Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Snart 3MX-eksamen - ikke klar?

Anbefalte innlegg

Jeg har 3MXeksamen - Privatist på mandag! Og jeg har fulgt undervisning på Bjørknes Privatskole. Jeg har gjort alle hjemmeleksene og gjort det meste som jeg skal. Jeg føler jeg har god kunnskap om alle emnene. Vi fikk så tildelt over 9 tidligere eksamensoppgaver. De enkleste oppgavene tar jeg. Altså alt som har med integrasjon og rekker osv...

Men når man begynner på store tekstoppgaver hvor man ofte får :

Forklar at A = B så skjærer alt seg. Jeg klarer på en måte ikke å tenke meg til noe selv. Og det er litt frustrerende. Har også fasiten på alle oppgavene, og det virker helt sykt at vi kan få sånne oppgaver når man egentlig ikke gjennomgår sånt når man har det på skolen osv..

Hva kan jeg gjøre for å forberede meg best mulig til eksamen når det kommer til slike oppgaver, og andre oppgaver hvor det er mye tekst. Jeg prøver å lese oppgaven om og om igjen for å klare å få ut det som er relevant osv.. Men hjernen min sier bare stopp når det kommer til sånt. Og når jeg ser på fasiten får jeg en AHA-opplevelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns også det gikk bra for min del :) Fikk ikke til 2 deloppgaver bare. Men resten tror jeg gikk knirkefritt :) Håper jeg, hvis jeg ikke har driti meg ut på noen slurvefeil. Har eksamensheftet her, så skulle gjerne ha lagt det ut, men har ikke scannemuligheter.

Lenke til kommentar

Kan dere fortell hvordan typer oppgaver det var? Hvordan typer sannsynlighetsoppgaver, polarkoordinatoppgaver, rekkeoppgaver osv?

Er fryktelig nervøs :no:

Nevermind fant det ut!

Endret av alex2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...