Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med vindusviskrne


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er den stolte eier av en volvo 460se 91 modell men har i det siste fått problemer med vindusviskerne. Problemet er at så snart jeg slår av vindusviskeren så stopper den bare, altså hvis jeg stopper den da den allerede har påbegynt en ny runde vil den bare stoppe dær den står, ikke fullføre runden slik som den skal. Har forhørt meg litt rundt på diverse verksteder og fått beskjed om at det var selve viskermotoren det er noe feil med, fikk tak i ny viskermotor men problemet er dær enda. Etter en lang samtale til noen volvoverksteder fikk jeg beskjed om at det kunne være flere mulighetert til at selvparkeringen til viskerne ikke fungerte.

 

1. Selve viskermotoren var defekt (Har testet med 3 motorer og alle virket på samme måte)

2. At en sikring var gåen (Sjekket sikringene til vindusviskerne(dær alle sikringene er). Kan det være at noen sikringer befinner seg ande steder? Tror ikke at det er noe med sikringer siden en dag jeg var ute og kjørte virket viskerne som de skal, men det tok bare noen dager før den var tilbake i den tilstanden den er i nå).

3. At et relie var ødelagt, eller noe slikt (Er ikke så inn i biler så jeg vet rett og slett ikke hva dette relieet er eller hvor jeg finner det).

 

Er det noen som vet hva som feiler min syke lille bil?

Er det noen som kan forklare meg hva jeg skal lete etter når det gjelder det relieet og hvordan jeg kan sjekke om det er defekt?

Når jeg tenker på det blir jeg mer og mer sikker på at det er relieet som er defekt, men siden jeg ikke er noen ekspert på området kan det være kjekt å få litt hjelp fra dere..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er en glidebryter et sted på pussermekanismen som skal gi spenning til pussermotoren selv om bryteren er slått av dersom pusserene ikke står i parkeringsposisjon. Sjekk ledningen(e) fra denne til pussermotoren, og selve bryteren. Vet dessverre ikke nøyaktig hvor denne sitter på din bil.

Lenke til kommentar

Motor, bryter eller relèet. Kan være litt håpløst og feilsøke seg fram til en slik feil. Ofte minus styrt og plutslig slår det noe intervall greier inn osv. som gjør at du står der som et spm.tegn

 

Finn sirking og rele boksen og føl deg fram til hvilket rele som klikker når du setter på viskerene. Ta det ut og lukt på det. lukter det kruttlapper er det brent. Du kan også åpne det og se etter at alle loddepunktene inni ser hele ut.

Pleier alltid og begynne med det enkleste på sånne feil- altså relèet. Har driti meg ut et par ganger på sånne jobber der ja....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...