Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin fra Multicom, gir ikke skjermsignaler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tydeligvis noe som er feil. Slik det der ut fra det første skjermbilde du la ut, så kan det se ut til at det står en disk i CD/DVD-Rom'en. Det er derfor maskinen maser om at :"Booting from CD, Disk Boot Failure....". Hvis det ikke er noen disk i CD-Rom'en så må det være noe feil med HK, for hvis CD-Rom spilleren er tom, så skal neste Boot Device bootes opp uten spørsmål.

Lenke til kommentar

Ingen CD i CD-romen, nei. Men tok to telefoner til Multicom med en tordentale i hver av dem, og det resulterte i at de setter seg ned og bygger en PC til meg som jeg henter senere idag, og leverer den som ikke fungerer.

Får håpe denne PCen fungerer som den skal, men jeg tar ingenting for gitt.

Lenke til kommentar
Det at det står "Boot from cd:" betyr bare at den sjekker om det er en boot cd som står i cd-rommen. Når det ikke er det så sjekker den hardisken for os.

Det betyr bare at cd står før hdd i boot rekkefølge.

-Bountyhunter

8640321[/snapback]

"Boot from cd" betyr selvsagt at den booter fra cd. Men feilmeldingen under gir en indikasjon på at det står en cdplate i spilleren. Dette skjermbilde har jeg fått utallige ganger p.g.a at jeg har slurvet(glemt en innstallasjonsdisk) i spilleren.

Hvis maskinen ikke finner HD (eller feil disk er satt som first boot device) under post, så fårman som regel beskjed om at den ikke finner NTDLR.

Lenke til kommentar

Nå er jeg mer eller mindre forbanna på Multicom.

Ny maskin er i hus, denne har et mindre kabinett enn hva den forrige hadde. Men det er ikke dette som gjør meg forbanna.

Av en eller annen grunn, så fungerer ikke skjermen på denne PCen. Den får ikke signaler fra PCen, rett og slett. Mulig kontakten der skjermen kobles til PCen som er defekt?

Men i så fall - hvordan kan da Multicom ha innstalert Vista for meg, og ha "testa maskinen grundig"?

Til dere som vurderer Multicoms tilbud; styr unna!

Lenke til kommentar
Men hva kan jeg gjøre da, foruten å sende den tilbake atter en gang?

8644874[/snapback]

Hva slags skjerm har du, LCD eller CRT? Og bruker du DVI eller VGA uttak fra skjermkort til skjerm?

Har vært borti et par tilfeller der man ikke klarte å få signal hvis man brukte DVI uttaket, mens VGA uttaket fungerte strålende. Så hvis du har mulighet, så prøv dette først.

Lenke til kommentar

Kanskje du har flere skjermkort i PC-en, dvs. onboard på hovedkortet og oppgradering som AGP/PCI-E? Da er kanskje det ene valget deaktivert. Det har jeg vært borti før, problemer med at 'feil' skjermutgang er benyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...