VisualStudio Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Hei, jeg har fått tak i en Youtube downloader source. Men jeg skjønner ikke hva som er galt!? Det er ikke noe syntax feil eller noe sånt, men jeg får disse feilmeldingene "Error 1 Unable to copy file "Tools\ffmpeg" to "obj\Debug\GoogleV_Downloader.ffmpeg". Could not find file 'Tools\ffmpeg'. Google N' YouTube Video Downloader .NET" "Error 2 Unable to copy file "Tools\cygwin1" to "obj\Debug\GoogleV_Downloader.cygwin1". Could not find file 'Tools\cygwin1'. Google N' YouTube Video Downloader .NET" "Error 3 Unable to copy file "Tools\cygz" to "obj\Debug\GoogleV_Downloader.cygz". Could not find file 'Tools\cygz'. Google N' YouTube Video Downloader .NET" Her er filen Tusen takk, hvis noen kan rette på feilen og laste den opp! Edit: Ja, jeg har også lastet ned ffmpeg, cygwin1 og cygz cygwin1.zip cygz.zip Endret 16. mai 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Icaro2 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei Har testet koden din og den fungerer her. Dvs. at du må legge til cygz.dll cygwin1.dll og ffmpeg.exe i mappen tools og passe på at du ikke har varsel symboler på filene. har du det så slett referansen og legg de til på nytt. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) HeiHar testet koden din og den fungerer her. Dvs. at du må legge til cygz.dll cygwin1.dll og ffmpeg.exe i mappen tools og passe på at du ikke har varsel symboler på filene. har du det så slett referansen og legg de til på nytt. 8629208[/snapback] Ok, fikk det il, men et nytt problem oppstod. Hva er dette? Edit: Vet ikke om det blir lettere, men jeg trenger ikke Google funkjsonen. Kun youtube. Endret 16. mai 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Icaro2 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Oppdaget det når du laster ned fra Youtube så laster du ned en flash fil og i konverteringen som ffmpeg.exe gjør så trenger denne en dll fil som ligger i samme mappe (pthreadGC2.dll) legg til denne så tror jeg problemet blir borte Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Oppdaget det når du laster ned fra Youtube så laster du ned en flash fil og i konverteringen som ffmpeg.exe gjør så trenger denne en dll fil som ligger i samme mappe (pthreadGC2.dll) legg til denne så tror jeg problemet blir borte 8632148[/snapback] Nei, det var ikke feilen. Når jeg starter programmet får jeg en feil, og når jeg skal trykke på "Last ned" knappen, så skjer ingenting.. Når ejg debugger, så får jeg feil i denne subrutinen; If Not My.Computer.FileSystem.FileExists(sffmpeg) Then S = GetEmbeddedFile("GoogleV_Downloader.ffmpeg") ReDim Buffer(S.Length) S.Read(Buffer, 0, Buffer.Length) S.Close() My.Computer.FileSystem.WriteAllBytes(sffmpeg, Buffer, False) Buffer = Nothing End If Merk at Buffer(S.Length) er det som blir markert gult under debuggingen.. Takk Edit: Det er ikke konverteringen som først og fremst er problemet. Jeg tenkte ejg skulle få startet programmety uten at det ble noen fleimelding.. Beklager skriveflei, men sliten etter en lang 17. mai Endret 17. mai 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Grunnen kan være at Buffer er Nothing, eller GetEmbeddedFile er Nothing, en av dem er ihvertfall nothing. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Function GetEmbeddedFile(ByVal strname As String) As System.IO.Stream Return System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly.GetManifestResourceStream(strname) End Function Der?' n00ne? Endret 20. mai 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Den kan vel fremdeles returnere Nothing? Har du sjekket det? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Selvom jeg ville tro at denne ga exception hvis resourcen ikke fantes, kan det hende den gir tilbake Nothing. Dessuten har ikke vi programmet ditt. Men "Object reference not set to an instance of an object" kan oversettes til "en variabel var ingenting" Enkelste måten å finne ut hva på, er å debugge, legg alle verdier i egne variabler før du stepper gjennom for å se hva som blir Nothing. Dette kalles "debugging" Endret 21. mai 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hmm. Jeg kan laste opp prosjektet mitt. vent på edit Edit: Her er programmet Om noen kunne fikset det eller fortalt meg veldig nøye hva jeg skal gjøre for å fikse problemet, hadde jeg satt stor pris på det:) takk Endret 21. mai 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå