ekwathne Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg tok ut plomberingen i svanehalsen på min Rieju RR idag. Jeg byttet også til større dyse (86). Men den går ikke noe bedre enn orginalt, faktisk litt dårligere, hva kan det være? Kameraten min trudde kanskje det var at mopeden ikke fikk nok luft ifra det orginale luftfilteret, og at jeg må prøve med powerfilter. Er det det som er feil? Mopeden vil liksom ikke opp i turtall heller, den lager en slag hakke lyd når jeg kommer opp i turtall. Mvh Erling Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Kanksje fordi at plomberingen i svanehalsen ikke utgjør noe forskjell. Er vel heller lurt å ta plomberingen i motoren hvis det er. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Etter det jeg kjenner til er det denne som utgjør effekt. Lenke til kommentar
wolf91 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Plomberingen i svanehalsen gir faen så god effekt vis du fjerner den! Endret 16. mai 2007 av wolf91 Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg skal prøve å stille litt på gasseren imorgen slik at den får mer luft. Lenke til kommentar
wolf91 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg fjerna plomberinga i svanehalsen. Men etter et halvt år smelta stempelringa. Det var fordi jeg trengte støre dyse, prøv med støre dyse så det samme ikke skjer deg Lenke til kommentar
Eularion Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hvilken årsmodell er peden din? Er den 2007 modell har den et nytt plomberingssystem som heter Power Up. Dette virker elektronisk og begrenser farten til ca 45km/h. Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Stemmer det, riejus 2007 mod har power up Trur ikke de hadde plombering Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg har en 2003 modell så noe power up plombering er det ikke. Lenke til kommentar
Rieju-Mrx Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Har også en 2003 mod, det er plombering i svanehalsen. bare 2007 mod som har powerup! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Prøv og juster forgasseren først. Hvis det er slik at den får for lite luft, kan du jo tørke/vaske bort noe av oljen luftfilteret er innsmurt med. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Skal ut å justere den når det slutter å regne. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Ikke juster på gasseren da.. Ta av luftfilter koblingen på gasseren, så den får kjørt uten filter, bare start opp og prøv. Ikke noe farlig. Dessuten så tar du å skifter clipset på nåla i gasseren, 1-2 hakk nedover ( hvis det er mulig ) Sjekk pluggen din for farge. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg har stilt litt på gasseren men får den ikke til å gå bedre. Jeg har også kjørt litt uten selve filteret i luftfilterboksen. Plomberingen i svanehalsen er jo tatt ut så mopeden skal jo gå 80 nå ca. Den går 60, akuratt som før plomberingen ble tatt ut. Hva er det som skjer? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Har du sjekket sylinderen ? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Har du sjekket sylinderen ? 8657775[/snapback] Hva med den? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Sjekking etter skader, varmskjæring feks. Da minsker farta littegrann. Hadde sjekka den først, så sjekka ved startgass rundt innsug, reed og gasser, også ville jeg prøvd med en 100dyse. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 En liten oppsumering av det jeg har gjort. Jeg fjernet plomberingen i svanehalsen på min Rieju RR. Jeg byttet ifra 68 dyse til 86. (anbefalt dyse til denne mopeden er 85-90) Jeg startet den og kjørte. Den gikk ikke raskere enn normalt (60). Jeg har stilt på forgasseren uten hell. Holdt på med dette i to dager nå. Jeg har sjekket pluggen, den er litt svart. Jeg har prøvd å kjøre uten luftfilter i luftfilterboksen og uten selve boksen. til ingen nytte. Jeg har overhode ingen anelse om hva det kan være. Mopeden skal jo klare rundt 80km/t nå men den klarer bare 60. For å være på den sikre siden ekwathne hadde jeg sjekket sylinder/stempel, og i samme slengen satt i nye stempelringer/stempel. Da du prøve kjørte den, stoppa den da ? bare daua ut eller noe slikt ? 8657768[/snapback] Du tror den kan være skjært? Da jeg prøvekjørte den etter plomberingen var fjernet gikk den som normalt. Den stoppet ikke. Setter pris på alle svar. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) litt svart ? Har du prøvd å bytte pluggen og da sjekke fargen da ? For da er det jo lettere å se farge, en plugg som er brukt mer enn 2 dager er jo svart uansett ^^ Den er ikke skjært sikkert, da den ikke har stoppa etter dyseskifte, men seff, skader ikke å sjekke. Ikke uten luftiflter i luftfilter boksen, ta av overgangen fra boksen til gasseren, så du kjører uten noe som helst i innsuget i gasseren. Endret 20. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 litt svart ?Har du prøvd å bytte pluggen og da sjekke fargen da ? For da er det jo lettere å se farge, en plugg som er brukt mer enn 2 dager er jo svart uansett ^^ Den er ikke skjært sikkert, da den ikke har stoppa etter dyseskifte, men seff, skader ikke å sjekke. Ikke uten luftiflter i luftfilter boksen, ta av overgangen fra boksen til gasseren, så du kjører uten noe som helst i innsuget i gasseren. 8658080[/snapback] Da skal jeg få kjøpt ny plugg. Å sjekke sylinderen gjør jeg nok ikke. Da må jeg ha hjelp. Imorgen skal jeg fjerne alt som er iveien for innsuget til forgasseren og prøvekjøre. Hva koster en ny plugg hos Shell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå