Gå til innhold

Hjelp! I Angkor Wat og Nikon D-80 vil ikke virke!


Anbefalte innlegg

Er naa i Angkor Wat i Cambodia og har planlagt 3 dager med fotografering av verdens fineste ruiner. Men mitt nye Nikon D-80 vil ikke virke!

 

Er veldig glad i aa ta bilder, men vet ingenting om kameraet, og har lagt igjen manualen hjemme. (jeg vet det- utrolig dumt, men lover aa melde meg paa fotokurs naar jeg kommer hjem..)

 

Problemet er at naar jeg trykker ned utloeser knappen, vil kameraet ikke ta bilde, men viser i overste hoyre hjoernet av displayet F---, og nederst til hoyre viser den [r06].

 

Dette har skjedd meg en gang foer ogsaa, men plutselig er den tilbake i gjenge, uten at jeg kan huske aa ha gjort noe.

 

Jeg er sikker paa at det bare er en knapp jeg har trykket paa, men har naa brukt en stund paa aa faa innstillingen normal igjen uten aa klare det, og begynner aa bli naervoes for morgendagens fotosession!

 

Raad mottas med takk,

Cathrine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er naa i Angkor Wat i Cambodia og har planlagt 3 dager med fotografering av verdens fineste ruiner. Men mitt nye Nikon D-80 vil ikke virke!

 

Er veldig glad i aa ta bilder, men vet ingenting om kameraet, og har lagt igjen manualen hjemme. (jeg vet det- utrolig dumt, men lover aa melde meg paa fotokurs naar jeg kommer hjem..)

 

Problemet er at naar jeg trykker ned utloeser knappen, vil kameraet ikke ta bilde, men viser i overste hoyre hjoernet av displayet F---, og nederst til hoyre viser den [r06].

 

Dette har skjedd meg en gang foer ogsaa, men plutselig er den tilbake i gjenge, uten at jeg kan huske aa ha gjort noe.

 

Jeg er sikker paa at det bare er en knapp jeg har trykket paa, men har naa brukt en stund paa aa faa innstillingen normal igjen uten aa klare det, og begynner aa bli naervoes for morgendagens fotosession!

 

Raad mottas med takk,

Cathrine

8631899[/snapback]

 

Det er leeeenge siden jeg hadde Nikon (en F-501), men der måtte jeg sette blender-ringen på objektivet på 22 for at blender-automatikken skulle virke. Kan det være noe sånt ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Hvis du bruker optikk med egen blender ring, sett den på minste blender (høyeste tall) og lås den der (skal være en liten "tapp" blenderringlås på objektivet)

 

Så slår du av og på kamera?

 

edit: feil, det var FEE feilmeldingen :blush:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...