Gå til innhold

Hvilket trådløst mus/tastatur bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker i dag Logitech Cordless Desktop Optical. Det har jeg vel hatt i 4-5 år nå. Det er et par små ting som irriterer meg.

1. Batterien i musen må byttes ofte. (har oppladbare batterier, men likevel)

2. Det hender at jeg ikke får kontakt med pc'en og må ta usb kabelen ut og så inn igjen, og da dukker det som regel opp igjen.

3. Dårlig respons på spesielt musen.

Det jeg ønsker på et tastatur er alle knappene for å styre musikk. Skip play stop og volum. Ekstra hurtigtaster er selvsagt ikke dumt.

Musen må være kvalitet og god forbindelse, og gjerne med docking stasjon sånn at den kan stå på lading rett i veggen når den ikke brukes osv..

Ekstra, hvis det finnes noen mulighet for at det går ann å styre musikken med en eller form for fjernkontroll fra 5-6 meters avstand så er det bonus, men ikke så viktig.

Pris, hit me. Jeg betaler gjerne en del for å få noe som er skikkelig kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel siden jeg ikke er no spesielt for trådløst utstyr (les: batteri bruk og dårilg kontakt) så vil jeg verken komme med klaging eller forslag ;)

men siden du nevner fjernkontroll så kan jeg jo linke litt^^

Har ikke prøvd det selv men det skal visst virke;)

Vendur

Mvh - Thor

Lenke til kommentar

jeg har en stund brukt dette logitech-settet. veldig greit å styre musikken med. ekstra fjernkontroll som jeg bruker når jeg sitter i "god-stolen" og hører på musikken. medfølgende programvare er ikke noe særligt, men fjernstyringen fungerer bra med windows mediaplayer.

Musen kan ikke settes i dockingstasjon, men det er utrulig sjelden at jeg må skifte batteri.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt Logitech LX700 for to år siden og har enda ikke byttet batteri i tastaturet.

Musen bruker heller ikke mye strøm, dessuten er det ladestasjon og vanlige billige ladbare AA-batteri.

Vet ikke hva tilsvarende sett fra Logitech heter i dag, men jeg kan trygt anbefale et tilsvarende.

Hadde et trådløst sett fra Creative tidligere og det "spiste" batteri. Byttet batteri i tastaturet en gang pr mnd, og i musen måtte jeg bytte flere ganger i uka.

Lenke til kommentar

Jeg bruker dette tastaturet og denne musen - og er særdeles fornøyd med begge. Tastaturet er lite, men har alle knappene jeg trenger (inkl. de du spør etter) og siden jeg svært sjelden bruker number pad kan jeg stue den vekk og kun ta den frem når det trengs. MX Revolution musa er helt enkelt den beste jeg har prøvd (og jeg har prøvd mange), uten minste tvil. Når det gjelder fjernkontroll har jeg dessverre ingen forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...