Gå til innhold

Hvilken kontroll er best?

bakka666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes GC kotrollen er best, siden den er den eneste hvor man kan kjenne forskjellen på hovedknappene(A, B, X, Y), og jeg liker de analoge skulder-knappene. Jeg har rimelig store hender, men har aldri hatt noe problem med å komme borti feil knapp, i motsetning til på PS2 kontrollen.

X-box kontrollen er også god(særlig for meg som er vant med Dreamcast kontrollen), men det er enklere å trykke på feil knapper, og den er litt slitsom å holde i lengden.

PS2 kontrollen er helvete på jord. Analog-stickene er mye mindre følsomme enn på både X-box og GC, og knappene er altfor nærmt hverandre. Synd at man må spille så mange gøye spill med den.

Lenke til kommentar

Xbox: Her ahr vi jo to forskjellige, selv syntes jeg den første utgaven var best.... Den satt som støpt i hendene mine, og analog-stickene fungerer som de skal, knappene er litt klumpete, og kan stå litt i veien for hverandre....

GameCube: Har ejg ikke testet nok til å ha rett til noen kommentar

PS2: Denne kontrollen kan man jo ikke spille med mer enn et kvarter.... Da blir analog-stickene glatte og vanskelig å ha noe med å gjøre i FPS spill, og andre spill som krever raske reaksjoner. Knappene er forsovit grei, men De analog-stickene ødelegger hele opplegget

Lenke til kommentar

Xbox kontrolleren sitter perfekt i hendene mine. Jeg har "vanlige nordiske" hender kan man si, litt store, så den er glimrende. Det at man kan trykke feil knapp en gang i blandt er bare en vanesak.

Gamecube kontrolleren har jeg ikke nok erfaring med til å uttale meg om,

PS2 kontrolleren er for liten og lett, og er ikke noe spesielt ergonomisk. For små japanere passer den sikkert, men til folk i Europa/USA? Niks...

Lenke til kommentar

Smaken er som baken, men PS2 analogene har likevel under halvparten så mange "hakk" som de to andre kontrollene.

I de fleste spill vil man ikke merke det noe særlig, men spill som Super Monkey Ball og Splinter Cell ville lett blitt rimelig klossete på en PS2 kontroll.

Det er vel derfor de fleste PS2 brukere helst styrer med D-pad'en.

Lenke til kommentar

jeg synes alle kontrollene er gode, xbox sin er en veldig påbygd playstation kontroll, veldig stor men det blir man vant med, minuset er litt klossete plassering av de to øverste knappene og hard fjæring på de bakerste. ps2 sin liker jeg best, eneste minuset på den er at jeg blir sliten i hendene etter å ha spilt veldig lenge på den. gamecube sin har jeg ikke prøvd mere enn at jeg vet den er best å holde i.

Lenke til kommentar

Jeg synes xbox kontrollen er behagelig (litt stor) jeg liker ps2 kontrollen godt men gamecube kontrollen er best synes jeg 8)

Jeg eier en Gamecube og en Xbox

Spill på xbox:

Halo

rallisport challenge

dead or alive 3

bloodwake :-?

madden nfl 2003

lord of the rings :(

fifa 2002

tony hawk 3

tony hawk 4

amped

wreckless

jet set radio future

oddworld:munch`s oddysee

azurik

Spill på Gamecube

Starfox adventures :D

die hard:vendetta 8)

super smash bros: melee

Resident evil :wink:

Jeg synes Gamecube er best 8)

Lenke til kommentar

"Gasspedalknappene" på boxen er da vel ikke harde. De er nesten litt for løse... Folka her er vel ikke små skaphomser med fyrstikkarmer :o

Jeg har store labber og synes at X-BOX-kontrollen passer helt perfekt - det er den beste kontrollen jeg har holdt i (selv om cubekontrollen var veldig bra den også). PS2 er helt klart laget for små japsehender (det samme er den org. cubekontrollen). Jeg går ut ifra at PSONE kontrollene er av samme type som PS2. Jeg har iallfall en slik rumble-greie med to styrespaker som ser helt lik ut som ps2-kontrollene, og jeg mener at stikkene er dårlige. de har lissom spes. hakk som kontrollen "låses" fast i. Dette er helt klart bedre på boxen. Men dette er vel en tilvenningssak.

PS2, GC og XBOX er omtrent like gode kjøp, med XBOX et lite hestehode foran de andre. Dette pga. bedre pris, men så var det spillutvalget da (gjelder også GC). Jeg synes at GC burde bli like billig som XBOX (siden det blir/ble ansett som en "budsjettkonsoll"), slik at det følger med to spill og ett eller to memory cards.

Lenke til kommentar

Da jeg prøvde Xboxkontrollen på Ram & Rom når Xbox akkurat var kommet sa det bare "Schwung". :) Passet så perfekt i hånden min. Gamecubekontrollen er også bra synes jeg, men den er litt for liten etter min mening, og "c"-knappen eller hva den heter (høyre stikke, den gule) er litt for tynn. Har jo ikke noe å holde i liksom.

Anyway, gleder meg til jeg får prøvd controller s, kanskje den er enda bedre enn den originale.

Og nothern star: Se å få kjøpt deg en jævla kontroll snart da. Verker i hånda etter å knuse deg i Super Monkey Ball 2! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...