Jsc Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg var lenge bestemt for Panasonic TZ3, men så var jeg innom en fotoforretning og så på Canon S3 1S. Det falt i smak, da det ikke var så stort som jeg hadde trodd. Etter dette har jeg også sett på Canon G7 og nykommeren S5 1S. Kameraet vil være med meg på fisketurer, men blir også benyttet innendørs. Er det noen som kan komme med gode råd? Jsc Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det heter forøvrig S3 IS og S5 IS, uten at det har noen stor betydning. IS står for Image Stabilizor. S3 IS og S5 IS har noe større, og bedre optikk enn TZ3, men altså en del større. Spørsmålet er hva som er viktig for deg... at det er et lite superzoomkamera som er enkelt å ta med seg overalt (TZ3), et superzoom kamera som har best mulig kvalitet (for best mulig kvalitet, bør man se på Panasonic FZ50, men da snakker vi et ganske så mye større kamera også, så S3 IS/S5 IS eller Panasonic FZ8 er en grei mellomting), eller et kamera med god optikk og relativt beskjeden zoom (Canon G7). Hvis sistnevnte, er jo også Nikon Coolpix P5000 et alternativ. Har mye av det samme som G7, men litt mindre. Batterilevetiden er nok noe bedre på G7, men ellers er de veldig like. Begge har optisk søker, optisk bildestabilisator, blitssko og så videre. Alle disse er gode kamera, så du bør velge det du føler deg mest komfortabel med. Lenke til kommentar
Jsc Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Takker for kjapt svar. Inntil nå har jeg hatt et Casio QV-R51. Har vært kjempefornøyd med det. Det var så lite at det gikk i jakkelomma. Det ble også kameraets skjebne. Det hadde slått seg på og objektivet hadde fått seg en trøkk, slik at det låste seg. Jeg fikk det til å virke, men nå slurer zoomen. Jeg føler at apparatet synger på siste verset. Det er en av grunnene at jeg velger å gå opp litt i størrelse og benytte veske. FZ50 synes jeg at blir vel mye. FZ8 og S5 IS ender i finalen ser det ut til. Jeg får gå i tenkeboksen. Jsc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå