Slikape Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Jeg har en MIST strømforsyning som er ca 2-3 år gammel. De siste dagene har det begynt å komme gnisselyder med konstant mellomrom fra inni strømforsyningen, ca 2-3 ganger i sekundet. Jeg har prøvd å både stoppe viften som vender ut mot baksiden av pcen, og viften som vender inn i pcen, uten at lyden forsvant. Er det flere vifter enn disse to inni strømforsyningen som kan gnisse mot noe? Hva annet kan det eventuelt være? EDIT: legger til siste innlegg som oppdatering: Det har vist seg at lyden ikke bare høres eksternt, men at den også forplanter seg internt i kretsene på pcen. For eksempel høres gnissingen av andre når jeg snakker gjennom microfon, da bare forsterket, pluss at lydene høres inni lydtette hodetelefoner. Beviset kommer når jeg prøver å ta opp i lydinnspilling. Selv om det er helt stille, jeg dekker over pcen slik at ingen lyder høres, og mikrofonen dras ut av rommet, så kommer gnisselydene inn på innspillingen. Grafen på lydinnspillingen viser at ingen lyd er tatt opp. Har lagt til lyden som vedlegg. Dette er lyden som kommer inni mikrofonen, og er mer som enn klikkelyd. Eksternt høres den mer gnissende ut. gniss.wav Endret 6. juni 2007 av Darx Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 At MIST strømforsyninger lager lyder når datamaskinen er av er ganske normalt, men strømforskyningen skal ikke lage slike lyder når datamaskinen er påslått. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 kan hende at du har fått litt støv i PSU'en din kansje du burde dra en støvsuger gjennom den Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 kan hende at du har fått litt støv i PSU'en din kansje du burde dra en støvsuger gjennom den 8634685[/snapback] takk. skal prøve det i morgen! Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Har støvsugd som en helt i dag, men lyden er dessverre ikke borte. Så for øvrig at viftene i strømforsyninga gikk uten at pcen stod på. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tror ikke du skal bekymre deg så mye om det. Pleier også å skjer slik hos meg, t.o.m når maskinen er slått på. Gjør noe med det hvis det blir alvorlig. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 det er ikke noe mer alvorlig enn at det konstant kommer irriterende lyd fra en ellers stillegående pc, så det er ikke akkurat noe jeg har tenkt til å leve med. Blir nok til at jeg kjøper ny PSU. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 det er ikke noe mer alvorlig enn at det konstant kommer irriterende lyd fra en ellers stillegående pc, så det er ikke akkurat noe jeg har tenkt til å leve med. Blir nok til at jeg kjøper ny PSU. 8674706[/snapback] Er det 500 eller 600 typen du har? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 kan du forklare "gnisselyden"? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Det har vist seg at lyden ikke bare høres eksternt, men at den også forplanter seg internt i kretsene på pcen. For eksempel høres gnissingen av andre når jeg snakker gjennom microfon, da bare forsterket, pluss at lydene høres inni lydtette hodetelefoner. Beviset kommer når jeg prøver å ta opp i lydinnspilling. Selv om det er helt stille, jeg dekker over pcen slik at ingen lyder høres, og mikrofonen dras ut av rommet, så kommer gnisselydene inn på innspillingen. Grafen på lydinnspillingen viser at ingen lyd er tatt opp. Har lagt til lyden som vedlegg. Dette er lyden som kommer inni mikrofonen, og er mer som enn klikkelyd. Eksternt høres den mer gnissende ut. Er strømforsyning ødelagt og ustabil, eller kan dette fikses? gniss.wav Endret 6. juni 2007 av Darx Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 kjører du noe spesielt program når ''gnisselyden'' kommer? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) kjører du noe spesielt program når ''gnisselyden'' kommer? 8794847[/snapback] nei den er der alltid, begynner med en gang jeg skrur på strømmen, dvs ikke i standbymode, men når jeg trykker på påknappen på pcen. I standbymode er den rolig. Endret 6. juni 2007 av Darx Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 sikker på at det er PSU jeg har et trådløst netverkskort som lager lyder når jeg skal Refreshe server listen på BF2142 og får ikke joine pga det mister connection da. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 ja, det er PSU som lager lyden støyen som forplanter seg i kretsene i pcen vet jeg ikke hvor kommer fra, men regner med dette også er PSU siden støyen er identisk med lyden Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Har du prøvd å bytte PSU med en kompis? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) nei. folk har jo nesten bare laptoper for tida vil helst slippe å bytte PSU, ettersom jeg har PC av typen med-vindu-og-fancy-ryddet-med-fine-kabelstrømper-og-unnarydding dvs jeg vil være ganske sikker på at noe er fysisk galt med strømforsyningen før jeg begynner på det omfattende prosjektet ta-ut-PSU Endret 6. juni 2007 av Darx Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 man må jo ikke ta ut PSU du kan jo bare dra ut alle kablene og plugge i den andre PSU som du har stående utenfor så alt du trenger å gløre for å få tilbake det gamle opsette er å sette kablene inn i gjen. De lydene høres ut som strøm som farer mellom to pinner eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå