sycho Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei! Mitt problem er at om min søster eller mor er tilkoblet nettet samtidig som meg, får jeg spikes ingame og nettradio stopper opp litt. Det funker helt knirkefritt når bare jeg er på. Dette er max irriterende da jeg spiller cs. Ringte kundeservice, og han sa det sikkert var noe galt med routeren og jeg fikk en ny. Den fikk jeg idag, og jeg har fortsatt de samme problemene. Noen her som veit hva som er galt? Er forresten en 2000/300 linje! Takk på forhånd Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det er vel ikke noe galt, bare at linja blir makset innimellom. Skal du ha konstant lav ping så må du begrense linjebruken til de andre. Dette kan gjøres ved å installere f.eks Netlimiter på de andre computerne. www.netlimiter.com Lenke til kommentar
sycho Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Maxe 2mbit med 1.6 og msn? Det tviler jeg på.. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) er vel mer de 300 kbit opp det går hardt utover. Endret 16. mai 2007 av Freud Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Da kan du løse problemet med å bestille kraftigere linje og da begrense det til hver av dere.. Lenke til kommentar
sycho Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Telenor mener jeg ikke kan få bedre linje. Det er rart imo, siden når jeg hadde catch kunne jeg få alt. Hadde tidligere 4400/640... Rett utenfor oslo. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 jeg hadde telenor før..Og de sa at jeg ikke kunne få høyere hastighet også.. Jeg gikk over til ngt og fikk høyere hastighet:-) Lenke til kommentar
sycho Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Nå har jeg delt linja opp. Jeg har 1800/250 og søstra mi har 200/50. Jeg får fortsatt spikes... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 NGT har jo også plenty linjer med 1000kbs opp nå, så da burde valget være enkelt for deg som liker bra ping! http://www.nextgentel.no/privat/bredband/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Nå har jeg delt linja opp. Jeg har 1800/250 og søstra mi har 200/50. Jeg får fortsatt spikes... 8630657[/snapback] Hvordan er det koblet opp? Bruker du kun routermodem og kabel? Har du forwardet porter for CS ( www.portforward.com / online.no ) Lenke til kommentar
sycho Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Funker ikke unlocke porter. ikke via telnet, ikke via routerconfig. Har bare satt pcen hennes på limit og min på limit. EDIT: Kan jo ikke være porter når det funker perfekt med bare meg på internetten? EDIT2: ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The default server IP must not be 0 when the rule is active. Er feilmeldingen når jeg åpner porter. EDIT3: Er kun router og kabel ja. Får samme problem om mor eller søster har trådløs eller kabel. (mor og søs har samme pc) Endret 16. mai 2007 av sycho Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 sjekk om de pcene som blir brukt har spyware, eller noe, kan være problemet, ellers kan det være routern du har kjøpt det er problemet med får samme tingen med min linksys wrt54gs hvis jeg bruke router moden, tror neppe det har noe med linjehastigheten å gjøre. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 du kan sikkert få høyere fart med Telenor også..be dem kople deg over på ATM2(hvis dette er tilgjengelig i "din" sentral) Lenke til kommentar
sycho Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Begge pcene er formatert for 1 uke siden. Har kjørt en del spyware programmer og luket ut litt, men er fortsatt det samme :S Lenke til kommentar
sycho Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 uberboss : Kan jeg sjekke dette på internett på en måte, eller må jeg ringe og høre om det er tilgjengelig? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Du kan ringe Telenor for å høre om sentralen er bygget ut..eller du kan f.eks sende meg en PM om hvor du bor,så skal jeg sjekke med adsl gruppa til Telenor(jobber for Telenor sjøl,,som feilretter) Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Har Telenor Basic 3000/350 og ligger på rundt 10 ping i source. Så det må kanskje være noe feil med Husstand <-> Telenor Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Sannsynligvis er sentralen overbelastet. Mange av Telenor sine sentraler er det. Jeg har hatt Start(bruker Telenor sitt nett og sentral) i noen år. De første årene gikk det stålende. Alt var stabilt og raskt. Etterhvert som tiden gikk, og flere og flere fikk bredbånd og raskere linje, gikk det dårligere her. Spikes hele tiden og etterhvert også brudd i forbindelsen. I den siste har det blitt enda verre. Jeg mister tilkoblingen i helgene, fordi det er da flest bruker internett. Nå har jeg bestilt NGT og gleder meg til at linja skal funke bra igjen. I November får jeg fiber fra Viken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå