Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil - kassebil?


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Jeg har planer om å kjøpe min første egne bil snart, og ser på forskjellige typer nå. Jeg har ikke all verden med penger og vil ha en billig og grei bil som jeg ikke planleger å ha i så mange år (er 18 nå, har ikke planer om å kjøre min første bil til jeg blir 25 liksom).

 

For å komme til poenget:

Av en eller annen grunn synes jeg kassebiler er stilige. En gammeldags VW T3 for eksempel. :D

Andre som mener det samme? Liker utseendet og selvfølgelig den macho motorlyden (T3 Syncro-modellen med over 100HK er ganske vill har jeg sett).

 

Er dette et retardert valg? Jeg planlegger ikke å starte maxi pirat-taxi eller transportere så voldsomt med last, er det idiotisk å kjøpe en stor bil da? Hvilke argumenter finnes for og imot? Kjøper man rett og slett en "kassebil" fordi man liker den selv om man antagelig ikke kommer til å fylle opp hele?

 

Sikkert originalt å kikke på "den jævla loffen/kassebilen" som noen sier, men jeg synes småbiler som VW Golf er så kjedelig, og får ofte dårlig plass i dem.

 

Bruker f.eks T3 mye drivstoff i forhold til vanlig personbil? Er det større avgifter? Selve bilen er langt ifra dyr, men kan det likevel bli mye å punge ut?

 

Setter stor pris på svar! Trenger ikke ekspertuttalelser, bare si din mening. :)

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Jeg kan se (har nettopp fått jobb som postbud forresten :p), men de har vel antakelig ikke baksete? Planlegger å ha ca 5 seter...

 

Jeg liker de fleste T3-modellene, spesielt Syncro (ser morsom ut å kjøre offroad med den hehe).

 

Andre modeller noen vet om som passer bra? Grunnen til at jeg ser på Caravelle T3 er at den er billig og ikke helt ekstremt stor.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ser på Caravelle T3 er at den er billig og ikke helt ekstremt stor.

8633003[/snapback]

 

Disse har ikke noen spesiellt holdbare motorer og syncro-systemet var vel heller ikke

voldsomt veldimensjonert så sjekk de svært nøye før du kjøper noe slikt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Har sett den. Tror ikke så mange overlever en kollisjon i såpass høy fart med en murvegg uansett hvordan bil du har. Når det kommer til kollisjon med andre biler, er du tryggere i en bil med T3s tyngde. Ser du tydeligvis ikke liker T3, agvg. :p Jeg tror det går veldig mye på smak og behag. Alle biler har vel sine negative sider? I hvert fall når vi snakker om en såpass billig bil som jeg planlegger når jeg skal skaffe min første.

 

Jeg synes "kassebil" er morsomt. Noen som av erfaring tror jeg vil bli skuffet? :p Anbefal gjerne andre biler jeg bør kikke på!

Lenke til kommentar
Ser du tydeligvis ikke liker T3, agvg. :p Jeg tror det går veldig mye på smak og behag. Alle biler har vel sine negative sider? I hvert fall når vi snakker om en såpass billig bil som jeg planlegger når jeg skal skaffe min første.

8634243[/snapback]

 

Liker og liker, jeg nevner bare ting som du bør være klar over hvis du kjøper en slik bil.

Lenke til kommentar

jeg liker T3 sjæl, er noe med bokserlyden og følelsen av bilen som det er noe med. T4 er jo bare en kasse i forhold, mens T3 er en bil man kan bli veldig glad i. 112 hesters 2.1 liter utgaven er helt grei. Men skulle jeg hatt T3 hadde jeg satt inn en audi 5-sylinder eller subaru boxermotor

Lenke til kommentar

Gamle T3 er en grei bil. Jeg hadde selv en 1,6TD Syncro. Den gikk ikke videre bra, men du verden som den tok seg fram! Selv med mye smalere hjul klatra den mye bedre enn Ssang Young Rexton II i sandtaket. (jeg har skrevet test av Rexton)

 

Bratt.jpg

 

Her er jeg på tur ned igjen. Der jeg stoppa viste G-Tech'en nesten 45 grader helling.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Det bildet har jeg sett før et sted. Ganske hefitge saker. Hvor stor er forkjellen på kjøreegenskaper til Syncro og en vanlig T3? Og hva er forskjellig på Coach forresten?

Lenke til kommentar

Har du sett det før?? Hadde vært morsomt å vite hvor, er jeg som har tatt det.

 

Kjøreegenskapene på veien er nok bedre på en vanlig bakhjulstrekker, syncro er høyere. Siden den er ganske tung bak er den god på vintern selv uten syncro. Coach er en litt "penere" verson med større fangere og gjerne kaptein-stoler og stæsj, men jeg tror ikke coach kom med syncro. Mulig coach er lavere enn de andre også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Syncro er vel litt dyrere? Høres ut som jeg ikke bør gå for Syncro, siden jeg kommer til å kjøre mest på vanlige veier.

 

Hva er best av bensin og dieselmotoren? Den sterkeste motoren er vel 112 HK bensin? Er det stor forskjell på motorene? Jeg har ikke så mye peiling på det området.

 

Angående bildet husker jeg ikke hvor jeg så det, jeg har vært på en del sider/forums i det siste med bilder av T3. Har du postet det på noen andre steder?

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...