som da blir tilgjengelig. Dette kan du gjøre med windows-platen din.

OBS. Du vil da miste alt som er på disken!

Som regel er det greit å ha en partisjon til windows og en til resten, slik at når du senere en gang skal formatere, slipper du å miste alt du har på disken. 96gb som windows-partisjon, er litt i meste laget.

8655068[/snapback]

Hvordan får jeg slettet disse fra Windows-platen(e) da? Jeg har FIRE.

Forklar litt mer spesifikt. :-)

Lenke til kommentar
Du booter med windows-cden, akkurat slik som du gjorde når du installerte windows, så er det bare å følge menyene.

8655281[/snapback]

Altså jeg instalerer Xp på nytt? Forklar meg hvordan jeg kan ha bare en partisjon nå, for mens jeg formaterer er det jo forseint.

Er foresten XP Media Center jeg har, har 4 CD'er til instalasjon!

Lenke til kommentar

Du må installere windows på nytt ja, du kommer til å slette begge partisjonene og miste all data!

Nå har jeg ikke vært borti windows media center tidligere og vet ikke om menyene er de samme som for xp? Men regner med at de ikke er totalt forskjellige, så om du følger de instruksjonene du får på skjermen skulle det går bra.

Du velger altså å slette begge partisjonene - så velger du at du skal opprette en partisjon på det upartisjonerte området - størrelsen på denne skal være den samlede størrelsen på hdden din (altså C: + D:), deretter velger du at windows skal installeres på denne partisjonen og så formaterer du med NTFS-filsystem.

Det er hvertfall slik regla går når man gjør det fra xp-cden. Hvor forskjellige dette er fra windows media center installasjonen, vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Du må installere windows på nytt ja, du kommer til å slette begge partisjonene og miste all data!

Nå har jeg ikke vært borti windows media center tidligere og vet ikke om menyene er de samme som for xp? Men regner med at de ikke er totalt forskjellige, så om du følger de instruksjonene du får på skjermen skulle det går bra.

Du velger altså å slette begge partisjonene - så velger du at du skal opprette en partisjon på det upartisjonerte området - størrelsen på denne skal være den samlede størrelsen på hdden din (altså C: + D:), deretter velger du at windows skal installeres på denne partisjonen og så formaterer du med NTFS-filsystem.

Det er hvertfall slik regla går når man gjør det fra xp-cden. Hvor forskjellige dette er fra windows media center installasjonen, vet jeg dessverre ikke.

8655566[/snapback]

Dette ordner nok seg. :) Skal prøve snart.

Jeg setter stooor pris på all din hjelp ^fmj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...