Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Røyking, hva er det godt for?

Anbefalte innlegg

Okay, for å ta det åpenbare: Røyking er usunt. Det smaker piss. Det ser jævla dumt ut. Det er dyrt. Jeg vil ikke kline med ei jente som røyker til vanlig.

Hvorfor begynner folk med den helvetes røykinga? Er de mentally retarded eller? Ikke kom med den "det er godt", for det er det ikke. Hvorfor begynne? For å tøffe seg? Ja, det er grunnen. Noen som er uenige? Noen som røyker her, som vil forsvare grunnen til at de gjør det? Setter pris på det hvis noen som røyker gjør det, skal prøve å ikke skrive at dere er noen forbanna idioter. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt handler egentlig om identitet. Røyking er en voksen-ting. Det er kanskje spennende.

Jeg tviler på at folk begynner å røyke for at dem har lyst til å få lungekreft, og jeg tviler på at folk begynner å røyke for at dem vil ha dårlig ånde og svarte tenner. Jeg tviler også på at folk begynner for at dem vil sløse vekk masse penger på tobakk. Så da sitter vi igjen med null positive alternativer :)

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Altså, for å si det slik, så pisser du i kjeften til mange mennesker her nå (dvs fornærmer). Det å kalle en røyker for mentalt tilbakestående er rett og slett uhørt.

Nå røyker/snuser jeg ikke, men jeg vil tro at grunnen er så enkelt som den du nevner; DET_ER_GODT, virker avslappende...

Ettersom røyking er nesten tabubelagt så tviler jeg det er noen som føler seg kule ved å røyke, 80 tallet er over vet du ;)

Lenke til kommentar

Jeg sier det jeg mener rett ut, og selv om ikke meningen er å fornærme noen, så er meningen min å gi dem som røyker litt krass kritikk, iom. at jeg synes det er så idiotisk. At røyking er godt første gang, det skal du gjerne få si, men om du virkelig mener det, tviler jeg på. Det virker avslappende ja, men det gjør også sjokolade. Hvis ikke folk røyker for å passe inn eller virke kule, hvorfor begynner de da? Det vil jeg ha svar på her. Unnskyldninger som det er godt eller avslappende driter jeg i, jeg vil til sakens kjerne. Jeg vil fremme påstanden min om at folk begynner å røyke for å virke kule eller passe inn, for dette er jo helt på trynet. :)

Min mening, that is, så ikke føl dere provoserte. Dere som røyker og som føler dere provoserte, tenk på dette: Røyking er usunt, koster jævlig mye, ser dumt ut og er like avslappende som å ta seg et runk, bare at sistenevnte er gratis. Hvorfor drive med det?

Lenke til kommentar

det jeg tror er greia er at før var det ikke noe "negative" reklamer mot å røyke, så mange folk røyka og ble avhengi..

mens den dag idag er det sånn at det er masse dårlige reklame for det og mange prøver å slutte, (altså de som allerede har blitt hekta) også mens de yngre er bare dumme nok til og begynne fordi første gangen er det ikke godt, da hoster du osv, mens de "eldre" røykerne visste ikke om hvor farlig det var å røyke osv..

++ blant yngre mennesker er det nesten bare damer som røyker xD

Lenke til kommentar

Yes, I am mentally retarded. Happy now?

Truth be told, jeg prøvde ikke røyke for å passe inn. Jeg hang med anti-røyker-folka, men jeg blei nysgjerrig. Veldig nysgjerrig.

I was bulidt to smoke, jeg opplevde aldri den jævla hostinga.

Det var kos og det er fortsatt kos.

Jeg kommer ikke til å slutte med det første.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Røyker ikke selv, men det ER godt.

Hvem faen er du til å påstå at det ikke er godt? Smak og behag, hørt om det?

Lenke til kommentar

Hvorfor drive med det? Jo det skal jeg si deg... Jeg føler at røyken gir meg mye egentlig , både på jobb og hjemme. Det sosiale ved den er en ting men også at det er et lite høydepunkt i hverdagen.

Hvis du aldri har røyket over lengre tid så vil du kanskje ikke forstå dette men. Det å ta morgenkaffen og kaffen ute på trappen er noe jeg setter virkelig pris på.

Er de mentally retarded eller?

Du kan så si, jeg føler nesten at man skal få lov til å røyke uten at man får sånne kommentarer som det men det er vel sånn samfunnet er.

Jeg kan regla med at det er dyrt jeg, røykhoste, at jeg muligens vil havne på sykehus som en 50 år gammel man men jeg lever litt idag da dette er en av de tingen jeg setter pris på.

Uansett hvor mye krass kritikk du kommer med så føler jeg at det nesten gjør at jeg vil røyke mer. Og dette med at det er dyrt det er vel ikke akkurat ditt problem, noen kjøper seg vann på flaske hver dag, jeg kjøper meg røyk

Endret av Haandtverkern
Lenke til kommentar

Røyking er sosialt. Uansett hvor dumt det høres ut så tror jeg det er mange som tar en røyk eller to på jobb, fest osv for å være litt med i gjengen. Kjenner i hvertfall mange som har begynt slik, og så deretter blitt fast røyker. Tror ikke det er noe man konsekvent gjør, er mer i ettertid at man faktisk innser at det var derfor man begynte in the first place. ;)

Lenke til kommentar

Syntes det ikke det er bra at folk røyker, men så lenge de ikke stikker røyken sin opp i trynet mitt og tar hensyn som alle andre mennesker på denne jorden så har jeg ingen problem med dem. Skal man røyke så må man også godta at det er folk som ikke røyker, og omvendt. Som feks at røykere kan ta seg en røyk utenfor, i stedet for at den familien min asmasyke barn må bli hjemme. :roll:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig.

Her hjemme, hvor alle over 18 røyker, går vi også ut, eller evt. i et helt anna rom enn flertallet oppholder seg, når vi har bursdager ol. Skal fint klare å respektere at folk ikke liker røyk, men da må foll til gjengjeld klare respektere at jeg røyker, uten å diskutere for mye med det og uten å sette spørsmålstegn ved min dømmekraft. Jeg veit veldig godt hva jeg driver med og hvor usunt det er, allikevel kommer jeg ikke til å slutte med den første.

Jeg må få si at, det er utrolig behagelig å røyke inne på barer ol. når man er på ferie i utlandet, men strengt tatt er jeg litt glad det ikke er lov her hjemme, til slutt blir det litt mye.

Lenke til kommentar
Syntes det ikke det er bra at folk røyker, men så lenge de ikke stikker røyken sin opp i trynet mitt og tar hensyn som alle andre mennesker på denne jorden så har jeg ingen problem med dem. Skal man røyke så må man også godta at det er folk som ikke røyker, og omvendt. Som feks at røykere kan ta seg en røyk utenfor, i stedet for at den familien min asmasyke barn må bli hjemme.  :roll:

8631119[/snapback]

Tror dette faktisk er noe som også røykerne har tatt til seg.

Merker det bare på meg selv på vei til jobben da jeg aldri røyker i bilen hvis det sitter på noen som ikke røyker, selv om jeg røyker til vanlig i bilen. Men sånt kalles vel bare vanlig høflighet.

Spør egentlig ikke om man kan røyke inne hos folk heller da jeg regner det som vanlig folkeskikk å gå ut da.

Lenke til kommentar

Om trådstarter ikke røyker selv så vet han null og niks om emnet, derfor skjønner jeg ikke hvorfor emnet i hele tatt blir startet.

Trengte noe å klage på?

Det er lett å ta ting du ikke har noe med fra luften.

F.eks jeg ser du venter på halo 3, er du spillavhengig kanskje? Du må jo være helt retarded siden spill er dyrt..

Så lett er det å prøve å henge ut noen på YTTERST barnslige måter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...