:---{D Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det er ofte jeg tenker; "Hva i all verden for slags filmsmak har han/hun!?" når jeg surfer film-delen av forumet. Det er ingen skam å ha en annerledes filmsmak en andre, men det er lurt å vite hva andre liker når de for eksempel gir deg filmtips. Derfor lanserer jeg et testprosjekt. Dette er en ren informasjonstråd, som Forumets store brukerinformasjonstråd, bortsett fra at her sier man bare hvilke filmer man liker. Det er altså ikke åpent for diskusjon i denne tråden. List opp filmer du liker i en tilfeldig rekkefølge. Jeg setter ikke begrensninger for hvor mange filmer du kan ha i lista. [B]Nick[/B] - alder [list][*]Film 1 [*]Film 2 [/list] Jeg er åpen for tilbakemeldinger. Som et godt eksempel går jeg ut først (med forbehold om mulige endringer): Tomat-Ulf - 18 Eternal Sunshine of the Spotless Mind Kill Bill (Vol. 1 &2) A Clockwork Orange Snatch Memento Reservoir Dogs The Matrix The Good, the Bad and the Ugly Donnie Darko Pulp Fiction 2001: A Space Odyssey Braindead Bad Taste The Shining Scarface (1983) Eyes Wide Shut Full Metal Jacket Man on The Moon Batman Begins Fight Club Children of Men Lock, Stock and Two Smoking Barrels The Graduate Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) SteffyPants // Steff'o'licious - 19 Filmer jeg liker kan deles opp i 4 sjangere: Stanley Kubrick-filmer (2001, A Clockwork Orange, Full Metal Jacket i den rekkefølgen) er favoritten, tidenes regissør. Mannen krevde å være den mest informerte til alle tider, visste han ikke hva du snakket om så leste han bok etter bok helt til han var bedre informert enn deg. Etterpå slaktet han deg i sjakk, før han krevde 170 tagninger av samme scene. Det var ikke godt nok før du gråt. Skuespillerne var ikke i fokus, de fikk ikke særbehandling eller spillerom for improv, her hadde han skrevet manuset på forhånd med viten om at den var perfekt, og den eneste som fikk endre på den var han selv. Han behandlet skuespillere som dukkene hans, som han kunne slenge fra seg når som helst. Resultatet er de beste filmene noengang laget. Mainstream-filminteressert. Dette er filmene mamma ikke synes noe spesielt om, men som enhver på forumet liker. Dette er filmer som Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Fight Club, American Beauty, Requiem, Memento, Apocalypse Now, osv. Det er filmer alle nye filminteresserte burde se, de er for det meste amerikanske (unntak som City of God, Grave of Fireflies, Amelie og Leon finnes selvsagt) og de er alle knallgode filmer. Det beste Hollywood har å tilby. Dårlige filmer. Dette er en sjanger jeg deler med folk som LarsP og Glint, selv om jeg ikke kan skryte av å være like engasjert som de to er. Det begynte med Ed Wood, Coleman Francis og Bert I. Gordon, og fortsetter med klassikere som Sinbad of the Seven Seas, Space Mutiny, This Island Earth og andre godbiter. Disse filmene er ikke det samme som f eks American Pie 5, som ikke er morsom fordi den er dårlig eller morsom fordi den er bra. Sånne faller gjennom sprekkene og ender bare med å være kjedelig. Kick-ass. Jeg skal være ærlig, det er disse filmene jeg liker best. Det er også disse filmene som blir kritisert først av filmelitistene, dette er det verste pakket for dem. ^^ Her finner vi alle sommer-blockbustersene, alle filmer som involverer verdensrommet, tvilsom logikk/fysikk/historie og frekke replikker i fleng. Independence Day, The Rock, 300, Deep Impact, Godzilla, Enemy of the State, Bad Boys 1 og 2 og ikke minst tidenes disaster film: Armageddon. Unntaket her er The Core, rett og slett fordi ensemblet ikke var spesielt interessant eller imponerende. Filmlogikken og fysikken hadde jeg ikke problemer med, jeg vet at en del velger å henge seg opp i sånt og det får være deres valg. Endret 17. mai 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 CrowaX - 19 John Carpenters filmer: The Thing, Escape From New York... James Camerons filmer: The Terminator, Terminator 2... Typiske si-fi filmer gutter liker: Terminator, Alien, Predator... David Cronenbergs filmer: The Fly, The Dead Zone, Videodrome... Brian De Palmas filmer: Carlito's Way, Carrie, Mission Impossible... Jackie Chan filmer: Police Story, Police Story 2, Project A... De jeg kompå nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå