chouse Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Når jeg skulle formatere her, så laget jeg en ekstra partisjon på ca. 100 GB for og innstalere Windows på. (Ja, det er masse det.) Men jeg har jo fortsatt mangle flere GB ledig, harddisken min er på ca. 350 GB. Hvordan får jeg disse GB uten og formatere eller bruke Partition Magic? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Det resterende området må formateres for å fungere, dette kan du gjøre i windows. Høyreklikk på "min datamaskin" - behandle - diskbehandling - voila, høyreklikk og velg formater. Endret 17. mai 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
chouse Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Det resterende området må formateres for å fungere, dette kan du gjøre i windows. Høyreklikk på "min datamaskin" - behandle - diskbehandling - voila, høyreklikk og velg formater. 8633968[/snapback] Mister jeg ikke alt jeg har lastet ned osv, da? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Det resterende området må formateres for å fungere, dette kan du gjøre i windows. Høyreklikk på "min datamaskin" - behandle - diskbehandling - voila, høyreklikk og velg formater. 8633968[/snapback] Mister jeg ikke alt jeg har lastet ned osv, da? 8634622[/snapback] Det han mente er at du høyreklikk på den upartisjonert område, lage en partisjon og formaterer. Dvs. at du berører ikke den på 100GB Og den kan du ikke formatere uansett om du prøver deg på det. Lenke til kommentar
chouse Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Det resterende området må formateres for å fungere, dette kan du gjøre i windows. Høyreklikk på "min datamaskin" - behandle - diskbehandling - voila, høyreklikk og velg formater. 8633968[/snapback] Mister jeg ikke alt jeg har lastet ned osv, da? 8634622[/snapback] Det han mente er at du høyreklikk på den upartisjonert område, lage en partisjon og formaterer. Dvs. at du berører ikke den på 100GB Og den kan du ikke formatere uansett om du prøver deg på det. 8634725[/snapback] Hva er vitsen med og høyreklikke på den upartisjonerte området, lage en partisjon og formatere da? Vil jeg få hele harddisken min, da? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Da blir den resterende delen av harddisken din operativ ja. Lenke til kommentar
chouse Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Da blir den resterende delen av harddisken din operativ ja. 8635060[/snapback] Og jeg vil ikke miste noe av hva jeg har lastet ned? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Alt det som ligger på den partisjonen som du allerede har opprettet, altså den på 100GB (som også er din systemdisk med windows), skjer det ingenting med. Det upartisjonerte området kommer til å bli en egen partisjon for seg selv og har ellers ingen forbindelse med den andre partisjonen, selv om de er på samme disk. Du kan formatere partisjonene uavhengig av hverandre. Bare for å dobbeltsjekke 100%, dette er en ny disk sant? Endret 17. mai 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
chouse Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Alt det som ligger på den partisjonen som du allerede har opprettet, altså den på 100GB (som også er din systemdisk med windows), skjer det ingenting med. Det upartisjonerte området kommer til å bli en egen partisjon for seg selv og har ellers ingen forbindelse med den andre partisjonen, selv om de er på samme disk. Du kan formatere partisjonene uavhengig av hverandre. Bare for å dobbeltsjekke 100%, dette er en ny disk sant? 8635157[/snapback] Okei. Disken er begynner og snart og nærme seg et år nå vil jeg tro, kjøpt i sommerferien. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 100 GB for og innstalere Windows på. (Ja, det er masse det.) 8633081[/snapback] det er dat ikke mye? jeg har 150 til windows Lenke til kommentar
chouse Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 100 GB for og innstalere Windows på. (Ja, det er masse det.) 8633081[/snapback] det er dat ikke mye? jeg har 150 til windows 8636276[/snapback] 100 GB er vel mer enn nok. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Den er 1 år og du har enda ikke partisjonert den ferdig før? Har du tidligere brukt den som en stor disk på 350gb? Lenke til kommentar
chouse Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Den er 1 år og du har enda ikke partisjonert den ferdig før? Har du tidligere brukt den som en stor disk på 350gb? 8636732[/snapback] Gjorde det før jeg formaterte, ja. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Okey, men da skal du bare gjøre slik som flere har nevnt tidligere i tråden. Da vil du få tilgang til hele disken. Du skal finne et upartisjonert område på rundt 250gb inne på diskbehandlingen. Lenke til kommentar
chouse Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Okey, men da skal du bare gjøre slik som flere har nevnt tidligere i tråden. Da vil du få tilgang til hele disken. Du skal finne et upartisjonert område på rundt 250gb inne på diskbehandlingen. 8637852[/snapback] Men når jeg trykker formatere, så kommer "WARNING: Formatting will erase ALL data on this disk." Jeg vil ikke miste noe av hva jeg har lastet ned. Også har jeg engelsk språk i Windows, da. Kan hende jeg har trykket på noe feil? Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 hva med å poste screenshot her ? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Ja, ta en screenshot av det som vises under diskbehandlingen. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ja, det blir en anmodning fra meg og, om å gjøre det. !Screenshot! I tillegg må du redigere post nr1. Redigere den slik at man forstår hva problemet er, uansett om at svarene våres kan virker helt meningsløse etter det. Poeng er at du finner løsningen (om ikke allerede er gjort) og at din tråd blir ikke en lang liste med svar basert på misforståelser, eller risikere å bli stående som mysterium, slik som den nå er. Lenke til kommentar
chouse Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Er ikke noe vits i screenshot? Jeg skrev akkurat det som stod der, men uannsett når jeg trykte ok til og miste alt, for jeg har sett ferdig alle torrentene nå. ;P Så kom denne: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå