mysteq Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Det store spørsmålet her er jo om det gjelder bare når pcen til din mor/søter er på eller om det gjelder når andre pcer er kobla mot routeren også? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 I den siste har det blitt enda verre. Jeg mister tilkoblingen i helgene, fordi det er da flest bruker internett. Nå har jeg bestilt NGT og gleder meg til at linja skal funke bra igjen. I November får jeg fiber fra Viken! Og da tror du det hjelper med NGT?? Største problemet ligger i kabelene mellom sentralen og deg,,ikke i dslammen...(selvom NGT har bedre dslam enn Telenor)..så løsningen kan være adsl2+ også her,,hvis linja ikke er for lang..har kompiser like ved der jeg bor,som får en maks fart på 7Mbit på ca 4.5km fra sentralen..på vanlig adsl...men det betyr ikke at han får det..han får nok ikke mere enn 4.8Mbit som maks(stabilt,,dette handler om støymarginer) Lenke til kommentar
sycho Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Noen som veit hvorfor jeg ikke får åpnet porter? Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Tror du må forklare problemet litt bedre enn det der Lenke til kommentar
sycho Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Skrev feilmeldinga jeg får litt lenger tilbake i tråden. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Du kan kutte ut bumpingen, universet sirkulerer ikke bare rundt deg. Lenke til kommentar
sycho Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Så sinna vi var idag da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så sinna vi var idag da? 8656177[/snapback] Kan hende det, men stadig bumping er ufint. Hvorfor skal din tråd være øverst hele tiden? Hvis folk har fornuftige svar og lyst til å svare så kommer de nok uansett. Dessuten kan det komme av måten du svarer de som prøver å hjelpe deg? "Maxe 2mbit med 1.6 og msn? Det tviler jeg på.." Bare sjekk hva du skrev i det første innlegget, og der står det ikke et eneste ord om hvilken trafikk som gikk på denne linjen. BUMP! Flere innspill? mysteq: Tror du må forklare problemet litt bedre enn det der bump. Lenke til kommentar
sycho Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The default server IP must not be 0 when the rule is active. Dette er feilmelding jeg får når jeg åpner porter med web browser. Telnet funker heller ikke :\ EDIT: Har forresten en ZyXEL Prestige660HWT-T3 Endret 21. mai 2007 av sycho Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Regner med forwardingen er forsøkt som denne veiledningen sier? http://www.online.no/kundeservice/veiledni...600-porter.html Prøvd å resette boksen og så legge inn? Lenke til kommentar
sycho Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Jepp, da får jeg feilmeldingen : ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port ! Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Sannsynligvis er sentralen overbelastet. Mange av Telenor sine sentraler er det. Jeg har hatt Start(bruker Telenor sitt nett og sentral) i noen år. De første årene gikk det stålende. Alt var stabilt og raskt. Etterhvert som tiden gikk, og flere og flere fikk bredbånd og raskere linje, gikk det dårligere her. Spikes hele tiden og etterhvert også brudd i forbindelsen. I den siste har det blitt enda verre. Jeg mister tilkoblingen i helgene, fordi det er da flest bruker internett. Største problemet med linja her er 2800m med 0.4mm kabel...dette gjør at maks farta detter til 5.4Mbit...Altså ingen god løsning for adsl(han står også koplet til adsl2+)..mulig det finnes muligheter for en omkopling av linja til 0.6mm kabel,,men jeg tror ikke det... ang. modemet dit,,ta en full hardware resetting på det,og legg inn alt på nytt..mulig dette hjelper...eller sett det i bridge modus,og kople på en annen type router.. Lenke til kommentar
sycho Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) uberboss: Jeg ringte telenor og sa det du skrev til meg ang. linjen. Dem stod på sitt og sa at 2mbit er maks uansett. Har en d-link 624 elrno. Duger den? EDIT: Leifs Endret 21. mai 2007 av sycho Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Sannsynligvis er sentralen overbelastet. Mange av Telenor sine sentraler er det. Jeg har hatt Start(bruker Telenor sitt nett og sentral) i noen år. De første årene gikk det stålende. Alt var stabilt og raskt. Etterhvert som tiden gikk, og flere og flere fikk bredbånd og raskere linje, gikk det dårligere her. Spikes hele tiden og etterhvert også brudd i forbindelsen. I den siste har det blitt enda verre. Jeg mister tilkoblingen i helgene, fordi det er da flest bruker internett. Største problemet med linja her er 2800m med 0.4mm kabel...dette gjør at maks farta detter til 5.4Mbit...Altså ingen god løsning for adsl(han står også koplet til adsl2+)..mulig det finnes muligheter for en omkopling av linja til 0.6mm kabel,,men jeg tror ikke det... ang. modemet dit,,ta en full hardware resetting på det,og legg inn alt på nytt..mulig dette hjelper...eller sett det i bridge modus,og kople på en annen type router.. 8664460[/snapback] Det er sentralen. Har faktisk fått bekreftet det av en Telenor-tekniker. NGT bruker en annen sentral. Har prøvd med ørten forskjellige modemer/rutere. Samme uansett. Naboene har samme problemet. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 om du bor på Nesodden så på www.smartcall.no der får du over Kabel TVen. ikke over telenettet Lenke til kommentar
sycho Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Bor på Kolbotn, like utenfor Oslo. Lenke til kommentar
AndersL Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jepp, da får jeg feilmeldingen : ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port ! 8664264[/snapback] Fabrikkreset modemet. Sørg for at du har PPPoE-opplysninger tilgjenglig før du resetter. Når du har fabrikkresatt modemet forwarder du portene på samme måte som du har gjort tidligere. Det er en bug i firmwaren som årsaker problemet. Mvh AndersL Lenke til kommentar
sycho Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Takk, da prøver jeg det! EDIT: ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port ! Feilmeldingen jeg fikk etter fabrikk reset! Endret 22. mai 2007 av sycho Lenke til kommentar
AndersL Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Takk, da prøver jeg det! EDIT: ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port ! Feilmeldingen jeg fikk etter fabrikk reset! 8671670[/snapback] Hvordan fabrikkresatte du den da? Via webinterface eller hullet på baksiden av modemet? Beklager OT. Mvh AndersL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå