Gjest medlem-98070 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Jeg har planer om å kjøpe min første egne bil snart, og ser på forskjellige typer nå. Jeg har ikke all verden med penger og vil ha en billig og grei bil som jeg ikke planleger å ha i så mange år (er 18 nå, har ikke planer om å kjøre min første bil til jeg blir 25 liksom). For å komme til poenget: Av en eller annen grunn synes jeg kassebiler er stilige. En gammeldags VW T3 for eksempel. Andre som mener det samme? Liker utseendet og selvfølgelig den macho motorlyden (T3 Syncro-modellen med over 100HK er ganske vill har jeg sett). Er dette et retardert valg? Jeg planlegger ikke å starte maxi pirat-taxi eller transportere så voldsomt med last, er det idiotisk å kjøpe en stor bil da? Hvilke argumenter finnes for og imot? Kjøper man rett og slett en "kassebil" fordi man liker den selv om man antagelig ikke kommer til å fylle opp hele? Sikkert originalt å kikke på "den jævla loffen/kassebilen" som noen sier, men jeg synes småbiler som VW Golf er så kjedelig, og får ofte dårlig plass i dem. Bruker f.eks T3 mye drivstoff i forhold til vanlig personbil? Er det større avgifter? Selve bilen er langt ifra dyr, men kan det likevel bli mye å punge ut? Setter stor pris på svar! Trenger ikke ekspertuttalelser, bare si din mening. Endret 16. mai 2007 av medlem-98070 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg syns T3 er litt kjedelig, mens T2 derimot, er vanvittig rå Men det er uansett et langt "dristigere" valg enn Golf, da Lenke til kommentar
xstian Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Tenk festivaltur og du er på rett spor mister... Hva med å myse på bilene posten selger unna? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg kan se (har nettopp fått jobb som postbud forresten ), men de har vel antakelig ikke baksete? Planlegger å ha ca 5 seter... Jeg liker de fleste T3-modellene, spesielt Syncro (ser morsom ut å kjøre offroad med den hehe). Andre modeller noen vet om som passer bra? Grunnen til at jeg ser på Caravelle T3 er at den er billig og ikke helt ekstremt stor. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Grunnen til at jeg ser på Caravelle T3 er at den er billig og ikke helt ekstremt stor. 8633003[/snapback] Disse har ikke noen spesiellt holdbare motorer og syncro-systemet var vel heller ikke voldsomt veldimensjonert så sjekk de svært nøye før du kjøper noe slikt. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Vi brukte T3 når disse var nye i ungdomstiden. Bl.a. en rekke lange turer i hele Norge og hele europa. Knall bil med mye plass til oss og endel øl Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Og frembyggde varebiler som T3 er jo en sikkerhetsmessig katastrofe. Her har du ett eksempel på en slik velbrukt T3 med noe lass i bra fart og ett stykk betongvegg Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Har sett den. Tror ikke så mange overlever en kollisjon i såpass høy fart med en murvegg uansett hvordan bil du har. Når det kommer til kollisjon med andre biler, er du tryggere i en bil med T3s tyngde. Ser du tydeligvis ikke liker T3, agvg. Jeg tror det går veldig mye på smak og behag. Alle biler har vel sine negative sider? I hvert fall når vi snakker om en såpass billig bil som jeg planlegger når jeg skal skaffe min første. Jeg synes "kassebil" er morsomt. Noen som av erfaring tror jeg vil bli skuffet? Anbefal gjerne andre biler jeg bør kikke på! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Ser du tydeligvis ikke liker T3, agvg. Jeg tror det går veldig mye på smak og behag. Alle biler har vel sine negative sider? I hvert fall når vi snakker om en såpass billig bil som jeg planlegger når jeg skal skaffe min første. 8634243[/snapback] Liker og liker, jeg nevner bare ting som du bør være klar over hvis du kjøper en slik bil. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Kjøp en slik Kan bygge noe utrolig tøft baki, sofa med annlegg eller noe. Hvem trenger hybel? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Ja, det har jeg også tenkt på! Får plass til mye artig i en sånn bil. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 jeg liker T3 sjæl, er noe med bokserlyden og følelsen av bilen som det er noe med. T4 er jo bare en kasse i forhold, mens T3 er en bil man kan bli veldig glad i. 112 hesters 2.1 liter utgaven er helt grei. Men skulle jeg hatt T3 hadde jeg satt inn en audi 5-sylinder eller subaru boxermotor Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hvor mye tror du det hadde kostet ca? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Aner ikke, men Sør-afrikansk versjon av T3 ble levert med audi 5-sylinder fra fabrikk... Så det er fullt mulig Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) http://www.kennedyeng.com/vw_por.htm edit: en link til http://volksweb.relitech.com/helmut/index.htm Endret 18. mai 2007 av joka Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 http://www.dinside.no/php/art.php?id=6245 Litt om T3 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Gamle T3 er en grei bil. Jeg hadde selv en 1,6TD Syncro. Den gikk ikke videre bra, men du verden som den tok seg fram! Selv med mye smalere hjul klatra den mye bedre enn Ssang Young Rexton II i sandtaket. (jeg har skrevet test av Rexton) Her er jeg på tur ned igjen. Der jeg stoppa viste G-Tech'en nesten 45 grader helling. Endret 18. mai 2007 av Leo_ Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det bildet har jeg sett før et sted. Ganske hefitge saker. Hvor stor er forkjellen på kjøreegenskaper til Syncro og en vanlig T3? Og hva er forskjellig på Coach forresten? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Har du sett det før?? Hadde vært morsomt å vite hvor, er jeg som har tatt det. Kjøreegenskapene på veien er nok bedre på en vanlig bakhjulstrekker, syncro er høyere. Siden den er ganske tung bak er den god på vintern selv uten syncro. Coach er en litt "penere" verson med større fangere og gjerne kaptein-stoler og stæsj, men jeg tror ikke coach kom med syncro. Mulig coach er lavere enn de andre også. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Syncro er vel litt dyrere? Høres ut som jeg ikke bør gå for Syncro, siden jeg kommer til å kjøre mest på vanlige veier. Hva er best av bensin og dieselmotoren? Den sterkeste motoren er vel 112 HK bensin? Er det stor forskjell på motorene? Jeg har ikke så mye peiling på det området. Angående bildet husker jeg ikke hvor jeg så det, jeg har vært på en del sider/forums i det siste med bilder av T3. Har du postet det på noen andre steder? Endret 18. mai 2007 av medlem-98070 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå