Disengage Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Heisann! Vet noen om det finnes sånn VHS kassett man kan kjøpe, så man kan sette en MiniDv kassett inne i den igjen, for så å se filmen på TV? Om dette kan skaffes på Clas Ohlson eller noe..? Spør jeg veldig dumt nå? MiniDV skal jo stå for "Digital Video", men det er jo bånd, så det skulle jo nesten ha funka på en VHS spiller. Jeg har nemlig mange gamle MiniDV kassetter med titalls timer med video jeg vil se igjen, men videokameraet mitt tok kvelden for flere år siden, så jeg får ikke sett de uten å kjøpe meg et nytt kamera. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det finnes nok ingen overgangskassetter, VHS er analogt og DV digitalt. Den billigste løsningen er vel å kjøpe et rimelig kamera til kanskje under 2000 kr, eller få overført DV-båndene til f. eks DVD, men det koster jo penger også. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det er flere grunner til at dette ikke går: 1: Båndet er fysisk mindre 2: Det er lagret digital, noe en VHS spiller ikke klarer å lese 3: Oppløsningen på et DV opptak hadde ikke en VHS klart å lese uansett Grunnen til at det i sin tid var mulig var fordi kassettene man puttet i adapteret rett og slett bare var små VHS kassetter med akkurat lik tape inni - genialt egentlig, har selv byttet ut MiniDV med SVHS Compact, mest fordi jeg syntes man ser mer "proff" ut med et stort videokamera enn et lite skit kamera, og fordi jeg er tilhenger av SVHS standarden (som fakta gir så godt som like skarpt bilde som en DVD plate.. har sammenliknet selv) Enkleste og billigste er nok å kjøpe et billig kamera med DV ut, legge alt inn på PC og brenne på DVD (huff, dvd søppel..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå