Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen når jeg spiller (Helt ny PC)

Anbefalte innlegg

Jeg får bluescreen og pcen låser seg når jeg spiller Warcraft 3 og Counterstrike 1.6.

Ntfs.sys - Adress F73033BF base......

Pcen er helt ny, så aner ikke hva som er galt! Kjørt feiltesting på ram, prosessor og harddisk. Virker helt ok på testene!

Noen som aner hva som er galt her? Setter stor pris på en skikkelig tilbakemelding.

Slik er PCen bygget opp:

Western Digital Raptor 74GB SATA

16MB 10000RPM

MSI P6N SLI Platinum, nForce-650i SLI,

Socket-775, ATX, DDR2, GbLAN, 2xPCI-Ex16

Creative SB X-Fi XtremeGamer

Low-profile PCI, Retail

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Linksys Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g

, WPA/AES

Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3,

PCI-Express, "BP8800GTS-320M-TV-DD"

Antec Performance One P180 Miditower,

Sort Aluminium (Uten Stømforsyning)

Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA

Black OEM

Hiper Type-R 530W Sort, Modulære kabler,

18db, 4xSATA, ATX/BTX, 2xPCI-E, 20/24pin

Endret av quiki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde samme problemet når jeg bygde maskina mi. Var rammen som var litt dårlig. Har du testa med annen ram, evt kjørt bare èn av de i gangen? (Om jeg ikke misforsto helt har du 2 brikker, dual..)

8630719[/snapback]

Ja, jeg har to ram brikker. Har ingen andre å teste med. Har testa med en brikke bare ja, men får fortsatt samme problem. Kan det være at rambrikkene ikke går så godt sammen med hovedkortet eller noe?

Lenke til kommentar

Hvis dette: "Ntfs.sys - Adress F73033BF base......" står i bluescreenen så er det nok noe med NTFS filsystemet på harddisken, ikke vet jeg men veit at NTFS er et harddisk format :)

Har du i det hele tatt prøvd å formatere på nytt?

Lenke til kommentar
Hvis dette: "Ntfs.sys - Adress F73033BF base......" står i bluescreenen så er det nok noe med NTFS filsystemet på harddisken, ikke vet jeg men veit at NTFS er et harddisk format :)

Har du i det hele tatt prøvd å formatere på nytt?

8633473[/snapback]

Tenkte dette jeg og. Men har fått andre meldinger og. Vet at ntfs er filsystemet ja. Har ikke reinstalla. Men burde kanskje prøve det. Fikk ingen error, strømbrudd eller avbrutt installasjon når jeg installa for det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har gjort mye feilsøking og testing. Jeg fikk bluescreen hele tiden når jeg spilte spill som counter-strike1.6 og warcraft 3. Jeg kjørte test av rambrikkene og fikk feil på en av denne, så den tok jeg ut. Kjørte så med kun en rambrikke og hadde enda feil med bluescreen. Harddisken var det ikke feil på. Til slutt gikk jeg til en lokal butikk og kjøpte nytt hovedkort. Nå fungerer PCen helt flott.

Det er feil på 2 komponenter. Hovedkortet og 1 rambrikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...