cybervision_ Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hvilket hovedkort og brikkesett hadde du valgt til en spille allround-maskin? 650i? P35? 965? Eller? Synes det er vanskelig å vite hva som er fremtidsrettet og duger... Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Alle tre brikkesett støtter de nye prosessorene fra Intel, så om du ikke føler veldig at du MÅ ha DDR3 ram så er det egentlig ingen forskjell. Om du kjøper P965 må du selvsagt sjekke at du kjøper et av de "bedre" kortene, siden de lavere modellene ikke vil ha støtte for nye CPUer. P35 vil trolig komme til å yte 5% eller så bedre enn P965, men så får du de vanlige månedene med venting på en optimal BIOS med på kjøpet. Alt i alt er alle tre like bra (eller dårlige) med tanke på fremtiden. Sjøl kjøper jeg dette. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 P965 er en sikker vinner (har hatt 2 slike kort). Selv er jeg spent på P35, får forhåpentligvis et sånt kort om en liten tid. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Muligens jeg går for et 965 da, men hvordan vet jeg om det støtter C2D 6600? Asus-kortet du linket til så bra ut. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 P5B Dlx er et av de bedre ja! Men hvis du får tak i DFI sitt Infinity p965, så gå for det! Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Alle støtter selvsagt E6600 - det det er snakk om er støtte av de nye prosessorene basert på Penryn og Kentsfield. Om det ikke er oppgitt på sidene til sjappa du handler hos går du inn på websidene til produsenten og sjekker der. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Selvsagt og selvsagt fru Blom, jeg hadde peil før, men nå er jeg helt grønn på disse greiene, sist jeg handlet CPU var det en Opteron 148 og derfor har jeg desto mindre peil på denne siden av CPU-krigen. Men takker for hjelpa og hvis noen andre har input på et godt utstyrt, skamkjapt og stabilt hovedkort til et oppsett med 6600 og 8800 GTS så hadde det vært toppers Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Alle tre brikkesett støtter de nye prosessorene fra Intel, så om du ikke føler veldig at du MÅ ha DDR3 ram så er det egentlig ingen forskjell. For å kommentere dette med ramstøtte - Gigabyte f.eks. har kort med 4x ddr2 og 2x ddr3 P35C-DS3R Lenke til kommentar
siNch Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvorfor akkurat ASUS P5B Deluxe? Det har jo Maks. databushastighet på 1066 MHz? hMm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå