Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med dette? VB.NET

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått tak i en Youtube downloader source.

Men jeg skjønner ikke hva som er galt!? :no:

Det er ikke noe syntax feil eller noe sånt, men jeg får disse feilmeldingene

"Error 1 Unable to copy file "Tools\ffmpeg" to "obj\Debug\GoogleV_Downloader.ffmpeg". Could not find file 'Tools\ffmpeg'. Google N' YouTube Video Downloader .NET"

"Error 2 Unable to copy file "Tools\cygwin1" to "obj\Debug\GoogleV_Downloader.cygwin1". Could not find file 'Tools\cygwin1'. Google N' YouTube Video Downloader .NET"

"Error 3 Unable to copy file "Tools\cygz" to "obj\Debug\GoogleV_Downloader.cygz". Could not find file 'Tools\cygz'. Google N' YouTube Video Downloader .NET"

Her er filen

Tusen takk, hvis noen kan rette på feilen og laste den opp! :thumbup:

Edit:

Ja, jeg har også lastet ned ffmpeg, cygwin1 og cygz

cygwin1.zip

cygz.zip

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har testet koden din og den fungerer her.

Dvs. at du må legge til cygz.dll cygwin1.dll og ffmpeg.exe i mappen tools og passe på at du ikke har varsel symboler på filene. har du det så slett referansen og legg de til på nytt.

Lenke til kommentar
Hei

Har testet koden din og den fungerer her.

Dvs. at du må legge til cygz.dll cygwin1.dll og ffmpeg.exe i mappen tools og passe på at du ikke har varsel symboler på filene. har du det så slett referansen og legg de til på nytt.

8629208[/snapback]

Ok, fikk det il, men et nytt problem oppstod.

Hva er dette?

Edit:

4tp51zp.jpg

Vet ikke om det blir lettere, men jeg trenger ikke Google funkjsonen.

Kun youtube.

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar

Oppdaget det når du laster ned fra Youtube så laster du ned en flash fil og i konverteringen som ffmpeg.exe gjør så trenger denne en dll fil som ligger i samme mappe (pthreadGC2.dll) legg til denne så tror jeg problemet blir borte

Lenke til kommentar
Oppdaget det når du laster ned fra Youtube så laster du ned en flash fil og i konverteringen som ffmpeg.exe gjør så trenger denne en dll fil som ligger i samme mappe (pthreadGC2.dll) legg til denne så tror jeg problemet blir borte

8632148[/snapback]

Nei, det var ikke feilen. Når jeg starter programmet får jeg en feil, og når jeg skal trykke på "Last ned" knappen, så skjer ingenting..

Når ejg debugger, så får jeg feil i denne subrutinen;

If Not My.Computer.FileSystem.FileExists(sffmpeg) Then
           S = GetEmbeddedFile("GoogleV_Downloader.ffmpeg")
           ReDim Buffer(S.Length)
           S.Read(Buffer, 0, Buffer.Length)
           S.Close()
           My.Computer.FileSystem.WriteAllBytes(sffmpeg, Buffer, False)
           Buffer = Nothing
       End If

Merk at Buffer(S.Length) er det som blir markert gult under debuggingen..

Takk :)

Edit:

Det er ikke konverteringen som først og fremst er problemet. Jeg tenkte ejg skulle få startet programmety uten at det ble noen fleimelding..

Beklager skriveflei, men sliten etter en lang 17. mai :w00t:

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar

Selvom jeg ville tro at denne ga exception hvis resourcen ikke fantes, kan det hende den gir tilbake Nothing.

Dessuten har ikke vi programmet ditt.

Men "Object reference not set to an instance of an object" kan oversettes til "en variabel var ingenting"

Enkelste måten å finne ut hva på, er å debugge, legg alle verdier i egne variabler før du stepper gjennom for å se hva som blir Nothing.

Dette kalles "debugging" :p

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...