Gå til innhold

Hva fankern er feil

Hva er feil  

1. 1. Hva er feil

• hd
      6
    • ram
      14
    • psu
      8

Anbefalte innlegg

Hallois

Har et kjempe problem med en pc jeg entusiastisk kjøpte og skrdde sammen. At så helt fint ut til jeg putta i xp cda og begynte å kopiere filer. Kopierte noen prosent før jeg ble most ned at feil meldinger som sa at div filer ikke ble kopiert riktig.Trykket på en der og ignorerte feilene helt til det hele ble avsluttet av en blåskjerm der jeg fikk en feil kode. Prøvde d flere ganger men ble bare stoppet.( stoppet opp på helt tilfeldige plasser)

Søkte så på xps enormt dålige support side. der fant jeg ut at det skyltes sansneligvis defekt ram Men jeg synes det er litt merkelig at rammen skal forarsake en sånn feil.....hev så 98se plata. den innstalasjonen gikk helt feil. har det nå slik at hviss jeg prøver på å innstalere noe stort kommer d opp blåskjermer og av og til restarter den bare???for secs se sign. har prøvd å bytta ut hk, cpu og skjermkort.har prøva hden i en annen maskin (funket fint). for samme feilmeldinger om jeg overfører fra nettverks kort, cdrom eller dvd. DET ENDELIGE SPMET MITT ER HVA ER FEIL? hd ram eller kansje psu???

Hmmm ble litt lang post. men hvis dere gidder å sitte opp kl 3.30 gidder dere vel å lese posten min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du startet opp datan i d hele tatt?

Isåfall hvis du har intenret tilkobling så gå på downloads.com og last ned en hardware tester.

Den sier ifra hvilken komponent som er defekt.

Søk på dette programmet:

BurnInTest Professional 3.0

Lenke til kommentar

CPU feil er det nok ikke. Når noe er galt med CPU funker vanligvis ingenting. At det er harddisk er også ganske lite sannsynlig egentlig. Har du skannet den med chkdsk og andre programmer?

RAM. Her har du nok synderen. Har opplevd akkurat samme feil selv ved flere anledninger. Ved 4 av 5 tilfeller var den TwinMOS brikker som var defekte. Hvilket merke er din RAM? Lån en brikke av en kamerat og kos deg med den nye PCen din ;)

Lenke til kommentar

Hmm du har avgrenset til x ant. alternativ..

Hva med menneskelig feil?

Har _du_ gjort noe feil?

Ja jeg har jobbet med support og har etter hvert fått med meg at alle er å regne som idioter før det motsatte er bevist. (Ironi 1)

Det kan være så enkelt at du ikke har plugget i kablene godt nok...

Lenke til kommentar

Hmmm. Var borti dette en gang. Da stod CDrom-en som master, sammen med en HD som stod som master... Den *fungerte* men bare såvidt. Sjekk om du har satt eventuelle andre enheter som slave. Sjekk også kontrolleren til HDen du skal instalklere 98 til, sjekk at det ikke er noen ID konflikt der heller.

Lenke til kommentar

Alle kabler er forsvarlig festet og slave mster knapper riktig plassert. har kjørt div diagnoserings prog som fant feil med rammen.Har ingen kompiser som er villig til låne meg en ram brikke(IRITERENDE) så jeg må noe bare levere brikken som forresten er av twinmos typen til kompletts trege kudeservice.føl med meg. ter uker uten pc :cry:

Lenke til kommentar
Alt for mange gjør det........

Men hvis du ser så er det som oftest de med få antall poster som gjør den ellementere feilen desverre.

Jeg vet ikke om det kanskje burde stå noe i rettningslinjene om hvordan man skal forvalte en poll.

Nå er Poll-funksjonen stengt for oss brukere uansett. Du må sende priv. meld. til moderator hvis du ønsker å opprette en Poll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...