Frode68 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Trenger litt råd folkens; Jeg har tenkt å kjøpe Pioneer Hjemmekino receiver VSX-1016V-S, koster nå fra 5295 kr (noen som vet hvor den er billigere ?) Har tenkt å bruke receivern til følgende; Koble opp Pioneer dv-969 dvd spiller og Playstation 3 via HDMI kabler inn til receivern og så koble fra receivern via HDMI utgangen til HDTV. Siden receivern har 2 hdmi innganger og 1 utgang så går dette bra. Men det ville ikke bli noe problemer med lyden ? F.eks. at lyden ikke er i sync. Noen tips til hvilke høyttalere som passer dette bra ? Har tenkt på CERWIN-VEGA CLS-12 Høyttalere hos hifiklubben til 4996 kr. Trenger jeg optisk lyd kable fra dvdspillern og playstation 3 når jeg bruker hdmi kabler ? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Heisann. Fant den ikke billigere noe annet sted,kan se mer i morgen. Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være synca,god dvdspiller og hdmi kabler skal vel ta seg av det. CV og Pioneer er ingen god blanding da CV trenger langt mer kraft enn Pioneer kan tilby. Så lenge man ikke går på de en del dyrere modellene altså. Om hdmi kabler overfører lyd skal du ikke ha noe behov for optisk lyd. Lenke til kommentar
Frode68 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Heisann.Fant den ikke billigere noe annet sted,kan se mer i morgen. Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være synca,god dvdspiller og hdmi kabler skal vel ta seg av det. CV og Pioneer er ingen god blanding da CV trenger langt mer kraft enn Pioneer kan tilby. Så lenge man ikke går på de en del dyrere modellene altså. Om hdmi kabler overfører lyd skal du ikke ha noe behov for optisk lyd. 8630355[/snapback] Okay, ser Blu Ray filmer og dvd filmer og hører på musikk, fint om noen kan finne bra høyttalere som passer sammen med Pioneeren. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 PSB T55 muligens? Om du først er villig til å kjøpe på hifiklubben er det jo bare å ta en tur innom der og høre hva som passer deg. Bare ta med noe musikk du liker og fortell hvilke høyttalere du vil høre på,verre er det ikke. Lenke til kommentar
Frode68 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 PSB T55 muligens? Om du først er villig til å kjøpe på hifiklubben er det jo bare å ta en tur innom der og høre hva som passer deg. Bare ta med noe musikk du liker og fortell hvilke høyttalere du vil høre på,verre er det ikke. 8630568[/snapback] Ja, men må kjøre dit et stykke... DALI COncept 8 Høyttalere disse bør vel også passe til Pioneeren. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 De er flotte høyttalere de ja og jeg er en stor fan av Dali. Er derimot ikke helt sikker på hvor godt 1016 vil drive dem med sin strømforsyning på 360 watt men du kan sikkert høre på hifiklubben. Lenke til kommentar
Frode68 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 De er flotte høyttalere de ja og jeg er en stor fan av Dali. Er derimot ikke helt sikker på hvor godt 1016 vil drive dem med sin strømforsyning på 360 watt men du kan sikkert høre på hifiklubben. 8630615[/snapback] Ja, men hva med den nye Pioneer reciveren 1017 som kommer nå snart ? Og spiller 1016 og 1017 av ukomprimert lyd (PCM) siden mange blu ray filmer kommer med det. Eller finnes det noen andre og likeså bra recivere som spiller av ukomprimert lyd ? Harman/Kardon AVR 245 denne f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå