Lamp1 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Har nå fått windows Vista Ultimate i hus. Har en partisjon med 40 gb lagrings plass jeg installerte den på. Hadde fr før av Xp på C disken. Nå ville jeg bli kvitt XXP og høyre klikker på C disken og formater. Kommer inn til den menyen. Trykker start og kommer opp en feilmelding om noe at det ikke gikk an. Det var noen andre programmer i bakgrunnen. Noen som vet hvordan man kan formatere? Kan heller ikke finne filene som ligger på C disken i Windows Klarer heller ikke å koble til nettverket vårt, som er trådløst Noen forslag? Endret 17. mai 2007 av Lamp1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Du bør nok ikke formatere den disken. Det er antagelig system disken din, dvs den som booter. Det blir gjerne slik når du installerer Windows uten å koble fra andre disker. Status på hva som er System og Boot ser du Diskbehandling. For å bli kvitt gamle filer trenger du ikke formatere, det holder å slette dem. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) For å bli kvitt gamle filer trenger du ikke formatere, det holder å slette dem. 8633012[/snapback] *feil* Endret 17. mai 2007 av LadyKatie Lenke til kommentar
Lamp1 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 For å bli kvitt gamle filer trenger du ikke formatere, det holder å slette dem. 8633012[/snapback] Bare å slette dem? Hvordan vet jeg hvilket filer som kan slettes å ikke? Har du en guide eller noe sånt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Systemfiler er vanligvis skjult, medmindre du slår på et valg for å vise beskyttede operativsystem filer. Dermed kan du velge å slette alle synlige filer, de skjulte filene blir ikke rørt. Her finner du hvordan du velger å vise slike filer: http://www.xtra.co.nz/help/0,,4155-1916458,00.html Lenke til kommentar
b21a Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Har nå fått windows Vista Ultimate i hus. Har en partisjon med 40 gb lagrings plass jeg installerte den på. Hadde fr før av Xp på C disken. Nå ville jeg bli kvitt XXP og høyre klikker på C disken og formater. Kommer inn til den menyen. Trykker start og kommer opp en feilmelding om noe at det ikke gikk an. Det var noen andre programmer i bakgrunnen. Noen som vet hvordan man kan formatere? Kan heller ikke finne filene som ligger på C disken i Windows Klarer heller ikke å koble til nettverket vårt, som er trådløst Noen forslag? 8632830[/snapback] øøøhhhh, hvilket OS er oppe å går når du prøver å formatere fra windows? Du kan ikke formatere C disken hvis det er samme disken som windows kjører fra. Da må du sette inn CD plata og formatere derfra. Lenke til kommentar
Lamp1 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Har nå fått windows Vista Ultimate i hus. Har en partisjon med 40 gb lagrings plass jeg installerte den på. Hadde fr før av Xp på C disken. Nå ville jeg bli kvitt XXP og høyre klikker på C disken og formater. Kommer inn til den menyen. Trykker start og kommer opp en feilmelding om noe at det ikke gikk an. Det var noen andre programmer i bakgrunnen. Noen som vet hvordan man kan formatere? Kan heller ikke finne filene som ligger på C disken i Windows Klarer heller ikke å koble til nettverket vårt, som er trådløst Noen forslag? 8632830[/snapback] øøøhhhh, hvilket OS er oppe å går når du prøver å formatere fra windows? Du kan ikke formatere C disken hvis det er samme disken som windows kjører fra. Da må du sette inn CD plata og formatere derfra. 8637488[/snapback] Når jeg starter opp hvilket som helst OS blir bare bokstavene byttert om. Det står alltid C når jeg er i Vista, selv om Vista er lagt inn på D og Xpblir også gjort om til C i Xp, men det i Vista. Men har også et annet problem: Når jeg går inn på den andre partisjonen og prøver å åpne oppp filene, får jeg feilmelding om at de ike blir funnet. Noen som ahr en forklaring på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå