Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke noe bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Skal prøve å gjøre dette så kort som mulig. Sist uke skulle jeg skå av pcen min, når det bildet med windows lager og og avslutter bildet (siste bilde før pcen slår seg av) var oppe fikk jeg et strømbrud. Greit nok tenkte jeg, gikk et par min før strømen var tilbake, men når jeg prøvde å starte pcen fikk jeg ikke noe bilde på skjermen. Lyset på skjermen står å blinker akuratt som når pcen ikke er på. Men viftene og pcene virker som om starter som normalt. Jaja tenkte jeg og fikk sendt pcen avgåre til en kompis som fikser pcer.

Siden jeg er litt avhengi av pc hentet jeg ned den gammle fra loftet og i går når jeg skulle slå den av kom det bildet med lagere og slår av pcen, også lastet den ned siste oppdatering til windows xp. Men i dag når jeg skulle starte den er det akuratt samme problem med denne pcen. Virker som om pcen startetr, alt av lys lyser, viftene går, og cd-romen kan åpnes og lukkes, men ingen bilde. Altså helt det samme som den første pcen.

Det jeg lurer på er om det kan være et problem med oppdateringen den lastet ned? Litt usikker på om den første pcen latste ned oppdateringen, men det kan være mulig at den gjore det.

Noen som har opplevd det samme? Evt vet om det er noe problemer med site oppdatering fra microsoft? Også hyggelig hvis dere vet om en kjempe løsning på problemet som ikke er alt for vanskelig å gjøre selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei kommer ingen lyder når jeg starer opp. Så jeg regner bare med at de starter sånn mer eller mindere siden viftene går som de normalt gjør under oppstart.

Tenkte på å få teset med en ny skjerm ja.

EDIT: Har ikke samme feil som han andre som ikke får opp noe bilde, han får i det minste opp sånn bioskonfig noe jeg ikke gjør. Bare sånn så dere ikke tror at jeg postet før jeg søkte.

Endret av Putas
Lenke til kommentar

Tør vedde huet mitt på at det er defekt skjerm. Hadde akkurat samme problemet for et par år siden, etter en lynnedslag. Både pc og skjerm gikk til helsike, men det var jo fortsatt lys i den lille pæra på skjermen. Tenkte som så at jeg like godt kunne operere litt og se hva som skjedde. Det endte med at jeg satte inn ny sikring, fikk skjermen til å funke, kjøpte ny maskin og levde happily ever after.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...