Gå til innhold

Hvilket hd-merke går du for?


Admin'c

Hvilket hd-merke går du for?  

  1. 1. Hvilket hd-merke går du for?

    • Seagate
      14
    • Maxtor
      6
    • IBM
      7
    • WD
      30
    • Samsung
      0
    • Fujitsu
      1


Anbefalte innlegg

Har sett at det har vært mange spm og svar på allt om hardisk. Kan noen gi meg en endelig konklusjon på hvilke(t) merke som er best (litt om det er stillegående, går i stykker fort og andre erfaringer).

 

Har sett at IBM ikke er særlig holdbart...

 

Skal kjøpe ny HD og orker ikke å kjøpe katta i sekken :roll:

 

Edit: la på¨en avstemning så jeg kunne få se folks meninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har 2stk WD 120GB se med 8MB cashe. Har ikke hatt de så lenge, men jeg har ikke opplevd noe trøbbel med dem enda. Tror ikke jeg kommer til å få noen heller :)

Jeg synes ikke at bråker heller, jeg har aldri hørt det det minste pip fra dem (eller... ikke mer enn et pip i såfall). Men det kan jo også komme av at jeg har 7stk kabinett vifter, ikke vet jeg.

Jeg kommer til å kjøpe WD eller Maxtor neste gang jeg skal kjøpe ny HDD, og det råder jeg også andre til.

Lenke til kommentar

Seagate.

 

Har nå hatt problemer både med IBM (75GXP) og WD (WD1200BB, 120gb 7200rpm, 2mb cache).

 

WD'ene bråker også mye i forhold til Seagate'ne..

 

venter på at WD'en skal dø nå (lager masse skrapelyder, pipelyder samt at den spinner ned og opp nå og da), den er 10mnd gammel, skal returneres, få ny, selges, og så skal jeg handle 2stk Seagate 120GB og sette opp raid0.

Lenke til kommentar
har nå hatt IBM i et helt år snart og JEG har ikke hatt problemer med den verken lydmesig eller ytelsesmesig....

 

Wow... ett helt år uten problemer? Har en 3 år gammel Western Digital i maskinen min som det aldri har vært problemer med. Og de andre som ikke er så gamle har også vært feilfrie (aldri hatt problemer med Western Digital).

 

Selv om mange har problemer med IBM, så betyr ikke det at alle IBM disker går i stykker i løpet av det første året. Mange varer sikkert helt til den blir for liten og du bytter den ut også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...