zexs Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Skal installere xp nå! Har en 20gb hdd delt opp i 4 like partisjoner. Alle er fat32. Spørmålet mitt er om jeg installerer xp på en partisjon med ntfs , vil det da kunne funke sammen med de andre partisjonene?? Eller bør jeg konvertere helle disken til ntfs? Kjører på ME nå. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 WinXP må kjøre på en ntfs partisjon, men kan helt fint lese fat32 partisjoner... derimot klarer ikke win98, me o.l å lese ntfs-partisjoner. Dersom du ikke skal kjøre winME i tillegg er det best å ha hele harddisken som ntfs, da det er et bedre filsystem. Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Quote: alexf skrev (2001-12-27 11:12):WinXP må kjøre på en ntfs partisjon [snip][/snip] virkelig? det må ikke min versjon av XP Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Hvorfor skal du kjøre ntfs? trenger du ekstra sikkerhet eller.no? Er vel like greit å kjøre alt som fat32. Det er jo også raskere(?) skyt meg hvis jeg tar feil. Men etter hva jeg har hørt, så er ikke ntfs noe spesielt raskt. Fat32 er raskere. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 27. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2001 Må ikke kjøre ntfs. Leste at det var anbefalt å kjøre det bare.. Hvis fat32 er raskere så går jeg heller for det. Takker uansett for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå