Gå til innhold

PCIe-kontakt på gammel PSU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den ville nok virke fint med den adapteren men du må sørge for å ha nok power til alle komponentene

8630333[/snapback]

Jeg mener det skal holde med 480, mener ikke sikker. Sjekket med en slik 'PSU-kalkulator' og den kom frem til 501W. Det som vil være i er et P5B dlx, E6400, X1950XT (512 MB), 2GB RAM, CPU-vifte, DVD-brenner, CD-brenner, diskettstasjon (!), 2 x HD (SATA), 3xkabinettvifter samt ca 8 USB enheter. Tror du 480W vil være nok?

Endret av Futelva
Lenke til kommentar
Den ville nok virke fint med den adapteren men du må sørge for å ha nok power til alle komponentene

8630333[/snapback]

Jeg mener det skal holde med 480, mener ikke sikker. Sjekket med en slik 'PSU-kalkulator' og den kom frem til 501W. Det som vil være i er et P5B dlx, E6400, X1950XT (512 MB), 2GB RAM, CPU-vifte, DVD-brenner, CD-brenner, diskettstasjon (!), 2 x HD (SATA), 3xkabinettvifter samt ca 8 USB enheter. Tror du 480W vil være nok?

8631288[/snapback]

Du må nok opgradere den psu'en din. Jeg merket at når du har for liten psu og for mange usb eneter så kan man ikke skifte sanger i windows media player på tastaturet da henger pc'n seg opp og restarter

Lenke til kommentar

På 8800gts kortet mitt fulgte det med en slik overgang, bortsett fra at den tar strøm fra 2 separate 12voltslinjer og kombinerer til ên 6pins pci-e strømplugg. Derfor kan det tenkes at den overgangen du har der ikke holder. Aner ikke om xt1950 kort krever strøm fra 1 eller 2 12volts-linjer. Men det kan jo ôg tenkes at du også vil få med det du trenger når du kjøper kortet... sjekk med butikken før du punger ut ekstra :)

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...