forferdelig Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Hei! Var innom min kjære far i sted og han slet med å komme inn på internett.... igjen :!: Nå var det et sånt diagnose program i explorer, og den sa at portene HTTP, HTTPS og FTP var stengt... Han får vist til å sjekke mail via outlook sier han, men jeg teste ikke det. ---jeg kjørte cmd og ipconfig /renew. det gikk bra. ---jeg pinga ruteren på 10.0.0.138 og fikk svar med engang. ---jeg har prøvd å deaktivere hele windows brannmuren uten at det hjelpte. ---Tilslutt tok jeg en gjennopprett innstillinger i explorer, uten at det virket bortsett fra at startsiden hans da forsvant. Jeg prøvde ikke å restarte windows mellom forsøkene da jeg ikke fikk beskjed om å gjøre det, kanskje det kan være årsaken? Hva i allverden dager er det nå som kan ha sjedd? Det er windows XP og den nyeste utgaven av Explorer. ps: Pappa var nervøs da han hadde mange regninger å betale.. EDIT: Han sier at han ofte finner katten sin trampende rundt maskina og tastaturet, og det hender ofte at den hopper oppå tastaturet når han jobber med maskina Endret 16. mai 2007 av forferdelig Lenke til kommentar
Fyll0 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Eg veit ikkje svaret, men hvis da e et nyleg problem, kan du jo prøva med systemgjennoppretting. då vert alle settings tilbakestilt til den datoen du har valgt. EDIT: lås døra til datarommet, eller slakt katten, og få deg ein betre middaG Endret 16. mai 2007 av Fyll0 Lenke til kommentar
forferdelig Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Eg veit ikkje svaret, men hvis da e et nyleg problem, kan du jo prøva med systemgjennoppretting. då vert alle settings tilbakestilt til den datoen du har valgt. EDIT: lås døra til datarommet, eller slakt katten, og få deg ein betre middaG 8629597[/snapback] Hvordan utfører jeg systemgjenoppretting? Slakte Pus... det blir det ikke noe særlig middag av, FYSJ!! eller.. hmm er jo litt sulten, må da være noe kjøtt på røveren Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Prøv å legg inn nye drivere for nettverkskort , slett de gamle først,tror det blir nye porter da ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Kan jo være flere ting, men å legge inn nye drivere hjelper ikke. Det er nok port 80 som er stengt tenker jeg. eller kanskje port 443 som er stengt. Når fikk han beskjed om dette forresten? Hvis han Online mail og sjekker mailen sin med Outlook/Outlook Express så bruker ikke den samme portene som nettet. Nettet bruker port 80. Inngånede mail bruker port 110 og utgående bruker port 25. Står iallefall det her. Har han brannmur på maskina si? Isåfall hvilken? Litt Offtopic: Spise hunder, katter, whatever? Fy faen så ekkelt. Nei glem slakting av katter. Blir bare blodsøl av det. Prøv heller å ta deg en prat med katten, så blir dere sikkert enige Lykke til, både med dataproblemet og problemet med katten . Lenke til kommentar
forferdelig Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Kan jo være flere ting, men å legge inn nye drivere hjelper ikke. Det er nok port 80 som er stengt tenker jeg. eller kanskje port 443 som er stengt. Når fikk han beskjed om dette forresten? Hvis han Online mail og sjekker mailen sin med Outlook/Outlook Express så bruker ikke den samme portene som nettet. Nettet bruker port 80. Inngånede mail bruker port 110 og utgående bruker port 25. Står iallefall det her. Har han brannmur på maskina si? Isåfall hvilken? Litt Offtopic: Spise hunder, katter, whatever? Fy faen så ekkelt. Nei glem slakting av katter. Blir bare blodsøl av det. Prøv heller å ta deg en prat med katten, så blir dere sikkert enige Lykke til, både med dataproblemet og problemet med katten . 8630090[/snapback] Katten får nok beholdet skinnet denne gangen.. Jeg skal sjekke om han ikke har et virusprogram innstallert på maskina.. det har han sikkert, og der er det vel mange knapper han kan trykke på for å lage mye elendighet for seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå