Gå til innhold

Tips til trådløst nettverkskort til linux?

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei, da var det på tide for meg og gå over til den "gode" siden ;) Siden jeg nå har gått kraftig lei Microsoft generelt, det aller siste utspillet fra dems side gjør ikke akkurat saken noe særlig bedre...

Og i den anledning trenger jeg et trådløst kort funker fint i linux, gjerne "out of the box", men litt knoting skulle jeg da klare og komme meg gjennom. Vil aller helst unngå bruk av ndiswrapper, siden det har jeg tidligere hatt blandede resultater med

Har tenkt på dette kortet, men etter og ha lest blandede resultater med og få det til under linux og funke blir jeg litt usikker, men det er dette kortet som er den sterkeste kandidaten til nå.

Kortet skal helst være PCI basert, men jeg er åpen for kort basert på usb også.

Prisen er ikke så viktig, men helst innenfor ca. 400,- Men og gå opp i pris er ikke noe problem hvis det garanterer meg et kort som fungerer, siden det er første prioritet.

Kortet skal i første rekke brukes sammen med ubuntu 7.04, men det skal helst fungere fint i distroer som openSUSE, debian og lignende.

(noe jeg regner med at det gjør uansett, siden støtten for trådløst ofte ligger i kernelen)

EDIT: kortet skal også fungere fint i windows også, men det regner jeg med at de fleste kort gjør ;)

Takker for svar :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jeg kjøpte et par av disse:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311230

Fungerer bra i Ubuntu Feisty og Ubuntu Dapper. Den bruker properitære drivere, men Restricted Driver Manager i Ubuntu Feisty automatiserte hele den prosessen. Hvordan SuSE og andre takler Atheros chipset vet jeg ikke. Den fungerte også fint det lille jeg har prøvd den i Windows 2000.

8631548[/snapback]

Så bra ut det kortet der, at den bruker properitære drivere er ikke noe problem :)

Da blir det nok et slikt et, prisen var jo fin på de også :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
vil anbefale å kjøpe noe som har driver med åpen kildekode, da det erfaringsmessig bruker å være bedre

8633822[/snapback]

Har du noen forslag til kort med åpen kildekode?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...