Gå til innhold

Aldersgrense På Sommerjobb

Gjest Slettet-EIV2CS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS
Hør med lakseoppdrettsfirmaet du, så får du nok et ordentlig svar.

8631342[/snapback]

sjekker egentlig for dem da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Sjekker du for firmaet?

Da bør ikke firmaet taes så seriøst, de bør jo vite hvilke aldersgrenser de har.

8631380[/snapback]

vel, skrev kanskje på litt feil måte. jeg skjekker ikke FOR firmaet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

hørte en plass at det var 13-15år lett arbeid, 15-18 litt tyngre arbeid, 18-21 alt arbeid(-øl), 21+ selge øl. Arbeidet på oppdrettet blir vel mest å skrape skjell av merene. Visst mine opplysninger stemmer så vet jeg ikke om det går for barn under 15år og gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Tviler på at man trenger å være 21 får å selge øl. Holder vel bare man er myndig. Dog trenger man vel kanskje være 20 for å jobbe på polet.

8633175[/snapback]

21 år for å selge brennevin

Endret av 99tnor
Lenke til kommentar
Tviler på at man trenger å være 21 får å selge øl. Holder vel bare man er myndig. Dog trenger man vel kanskje være 20 for å jobbe på polet.

8633175[/snapback]

21 år for å selge brennevin

9400646[/snapback]

fra vimonopolet sin side

I vår organisasjon er det et mål å oppnå en balansert sammensetning når det gjelder alder, kjønn og kulturell bakgrunn. Alt vårt salgspersonale må være over 20 år.
Lenke til kommentar

jupp, aldersgrensen for jobb er vell på 12år, tror jeg det var, da har du kun lov til å tjene mindre beløp og det må være lette jobber, f.eks sette ut varer i en butikk, eller avisbud. Viss du er fylt 16år kan du ta alle slags jobber som ikke krever at du er 18år, f.eks krever i utgnaspunkte alle plasser med taushetsplikt 18år, samt salg av tobakk og alkohol, sjenkesteder/polet krever 20år, som også er minste for å være lastebilsjåfør om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...