Izex Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hva er egerntli MIDI keyboard, hvordan funker det? Noen som har noen som helst bra forklaring eller anbefaling av noe så takk for info... Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei! Et MIDI-keyboard er tangent-delen av en synth/keyboard. Når man trykker ned en tangent sendes det et signal til den delen som lager lydene om hvilken tonehøyde, hvor lenge og hvor hardt tangenten trykkes ned. Ved hjelp av MIDI inn/ut/thru koblingene kan man spille på tangentene til en annen synth eller lydmodul enn den som faktisk lager lydene. I et software basert oppsett sender man bare signal inn i maskina gjennom MIDI inngangen før man ruter signalet videre til det softinstrumentet man vil spille på. Håper det var oppklarende, si fra hvis du vil at jeg skal forklare litt nøyere. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Hva trenger jeg for å bruke et og hvilket merke og prisklasse bør jeg velge? Det lydkortet i signaturen har en del midi integritet greier med no lydbank og sånn...går ut fra det funker? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Korg midi har funket på de siste Creative kortene, og fungerer nok med det kortet også (a2). Har du A2 Platinum ? for det er vel kun det som har midi inn og utgang er det ikke? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Hmmm, eneste forskjellen på Audigy 2 som jeg har og Audigy 2 Platinum er den forbanna boksen...MED MIDI IN hehehe typisk max uflax :-? Noen som har den boksen og skal "gi den bort" så bare send meg msg (før jeg svir av overskuddet av penger på fyrverkeri) Spesifikasjoner - forskjell m og uten boks nederst. http://www.soundblaster.com/products/audigy2/specs.asp Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Det er MIDI integrert på de aller fleste lydkort. Du trenger en overgang fra joystick-porten til MIDI inn/ut + joystick port. Den koster vel rundt en 100-lapp. Hva slags MIDI planke du trenger kommer ann på hva slags oppsett du skal bruke og hva du skal bruke det til. Hvis du har litt piano erfaring vil du vel foretrekke ett med min. fire oktaver, hvis ikke holder det i massevis å kjøpe en Oxygen 8 f.eks. Den har forøvrig USB tilkobling så da trenger du ikke overgang fra joystick porten. Har den selv og den funker kjempe fint. Gode drivere, og jeg har ikke hatt IRQ konflikter med Audigy-kortet mitt heller. Bra til soft-instrumenter i et studio-oppsett. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har Oxygen 8, og er storfornøyd! Ikke bruk SB sine MIDI-tilkoblinger, de skaper bare trøbbel! Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 M-Audio, (samme selskapet som Midiman,) har kommet med en ny MIDI kontroller som har både 8 fadere og 8 skruknotter. Den heter Radium, koster ca. 3'000,- og er storebroren til Oxygen 8 Bør absolutt sjekkes ut. Winnie Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Tilfeldighet at M Audio velger navn tilsvarende kjente audiowarez-grupper? Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Aner ikke. Har alltid antatt at M-Audio står for Midiman-Audio. Du kan jo også titte litt på Ozone. Det er en Oxygen 8 med innebygd lydkort. Kjempe smart løsning for f.eks. et laptop studio. Winnie. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hehe, jeg mente navn på produkter jeg da. Radium og Oxygen, litt suspekt? : ) Forresten, skulle til å spørre om de hadde et produkt som het noe sånt som Zone. Lenke til kommentar
krakvik Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Har selv nettopp fått henda på et Terratec USB MIDI keyboard her, men har foreløpig ikke fått lyd i det. Er det noe helt banalt jeg har glemt å gjøre med lydinnstillinger på maskina ? Fulgte anvisningen og fikk lagt inn det som skulle legges inn (eneste koblingen er altså en USB kabel, har SB Live 5.1 lyd). Noen ideer ? mvh Kraakvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå