Gå til innhold

Trenger forklaring: nForce IGP-64

Nuffern

Anbefalte innlegg

Skal bygge en så billig som mulig maskin til en kamerat (nesten ihvertfall), men vil samtidig ikke legge meg helt nederst på lista. Av hovedkort lurer jeg litt på "Asus A7N266-VM". På siden hos Komplett står det at den skal ha et intregrert skjermkort av typen "nForce IGP-64". Noen som vet om dette er et "brukbart" skjermkort?

Maskinen skal i første rekke kun brukes til surfing, word og cd-brenning. Kanskje han slenger i et middelsmådig 3D-kort seinere (nokså sikkert). Hvis det dessuten er noen som vet om noen gode hovedkort som støtter vanlig SDRAM, så rop ut. Trenger et par tips på det området òg.

Skal nemlig sette sammen et par alternativer for han. Tenkte summen skulle bli rundt 3500-5500kr med inkludert DVD og CD-R (ikke skjerm o.s.v.. kun selve "boksen"). Ok kom litt på avveie nå, men tilbake til det jeg egentlig spurte om: Hva ligger egentlig i nForce IGP-64?

På forhånd, takk =)

- Nuffern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det yter som ca. et GF2MX skjermkort ... Men du bør ha i to-og-to rambrikker om du skal bruke det integrerte skjermkortet, slik at også det får litt båndbredde ;) For det skjermkortet brukes system-minne som grafikkminne om jeg ikke husker helt feil ... det samme gjør jo CPU'en. Så om du vil ha litt ytelse i den boksen, så er det best å sette i to DDR-brikker.

Lenke til kommentar

Hovedkort

Prosessor

DVD og CD-r combo

Harddisk

Tower

RAM

Nettverkskort

Skjermkort

HSF #1

HSF #2

HSF #3

HSF #4

HSF #5

HSF #6

-MSI KT3 ULTRA2-R Hovedkort for Socket A

KT333,ATA/133,Raid,lyd,ATX,USB2.0

-AMD Athlon XP1700+ 1.46 GHz 266 MHz bus

Socket A (Thoroughbred) prosessor

-LG CD-brenner IDE 32x/10x/40x/16x Combo

"Super-Link" (GCC-4320B) Intern Retail

-Seagate Barracuda V 80GB IDE 7200RPM

IDE, harddisk 2MB cache ST380023A

-Q-Tec Midi tower ATX 6023MD, Silver

Pro Line, m/350W AMD/P4

-TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

-Sunsway Kort 10/100 Mbps PCI

Nettverk TP only Realtek 8139D Chipset

-Creative 3DBlaster GeForce4 Ti4200 64MB

AGP, DDR-RAM, TV-Out, Bulk

5 223,- blir dette uten kjøler.

Gå til Hurtigkassen til komplett, og lim inn tallene under, og legg til den kjøleren du vil ha. Jeg tror #1 er den som passer best.

113847

114732

112319

114527

113045

113547

113655

114592

Lenke til kommentar
Det yter som ca. et GF2MX skjermkort ... Men du bør ha i to-og-to rambrikker om du skal bruke det integrerte skjermkortet, slik at også det får litt båndbredde ;) For det skjermkortet brukes system-minne som grafikkminne om jeg ikke husker helt feil ... det samme gjør jo CPU'en. Så om du vil ha litt ytelse i den boksen, så er det best å sette i to DDR-brikker.

Dette hovedkortet bygger på nforce 220 som ikke har dual minnekanaler. Så det har ingenting å si med en eller to brikker.

Uansett så er dette kortet meget stabilt. 3D ytelsen er ikke noe særlig å skryte av, men bedre enn de aller fleste andre integrerte løsninger.

Lenke til kommentar

5 223,- blir dette uten kjøler.

Gå til Hurtigkassen til komplett, og lim inn tallene under, og legg til den kjøleren du vil ha. Jeg tror #1 er den som passer best.

Er du synsk? Var nesten identisk til det oppsettet jeg hadde. Bortsett fra at jeg hadde med DVD og GF4-MX440 (ikke 4200 som deg). MSI-kortet skal jeg forresten kunne klare å få demobrukt til 600kr.

Jeg får fundere litt på det, og snakke med grabben. Ellers så hørtes Asus A7N266-VM intressant ut.. spørsmålet er vel bare om det ikke er bedre å legge noen kroner i MSI-hk'et og GF4 MX440. Takker for all hjelpen.. det var storartet! =)

- Nuffern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...