Gå til innhold

Hjelp til valg av laptop..

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en venn som skal kjøpe seg en ny laptop til rundt 8-9000 og har bedt meg om hjelp.. Jeg er egentlig ganske blank når det kommer til å velge PC så her trenger jeg hjelp! Noen som kan finne noen gode alternativer?

Pc'en skal ifølge denne personen brukes til:

• Skolearbeid
  • Counter Strike
  • Runescape
  • Filmtitting
  • MSN

Har fått anbefalt at den bør ha en Core2Duo prossesor og eventuelt et nvidia skjermkort..

Ønsker ikke Windows Vista!

Help! :p

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du ikke litt flau? en venn av deg spør deg om du kan hjelpe vedkommende med valg av bærbar også må du selv spørre andre fordi du ikke har peiling på det selv...Jeg ville vært nokså flau hvis jeg var deg...

Da fikk jeg sagt det....

Er selv ute etter en bærbar og har søkt og lettet gjennom mange nettsider og gjennom jungelene med spesifikasjonene som de diverse bærbare maskinen har..Det skal ikke være lett..Det skal jeg selv innrømme...

Lenke til kommentar
Er du ikke litt flau? en venn av deg spør deg om du kan hjelpe vedkommende med valg av bærbar også må du selv spørre andre fordi du ikke har peiling på det selv...Jeg ville vært nokså flau hvis jeg var deg...

8630189[/snapback]

Tør jeg spørre hvorfor det er flaut? Jeg har ikke peiling på hardware generelt og det har heller ikke min venn.. Jeg sa til han at jeg kunne spørre her og det takket han ja til.. Klarer ikke se hvorfor det skal være flaut?

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke flaut å spørre om råd når man skal kjøpe noe man ikke har veldig peiling på. Vil heller gratulere de som gjør det, de er forhåpentligvis sikret et bedre resultat enn de som bare tar det første de finner.

Nok OT folkens, vi setter strek for diskusjonen.

___________________________________ <- Streken

De kravene du har krever ikke veldig mye ytelse av maskina, så ganske mange kan fungere. Det du ikke nevner noe om, er ønsket skjermstørrelse.

Legger fram at forslag på en 15,4-tommer siden denne har veldig mye ytelse til denne klassen å være, og klarer de nevnte oppgavene med bravur og litt til.

Denne Toshibaen er et godt kjøp, men kunne trengt litt mer ram, noe som heldigvis er billig om dagen.

Lenke til kommentar
Det er absolutt ikke flaut å spørre om råd når man skal kjøpe noe man ikke har veldig peiling på. Vil heller gratulere de som gjør det, de er forhåpentligvis sikret et bedre resultat enn de som bare tar det første de finner.

Nok OT folkens, vi setter strek for diskusjonen.

___________________________________   <- Streken

De kravene du har krever ikke veldig mye ytelse av maskina, så ganske mange kan fungere. Det du ikke nevner noe om, er ønsket skjermstørrelse.

Legger fram at forslag på en 15,4-tommer siden denne har veldig mye ytelse til denne klassen å være, og klarer de nevnte oppgavene med bravur og litt til.

Denne Toshibaen er et godt kjøp, men kunne trengt litt mer ram, noe som heldigvis er billig om dagen.

8632430[/snapback]

Du trenger ikke bruke 8-9 tusen på en bærbar hvis du bare skal spille cs og se på film.

Endret av Oscar2107
Lenke til kommentar
Du trenger ikke bruke 8-9 tusen på en bærbar hvis du bare skal spille cs og se på film.

8633031[/snapback]

Jeg skrev vel at de aller fleste maskinene ute på markedet fikset den jobben, men la fram et eksempel på hvor mye man kan få for pengene. Skulle tatt den noe billige Toshibaen i stedet egentlig. Holder så klart i massevis.

Lenke til kommentar
Er du ute etter å krangle eller? Da er du ekstremt nerd hvis du ikke takler å spørre andre om dataråd... Jeeez...

8631650[/snapback]

Huh?

8631967[/snapback]

Var retta mot Scortech som visstnok er av den oppfatning at det er "flaut" å spørre om råd i datasammenheng...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...